Gå til innhold

Erfaringer med UPC digitaldekoder?

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er riktig kategori. Hvis ikke må moderator gjerne flytte den.

Har i 4 år nå hatt UPC sin Digitaldekoder(Motorola) og min erfaring er at dette må være noe billig dritt UPC har fått kjøpt inn. Og det jeg lurer på er om andre har hatt så mye problemer som det jeg har hatt? Jeg har nå mistet tellingen på hvor mange ganger jeg har byttet denne dekoderen, men det må være minst 10 ganger. Av problemer kan jeg nevne:

1. Uklare bilder. Må trekke ut strømmen til dekoderen for å få bra bildet tilbake

2. Dekoderen slutter helt å virke og det hjelper ikke med å trekke ut strømmen

3. Bildet hakker stadig vekk.

4. Bildet fryser

5. Hvis dekoderen står innstillt på Letterbox og jeg ser på sendinger med Widescreen, flimrer det nederst i bildet. Dette har jeg feilmeldt og UPC påstår at dette er TV som ikke takler dette. Jeg har testet med en Sharp TV, en Philips og en Samsung alle med samme resultat.

Noen som har lignende erfaringer? Er lei av å måtte bytte dekoder hele tiden og vurderer nå sterkt å kutte ut å bare ha vanlig antennekabel rett inn i TV.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt 2 stk motorola digitale-dekodere.

Den første (sort) var ikke noe tess der bildet hang, og modemet måtte resettes ofte.

Den jeg har nå (sølvfarget) har fungert greit. Tror jeg har skrud det av 2 ganger på 6 måneder. Det er også med et "kommunikasjons" modem som jeg ikke hadde tidligere.

Men kvaliteten på bildene på TV2 og NRK er mye dårligere enn på SVT1/2 når det gjelder fotball VM. Vet ikke om dette NRK/TV2 problem eller UPC problem. :hmm:

Lenke til kommentar
,28/06-2006 : 11:07]Men kvaliteten på bildene på TV2 og NRK er mye dårligere enn på SVT1/2 når det gjelder fotball VM. Vet ikke om dette NRK/TV2 problem eller UPC problem.  :hmm:

6397707[/snapback]

Akkurat dette har jeg også opplevd. Synes NRK bildene er ok, men TV2 er helt forferdelig. Prøvde i går å koble antenna direkte inn i TV under fotball VM, og TV2 bildet var helt forferdelig kvalitet. Dette kan jo ha noe med at disse sendingene sendes som HDTV kvalitet.

Jeg hadde også den sølvfargede Motorolaen. Den fungerte greit men var ikke så veldig happy med det eksterne modemet. Ble for mye ledninger og enda en boks å plassere.

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...