Gå til innhold

Tråden om HIM


Martin-sama

Anbefalte innlegg

På dette forumet er massesuggesjon et stikkord. Det finnes en hau med nikkedokker som mener det samme som de "populære" mener. Sier de rette folkene at HIM suger, så følger de fleste etter.

6442376[/snapback]

Det er godt mulig dessverre. Men nå har det seg faktisk sånn at him er et elendig band. Det har det alltid vært og kommer mest sannsynelig alltid til å være, om de ikke endrer musikken sin drastisk i en annen retning.

 

Og at folk blir påvirket er det ingen tvil om, men jeg tror nok ikke den faktoren er like kraftig her som den hadde vært i det virkelige liv. Tror nok heller det er for å bli litt bedre likt av "top dogg"'ene her på forumet.

 

Men jeg tror nå faktisk at de fleste her på forumet som har satt seg litt inn i musikk og hører på annen type metal, synes at him er elendig sutre-metal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men jeg tror nå faktisk at de fleste her på forumet som har satt seg litt inn i musikk og hører på annen type metal, synes at him er elendig sutre-metal.

6443451[/snapback]

 

 

 

Nå er jeg faktisk litt spent på hvilken metal du hører på?

Og kan du fortelle oss hvilken artister som i dine øyne er bra?

 

Det er litt merkelig, men spørsmålet om "hva som er bra musikk da" har kommet flere ganger, men få av de som har kommet med kritikk mot HIM har turt å svare på det. :hmm:

 

Jeg har ingenting i mot at du ikke liker HIM, men jeg har enda ikke hørt noen argumenter om hvorfor du synes HIM suger. Det bør jo være lett for deg å svare på, du som tross alt "har satt deg litt inn i musikk"

Lenke til kommentar

Ikke hør på -Nyhus-, han har ikke peiling. :)

 

Bra musikk er i mine øyne band som f.eks Anorexia Nervosa, Anaal Nathrakh, Die Apokalyptischen Reiter, Incubus, Excrementory Grindfuckers, Vital Remains, Circus Maximus og Mudvayne.

 

HIM sliter med kjedelig oppbygning, lite trøkk, MTV-refreng og en særdeles uspiselig frontfigur.

Lenke til kommentar
Ikke hør på -Nyhus-, han har ikke peiling. :)

6445570[/snapback]

I piss on your grave! :)

 

Himzelf:

Jeg sier ikke at musikken min er fasiten på god metal og jeg tviler på at jeg får noe stor applaus for den blandt folkene her inne. Men den er i allefall ikke sutrete og "let me die" slik som him er.

 

Kan liste opp noen av bandene jeg hører på:

-Behemoth

-Cannibal Corpse

-Eternal Tears of Sorrow

-Ihsahn

-Emperor

-Grimfist

-In Flames

-Iron Maiden

-Old Mans Child

-Katatonia

-Rammstein

-The Kovenant

-Tidfall

-Zyklon

-System of a Down

-Anorexia Nervosa

-Borknagar

-Meshuggah

-Motörhead

 

Okey, så det ble flere enn planlagt, men det var de jeg kom på i farta.

 

edit:

leif

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar

LarsP:

At du ikke synes noe om HIM gjennspeiles i din smak på musikk..

(though, litt forbauset av å finne Incubus på listen din)

For når man hører musikken til HIM, er ikke metal den første genren man tenker på. HIM er egentlig en finfin blanding av glamorøs goth/alt. rock med sterke referanser fra tidenes største (og første) metal band. Begrepet "Love Metal" startet egentlig som en spøk, men da begrepet kom, prøvde man egentlig å finne navn på en genre med "myk metal" ..altså metal light kanskje?

 

De strekene man kan trekke fra HIM til "normal" metal er måten gitaren brukes på. Attituden i det melodiøse gitarspillet.. og distortion pedalen seff =)

 

Jeg tror at hvis du finner andre kilder en God kveld Norge og Her og Nå til å danne ditt intrykk av Ville Valo, så vil du kanskje finne han mindre uspiselig.

Tenk helt ærlig for deg selv; du har ikke all værden å bygge intrykket ditt på?

 

 

-Nyhus-:

 

Det finnes ikke noen fasit på god musikk/metal.

Tror du 50 cent hadde orket å begynne med musikken sin hvis han hadde en fasit han kunne slå opp i å lese at musikken han lager faktisk kvalifiserer til offentlig avstaffelse? Musikk handler om smak, og hva man har til grunne for å bedømme musikken man hører.

 

Og igjen; HIM synger ikke sutrete "let me die" sanger. De fleste sangene handler om noen, eller et tema. Et barn og jenter er sutrete, HIM er til tider melankolsk. (noe som forresten går igjen i nesten samtlige finske band)

Du virker bare uvitende når du slenger ut påstander du ikke kan bygge opp om.

 

Og siden du fokuserer slik på tekster; Jeg vil egentlig ikke hive meg ut i drittkasting.. men har du helt serriøst hørt tekstene til SOAD? Jeg er ikke noe i mot musikken til SOAD, men tekstene deres er totalt hjernedøde og like intelligente som en pose full av tomme dopapir-ruller! DER har du gruppe som leker med klisjeene..

Lenke til kommentar

Soad tekstene har mening, les intervjuer.. :roll:

Se på Chic 'N' Stu.

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

This ballgame’s in the refrigerator,

The door is closed,

The lights are out,

And the butter’s getting hard.

 

What a splendid pie,

Pizza-pizza pie,

Every minute, every second,

Buy, buy, buy, buy, buy,

What a splendid pie,

Pizza-pizza pie,

Every minute, every second,

Buy, buy, buy, buy, buy.

 

Pepperoni and green peppers

Mushrooms, olive, chives,

Pepperoni and green peppers

Mushrooms, olive, chives.

 

Need therapy, therapy,

Advertising causes need,

Need therapy, therapy,

Advertising causes need.

 

What a splendid pie,

Pizza-pizza pie,

Every minute, every second,

Buy, buy, buy, buy, buy,

What a splendid pie,

Pizza-pizza pie,

Every minute, every second,

Buy, buy, buy, buy, buy.

 

Pepperoni and green peppers

Mushrooms, olive, chives,

Pepperoni and green peppers

Mushrooms, olive, chives.

 

Need therapy, therapy,

Advertising causes need,

Therapy, therapy,

Advertising causes need,

Therapy, therapy,

Advertising causes need,

Therapy, therapy,

Advertising causes need,

Therapy, therapy,

Advertising causes need,

Therapy, therapy,

Advertising causes need.

 

Well advertising’s got you on the run,

Need therapy, therapy advertising causes,

Well advertising’s got you on the run,

Need therapy, therapy advertising causes,

Well advertising’s got you on the run,

Advertising’s got you on the run,

Advertising’s got you on the run,

Advertising’s got you on the run,

Advertising’s got you on the run,

Advertising’s got you on the run,

Advertising’s got you on the run.

 

What a splendid pie,

Pizza-pizza pie,

Every minute, every second,

Buy, buy, buy, buy, buy,

What a splendid pie,

Pizza-pizza pie,

Every minute, every second,

Buy, buy, buy, buy, buy.

 

Pepperoni and green peppers

Mushrooms, olive, chives,

Pepperoni and green peppers

Mushrooms, olive, chives.

 

Need therapy, therapy,

Advertising causes need,

Therapy, therapy,

Advertising causes need,

Therapy, therapy,

Advertising causes need,

Therapy, therapy,

Advertising causes need.

 

Det du mener som hjernedødt? Sangen handler om reklame og hvordan den påvirker samfunnet. Les litt før du kommer med såpass idiotiske påstander. Du må vite litt bakgrunnsstoff før du kommer med slikt. Soad er et veldig politisk engasjert band, noe tekstene og musikken deres reflekterer GODT!

 

Og du kan si hva du vil, men sangene til him er sutrete. Det er bare grining og slikt, enten du liker det eller ikke. Enten tekstene handler om "noe" eller "noen" blir de ikke mindre sutrete av den grunn.

 

Og nei, det er helt riktig at det ikke finnes noe fasit for musikk.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg leser om artister, jeg leser tekster og jeg kan begrunne de fleste av mine påstander. SOAD er politisk engasjert på ungdomskolenivå!

 

Jeg synes tekstene til SOAD er lavmål for gruppen. De har musikalskt talent, ingen tvil, men tekstene er like dype som et tefat. Hadde for eksempel teksten til chic'n'stu vært skrevet av en 10åring, hadde jeg synes 10åringen hadde vært en opplyst og glup kid. Men når tekstene kommer fra voksne menn, og som faktisk ikke prøver å bruke klisjeene med vilje, synes jeg jeg det er: uinteligent

 

Problemet er at de prøver, men får det ikke til

Lenke til kommentar

Sitter her og hører på den SOAD-låta, har ikke hørt den før nå. Av teksten tippet jeg det var en forferdelig masete drittlåt, og jammen hadde jeg ikke rett. Fysatan, for ei smørje dette bandet har havna i.

 

HIM er bare kjedelig i mine ører, jeg blir iaf. ikke STRESSA av de.

 

Enda et poeng til Valo & Co. i denne duellen.

Lenke til kommentar

:blush: Kanskje jeg har skrivevansker?

 

Jeg så leifen, men orket ikke redigere innlegget pga. en konsonantfeil.

 

Skrevet ord og språk har forresten ikke noen sammenheng med intellligensen..

 

..og jeg kan ta meg råd til å være dum. Jeg selger ikke millioner av skiver

 

*ro ro*

Lenke til kommentar
Poenget er at tekstene til soad har mer mening og innhold enn det tekstene til him har. Og det har de faktisk, uansett hvor mye du vrir og vender på det. :)

6446611[/snapback]

np: System of a down - Chic 'n' Stu

 

Jeg ble så forbanna av å høre på den at jeg satte på Amy Diamond i stedet.

Lenke til kommentar
Poenget er at tekstene til soad har mer mening og innhold enn det tekstene til him har. Og det har de faktisk, uansett hvor mye du vrir og vender på det. :)

6446611[/snapback]

 

Ja? Det er sikkert mange som finner mening og innhold i grunnhet.

 

For min del holder det ikke til mål. ;)

Og man kan si mye om tekstene til HIM, men at de er uten innhold, blir bare feil

Lenke til kommentar
Poenget er at tekstene til soad har mer mening og innhold enn det tekstene til him har. Og det har de faktisk, uansett hvor mye du vrir og vender på det. :)

6446611[/snapback]

np: System of a down - Chic 'n' Stu

 

Jeg ble så forbanna av å høre på den at jeg satte på Amy Diamond i stedet.

6446627[/snapback]

Jeg har da aldri sagt at låta er bra? Det er en av Soad's absolutt dårligste.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...