Gå til innhold

Tråden om HIM


Martin-sama

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Hvor skal en begynne...?

 

 

Uansett

 

For det første:

 

HIM har IKKE "tatt" Heartagramet fra noen som helst gammel tro, slik som Hitler gjorde med Hakekorset.

 

Heartagramet ble "oppfunnet" av frontmann og vokalist Ville Valo.

Se her

Og her

 

 

Hvis noen kan motbevise det, så let me know!

 

 

For det andre

 

Jeg fatter ikke at hvis noen virkelig hater HIM så intenst, hvorfor gikk dere inn her i det hele tatt?

 

La HIM fansene dille med sitt, please.

 

 

Greit nok, ikke alle sangene deres er like bra, men det å trekke linjer mellom "fjortisgothere" som skjærer seg mens de hører på musikken, blir litt feil.

 

 

 

HIM er jo mye mer enn det inntrykket man får av de få musikkvideoene som vises på TV, og inntrykket Bam Margera gir.

Kan man ikke respektere bandet som proffesjonelle musikere, og heller se vekk fra imaget som media gir?

 

 

En av grunnene til at så mange GUTTER ikke liker/hater HIM kan i følge Ville Valo være at få TØR å "omfavne" sin feminime side (saken med sminken o.l)

For, de fleste er vel redd det ukjente ?

 

 

 

 

Hvis det er så J***A viktig for alle dere HIM-hatere å si hvor intenst dere hater HIM, hvorfor ikke lage en tråd om det?

Det blir jo bare enda mer barnslig.

 

Jeg f.eks hater danseband, men ser dere meg gripe hver bidige sjangse til å fortelle dette til resten av verden? svar: NEI

 

I så altfor mange tilfeller blir HIM mobbet/sett ned på etc

p.g.a image, musikk og opptredener.

Hva er egentlig problemet?

"Det suger" sier du

Ja greit nok det, men hvorfor skrike det ut hele tida?

Tror du folk kommer til å mislike HIM mer?

TVILSOMT!

 

 

Jeg simpelthen ELSKER HIM (nei, jeg er hverken homofil, eller syns at noen i bandet er heller attraktive, og jeg bruker ikke sminke eller går svartkledd hele dagen. Jeg er ett sunt og fornuftig menneske, røyker ikke, og har aldri skjært meg).

Rommet mitt er lyse-lilla, og på veggene henger det hele 7 HIM plakater.

Jeg har alle de offisielt utgitte cd'ene (eksklusive 666ways to love), pluss noen singler.

Jeg kunne ikke vært stoltere.

Jeg oppdaget dem via BAM på THPS3, men etter som årene har gått, fokuserer jeg mer på bandet som en helhet, og ser vekk i fra BAM.

Jeg var også i en deppe-periode rundt 13-14års alderen, og det jeg kan si er at musikken til HIM var en stor "støttespiller".

 

Jeg, som sikkert mange andre (men ikke i denne tråden) finner en form for identited i bandet HIM. Vi kjenner oss igjen.

Akuratt som gamere har en identited i f.eks hva de spiller, og hva de liker å holde på med.

 

 

Hvis du leste helt ned hit, takk :)

 

 

Til syvende og sist handler det vel om toleranse, respekt og fornuft.

Tenk deg litt om, hør gjerne på noen av sangene, og spør deg selv:

"Hva har jeg egentlig i mot dette?"

Det gjelder å være åpen for det ukjente, samtidig som du har et fritt sinn.

Ikke la deg styre av andres meninger. Tenk selv.

 

Jeg har ingenting imot HIM-hatere personlig.

Det jeg har noe imot er deres konstante skrik etter oppmerksomhet over hvor mye de hater HIM. Det må da finnes andre ting og sløse fritida si på?

 

 

 

Da vil jeg få avslutte med enda et sitat fra selveste Ville Valo:

"HIM er som rødvin. Det at noen ikke liker det, gjør det ikke til en dårlig drikk"

 

Med Vennlig Hilsen

 

P3kka616

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(Men jo da, Britney er skikkelig dritt. :p)

6413115[/snapback]

Eh, nei. Toxic er rett og slett konge. Knuser alt det HIM har gitt ut. :)

6426666[/snapback]

 

Tuller du nå? Toxic må være tidenes mest horete og fæle sang! Alle sangene til HIM parkerer den låten der... At du ser såå mye ned på HIM! WOW! :ohmy:

 

;)

Martin-sama

6428031[/snapback]

 

LarsP har ett godt poeng der, Britney > HIM. Den love-metal/klisjeen som HIM prøver å lage blir man i beste fall bare kvalm av. Har mange finske band på favorittlisten, men HIM gjør skam på metal-landet. Synd, men sant.

6432606[/snapback]

 

Mener du da at Britney ikke har klisjemusikk? Finnes hundretusner som gjør akkurat det samme som Britney, og alt er like kjedelig... :thumbdown: Alt er bare "Love you, love me, I can dance, look at me, blabla..." DET er kjedelig.

Der synes jeg at HIM er mye bedre!

 

 

Martin-sama

6433475[/snapback]

 

 

Jeg synes Britney er helt r**va, men HIM enda verre ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Nei altså trådstarter spør da om ka vi syns om HIM? Gjør han ikkje? Og da var det regelrett ut for oss å skrive det vi syntes. Ro deg lit ned, trenger ikkje ta deg nær av detta da :!:

6434282[/snapback]

 

 

Greit greit, kanskje jeg har en tendens til å ta meg litt nær av slike ting, men det må da vel forstås når jeg har slikt et forhold til både bandet og musikken?

Lenke til kommentar
@P3kka616: BWAHAHAHAHAH!

 

Siden trådstarter spør om noe, må det være lov å svare. For him suger så grisejævelig at det er skummelt. Værre fjortis"metal"band skal du lete innihelvetes lenge etter.

6434642[/snapback]

 

Det P3kka616 også kanskje mener, er han ikke helt ser poenget i sånne poster som du har skrevet over meg nå. Hvorfor mener du at HIM suger så grisejævelig at det er skummelt? Hva er det du har imot det? Du kan heller si at du ikke liker HIM og da begrunne hvorfor, istedet for å poste på en slik voksen og fin måte som du gjorde her ^^...

 

Martin-sama

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar
Nei altså trådstarter spør da om ka vi syns om HIM? Gjør han ikkje? Og da var det regelrett ut for oss å skrive det vi syntes. Ro deg lit ned, trenger ikkje ta deg nær av detta da :!:

6434282[/snapback]

 

 

Greit greit, kanskje jeg har en tendens til å ta meg litt nær av slike ting, men det må da vel forstås når jeg har slikt et forhold til både bandet og musikken?

6434492[/snapback]

 

Jo det er greitt det. Utifra posten din så viser du ditt forhold til bandet og musikken så absolutt. Og det skal ingen ta ifra deg.

Lenke til kommentar
Jeg simpelthen ELSKER HIM (nei, jeg er hverken homofil, eller syns at noen i bandet er heller attraktive, og jeg bruker ikke sminke eller går svartkledd hele dagen. Jeg er ett sunt og fornuftig menneske, røyker ikke, og har aldri skjært meg).

6434144[/snapback]

 

Er det bare jeg som reagerer litt på denne? Først presenter du ting som f.eks. homofilli og folk som går svartkledd. Deretter stiller du dette opp mot at du er derimot "ett sunt og fornuftig menneske." Kan ikke homofile være det? Kan ikke svartkledde være det? Her virker du på meg like fordommsfull, om ikke mer, enn de du argumenter mot i innlegget ditt.

 

Dette er forøvrig ett diskusjonsforum og tråden heter "Tråden om HIM." Det står ingenting om at tråden bare er for HIM fans. Jeg siterer trådstarter: "Jeg lurer på hva dere synes om HIM?" Vi som ikke liker bandet har dermed akkurat like mye lov til å komme med vår mening om hva vi syns som du har. Unnskyld meg, men jeg syns innlegget ditt til tider var direkte tåpelig.

Endret av qweac
Lenke til kommentar
En av grunnene til at så mange GUTTER ikke liker/hater HIM kan i følge Ville Valo være at få TØR å "omfavne" sin feminime side (saken med sminken o.l)

For, de fleste er vel redd det ukjente ?

6434144[/snapback]

Bandets image trenger ikke bety så mye. Jeg ville verken ha kledd meg som HIM eller som Anorexia Nervosa, men jeg liker musikken til Anorexia Nervosa, i motsetning til HIM. Jeg synes faktisk HIM lager elendig musikk, intet mindre. Folk må få gå kledd akkurat slik de vil for min del, og det er vel stort sett det som er tilfelle. Jeg kan sikkert være forfengelig nok i den forstand at jeg vet hvordan jeg vil se ut. Jeg vet ikke hvor feminin jeg er, det skal andre få dømme, men jeg bruker ikke sminke, og jeg barberer ikke mage, bryst, armer eller bein, og jeg ser heller ikke på meg selv som spesielt feminin. Jeg er meg selv, og jeg kler meg slik det er naturlig for meg. Men ja, jeg vil si at jeg tør å være feminin selv om det ikke er naturlig for meg. Jeg har da blitt utkledd, sminket og mere til av jenter, men kun for moro skyld. Og femininitet blant gutter er såvisst ikke noe ukjent. Jeg har sett mange av den sorten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Jeg simpelthen ELSKER HIM (nei, jeg er hverken homofil, eller syns at noen i bandet er heller attraktive, og jeg bruker ikke sminke eller går svartkledd hele dagen. Jeg er ett sunt og fornuftig menneske, røyker ikke, og har aldri skjært meg).

6434144[/snapback]

 

Er det bare jeg som reagerer litt på denne? Først presenter du ting som f.eks. homofilli og folk som går svartkledd. Deretter stiller du dette opp mot at du er derimot "ett sunt og fornuftig menneske." Kan ikke homofile være det? Kan ikke svartkledde være det? Her virker du på meg like fordommsfull, om ikke mer, enn de du argumenter mot i innlegget ditt.

 

Dette er forøvrig ett diskusjonsforum og tråden heter "Tråden om HIM." Det står ingenting om at tråden bare er for HIM fans. Jeg siterer trådstarter: "Jeg lurer på hva dere synes om HIM?" Vi som ikke liker bandet har dermed akkurat like mye lov til å komme med vår mening om hva vi syns som du har. Unnskyld meg, men jeg syns innlegget ditt til tider var direkte tåpelig.

6435163[/snapback]

 

 

 

Ok

 

kanskje jeg atter en gang har fått meg litt misforstått?

 

Jeg har ingenting imot hverken homofile eller folk som går kledd i svart (hvorfor skulle jeg det?)

 

Det jeg prøvde å få fram var å si til "alle" som har slike fordommer at jeg (og sikkert mange flere), som et "fornuftig" menneske også kan høre på den typen musikk.

Liksom at man ikke trenger å være homofil for å elske HIM, eller at man trenger å gå i svart hver bidige dag, for den saks skyld.

 

 

Og igjen, ja kanskje jeg overreagerte litt, men jeg har desverre over lengre tid med HIM-skitkasting utviklet en følelse for å "forsvare" bandet på flere mulige måter, og når jeg da kommer over en slik tråd, hvor omtrent 2 tredjedeler av alle postene er fra folk som sier at de ikke liker bandet, at det er værre enn Britney etc, så kommer det som en "naturlig" reaksjon fra min side å "forsvare" det så godt jeg kan.

 

Hvis dette virket tåpelig, så må jeg bare beklage

Lenke til kommentar
Jeg simpelthen ELSKER HIM (nei, jeg er hverken homofil, eller syns at noen i bandet er heller attraktive, og jeg bruker ikke sminke eller går svartkledd hele dagen. Jeg er ett sunt og fornuftig menneske, røyker ikke, og har aldri skjært meg).

6434144[/snapback]

 

Er det bare jeg som reagerer litt på denne? Først presenter du ting som f.eks. homofilli og folk som går svartkledd. Deretter stiller du dette opp mot at du er derimot "ett sunt og fornuftig menneske." Kan ikke homofile være det? Kan ikke svartkledde være det? Her virker du på meg like fordommsfull, om ikke mer, enn de du argumenter mot i innlegget ditt.

 

Dette er forøvrig ett diskusjonsforum og tråden heter "Tråden om HIM." Det står ingenting om at tråden bare er for HIM fans. Jeg siterer trådstarter: "Jeg lurer på hva dere synes om HIM?" Vi som ikke liker bandet har dermed akkurat like mye lov til å komme med vår mening om hva vi syns som du har. Unnskyld meg, men jeg syns innlegget ditt til tider var direkte tåpelig.

6435163[/snapback]

 

 

 

Ok

 

kanskje jeg atter en gang har fått meg litt misforstått?

 

Jeg har ingenting imot hverken homofile eller folk som går kledd i svart (hvorfor skulle jeg det?)

 

Det jeg prøvde å få fram var å si til "alle" som har slike fordommer at jeg (og sikkert mange flere), som et "fornuftig" menneske også kan høre på den typen musikk.

Liksom at man ikke trenger å være homofil for å elske HIM, eller at man trenger å gå i svart hver bidige dag, for den saks skyld.

 

 

Og igjen, ja kanskje jeg overreagerte litt, men jeg har desverre over lengre tid med HIM-skitkasting utviklet en følelse for å "forsvare" bandet på flere mulige måter, og når jeg da kommer over en slik tråd, hvor omtrent 2 tredjedeler av alle postene er fra folk som sier at de ikke liker bandet, at det er værre enn Britney etc, så kommer det som en "naturlig" reaksjon fra min side å "forsvare" det så godt jeg kan.

 

Hvis dette virket tåpelig, så må jeg bare beklage

6435642[/snapback]

 

Hva er et fornuftig menneske? Finnes mer enn svart og hvitt her i verden...

 

Bare så det er sagt. Jeg har ingenting mot HIM. Syns bare de er kjedelige.

Endret av qweac
Lenke til kommentar
En av grunnene til at så mange GUTTER ikke liker/hater HIM kan i følge Ville Valo være at få TØR å "omfavne" sin feminime side (saken med sminken o.l)

For, de fleste er vel redd det ukjente ?

6434144[/snapback]

Bandets image trenger ikke bety så mye. Jeg ville verken ha kledd meg som HIM eller som Anorexia Nervosa, men jeg liker musikken til Anorexia Nervosa, i motsetning til HIM. Jeg synes faktisk HIM lager elendig musikk, intet mindre. Folk må få gå kledd akkurat slik de vil for min del, og det er vel stort sett det som er tilfelle. Jeg kan sikkert være forfengelig nok i den forstand at jeg vet hvordan jeg vil se ut. Jeg vet ikke hvor feminin jeg er, det skal andre få dømme, men jeg bruker ikke sminke, og jeg barberer ikke mage, bryst, armer eller bein, og jeg ser heller ikke på meg selv som spesielt feminin. Jeg er meg selv, og jeg kler meg slik det er naturlig for meg. Men ja, jeg vil si at jeg tør å være feminin selv om det ikke er naturlig for meg. Jeg har da blitt utkledd, sminket og mere til av jenter, men kun for moro skyld. Og femininitet blant gutter er såvisst ikke noe ukjent. Jeg har sett mange av den sorten.

6435543[/snapback]

 

Dette vet vi jo; man kan kle seg som man vil, og se ut som man vil og alt det der. Vet ikke om du har lest gjennom hele tråden? Men du vil nok finne folk som har sagt at de ikke liker HIM PGA image, klærne, og sminken til bandmedlemmene. Det er idiotisk, dette handler trossalt om musikk, ikke mote og fashion..

Det vel disse postene P3kka616 sikter til tror jeg?

 

Martin-sama

Lenke til kommentar

Ang. Sminke:

I Rock'N'Roll bruker man sminke!

Det handler om attitude, finne grenser - og krysse de!

 

Hank von Helvette sminker seg.. er det feminint? Han høyner tilogmed, og synger homoerotiske tekster.. er det homofilt?

I løpet av rockens (metals) historie har de aller fleste geniale artistene brukt sminke. Er Alice Cooper feminin fordi han bruker sminke? Ozzy? KISS?

 

Sminke er Rock'N'Roll!

 

Ang. lyrics:

Man skal ikke alltid forstå ordrett hva som blir formidlet.

For å forstå et band, må man først forstå måten de ønsker å formidle sitt budskap på.

I rockens verden står man ikke å leser opp pene dikt til musikk.

 

Tekstene til HIM handler ikke om depping.

Tror man det bør man oppdatere kunnskapene sine!

 

 

----

 

For å forstå hvorfor voksne hardrock elskende mennesker liker HIM, må man forstå rock'n'roll og metal, og ha litt historiekunskaper.

Metal består ikke bare av blackmetal.

Og tro det eller ei; HIM er mer rock'n'roll en de fleste andre band på dagens internationale/interkontinentale sceene!

(da tenker jeg på band som er lansert også utenfor skandinavia)

 

Det er mange selvkuttende gothfjortisser som har trykket HIM til sitt hjerte, men grunnen til det er ofte at det er fordi noen de ser opp til liker HIM. På spørsmål vet de fleste av de ikke engang grunnleggende informasjon hva tekst og melodi handler om.

 

At HIM har et eget symbol er i mine øyne heller ikke teit. Mange store band gjennom tiden har hatt det. f.eks Led Zeppelin.

Men selvfølgelig, synes du det er teit, er det bare fordi jeg og du har forskjellige preferanser på hva som er kult eller ikke.

 

Og sist:

 

Jeg forstå at mange ikke liker/hater HIM.

Og finner du ikke et eneste kromoson i kroppen din som blir underholdt av å høre på HIM, så forstår jeg at livet ditt ikke blir noe fattigere uten HIM.

 

Jeg for eksempel, kan ikke fordra U2, og synes de er latterlige mennesker!

 

Men jeg er sterkt for et kulturelt mangfold!

Endret av Himzelf
Lenke til kommentar

Jeg liker HIM for det dem er. Tror kanskje det er veldig mange som misforstår musikken og imaget til HIM, bl.a. alle de såkalte "fjortiss-gotherne" osv.

 

Det er på en måte synd at Bam Margera og MTV har promotert HIM så veldig mye. Tror dette er mye av grunnen til at bandet har blitt mer kommersielt nå i det siste. Dark Light albumet er vesentlig dårligere enn de forrige synes jeg, og jeg tipper grunnen til dette er at Ville og resten av gutta i bandet har fått smaken for penger og bestemte seg for å kverne ut en plate etter god gammel pop-oppskrift.

 

En annen ting er at HIM, som mange andre band har veldig variert kvalitet på sangene. Noen er skikkelig heftig rock/metal og noen er bare kjedelige spør du meg. Dessverre er det veldig mange av den sistnevnte typen som spilles på MTV osv nå om dagen og de som ikke har hørt HIM før nå får derfor et ganske ræva inntrykk av dem.

 

Men noe jeg ikke helt skjønner er hvorfor det er så veldig veldig mange som har så sterke negative meninger om bandet. Det er ganske uvanlig at så mange engasjerer seg i et band når de ikke har noe annet å si enn at det er dårlig.

 

Kanskje det er fordi mange som tror de hører på "skikkelig" metal skal ha noe å rakke ned på som en del av et rocka image eller noe, jeg vet ikke jeg, men det hadde hvertfall vært gøy å høre hva de som avskyr HIM mener er virkelig bra musikk :)

 

*høre på HIM - Sigillum Diaboli*

Lenke til kommentar
Hank von Helvette sminker seg.. er det feminint? Han høyner tilogmed, og synger homoerotiske tekster..  er det homofilt?

I løpet av rockens (metals) historie har de aller fleste geniale artistene brukt sminke. Er Alice Cooper feminin fordi han bruker sminke? Ozzy? KISS?

6436753[/snapback]

Sminke har alltid vært mongo, selv på black metal-artister.

Lenke til kommentar
Ang. Sminke:

I Rock'N'Roll bruker man sminke!

Det handler om attitude, finne grenser - og krysse de!

 

Hank von Helvette sminker seg.. er det feminint? Han høyner tilogmed, og synger homoerotiske tekster..  er det homofilt?

I løpet av rockens (metals) historie har de aller fleste geniale artistene brukt sminke. Er Alice Cooper feminin fordi han bruker sminke? Ozzy? KISS?

 

Sminke er Rock'N'Roll!

 

Ang. lyrics:

Man skal ikke alltid forstå ordrett hva som blir formidlet.

For å forstå et band, må man først forstå måten de ønsker å formidle sitt budskap på.

I rockens verden står man ikke å leser opp pene dikt til musikk.

 

Tekstene til HIM handler ikke om depping.

Tror man det bør man oppdatere kunnskapene sine!

 

 

----

 

For å forstå hvorfor voksne hardrock elskende mennesker liker HIM, må man forstå rock'n'roll og metal, og ha litt historiekunskaper.

Metal består ikke bare av blackmetal.

Og tro det eller ei; HIM er mer rock'n'roll en de fleste andre band på dagens internationale/interkontinentale sceene!

(da tenker jeg på band som er lansert også utenfor skandinavia)

 

Det er mange selvkuttende gothfjortisser som har trykket HIM til sitt hjerte, men grunnen til det er ofte at det er fordi noen de ser opp til liker HIM. På spørsmål vet de fleste av de ikke engang grunnleggende informasjon hva tekst og melodi handler om.

 

At HIM har et eget symbol er i mine øyne heller ikke teit. Mange store band gjennom tiden har hatt det. f.eks Led Zeppelin.

Men selvfølgelig, synes du det er teit, er det bare fordi jeg og du har forskjellige preferanser på hva som er kult eller ikke.

 

Og sist:

 

Jeg forstå at mange ikke liker/hater HIM.

Og finner du ikke et eneste kromoson i kroppen din som blir underholdt av å høre på HIM, så forstår jeg at livet ditt ikke blir noe fattigere uten HIM.

 

Jeg for eksempel, kan ikke fordra U2, og synes de er latterlige mennesker!

 

Men jeg er sterkt for et kulturelt mangfold!

6436753[/snapback]

 

Artig å se at man må lage en ny forumbruker for å være oppriktig og si sin mening, det virker her som om du faktisk ikke tør bruke din originale bruker, muligens av frykt for hva folk vil tro..

 

Om jeg tar feil, og du er ny på forumet, beklager oppførselen og velkommen til forumet.

Lenke til kommentar
For å forstå hvorfor voksne hardrock elskende mennesker liker HIM, må man forstå rock'n'roll og metal, og ha litt historiekunskaper.

Metal består ikke bare av blackmetal.

Og tro det eller ei; HIM er mer rock'n'roll en de fleste andre band på dagens internationale/interkontinentale sceene!

(da tenker jeg på band som er lansert også utenfor skandinavia)

6436753[/snapback]

Bwahahahah! Du må slutte nå, jeg tror du dreper meg. Ler så mye at jeg sliter med å trekke pusten :lol:

 

edit:

Fant en tilfeldig sang på Letssingit.com. Og dere sier at him ikke er sutrete "jeg vil dø" musikk?

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Baby, join me in death

Baby, join me in death

Baby, join me in death

 

We are so young

Our lives have just begun

But already, we are considering

To escape from this world

 

And we've waited for so long

For this moment to come

It was so anxious to be together

Together in death

 

Won't you die tonight for love

Baby, join me in death

 

Won't you die

Baby, join me in death

 

Won't you die tonight for love

Baby, join me in death

 

This world is a cruel place

And we're here only to lose

Before live tears us apart

Let death bless me with you

 

Won't you die tonight for love

Baby, join me in death

 

Won't you die

Baby, join me in death

 

Won't you die tonight for love

Baby, join me in death

 

This life ain't worth living

This life ain't worth living

This life ain't worth living

This life ain't worth living

 

Won't you die tonight for love

Baby, join me in death

 

Won't you die

Baby, join me in death

 

Won't you die tonight for love

Baby, join me in death

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...