Gå til innhold

Viasat Gull-abonnement nr 2, hvordan fungerer det?

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å gå til anskaffelse av husholdets andre Viasat-abonnement slik at jeg får tilgang til TV-kanalene også nede i kjelleren (med mulighet til å bytte kanaler uavhengig av hva som blir sett på oppe).

Så at Viasat kjører en kampanje hvor man får en dekoder til 499,- og betaler 219,- i mnd for abonnement nr 2. Det jeg lurer på er følgende:

Splitter man den opprinnelige coax-kabelen fra parabolen ut til de to dekoderne?Og vil dette i såfall gå utover bildekvaliteten?

Det andre kabelstrekket vil bli 20-30 meter, vil man trenge en form for signalforsterker?

mvh LarsP :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, du har en "dobbel lnb" på panna. Altså et feit hode på parabolen som det går 2 ledninger utav. Dessuten var det der en teit løsning på noe som kan gjøres "gratis", kjøp 2 slike Dreambox tunere og kjør "kortdeling" mellom dem over nettverk. Fungerer seamless, men det krever at du setter deg inn i det.

Lenke til kommentar
Så man må altså strekke en coax til fra parabolen og inn i huset? :)

Skal lete etter litt informasjon om Dream Box-systemet, kommer nok tilbake til den løsningen etterhvert.

6399401[/snapback]

Jepp, men først må du jo skaffe en dobbel lnb. Eller 2 da, om du har en 2 hoders parabol. Da blir det 2 swicher på parabolen eller 4 ledninger til huset :S. Så jeg anbefaler at du kjører en switch på 2 ledninger (som blir til 1 derifra), som går til den ene tv'en. Og en switch på de neste 2 ledningene, så det blir en ledning til den andre tv'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...