LarsP Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Jeg har tenkt å gå til anskaffelse av husholdets andre Viasat-abonnement slik at jeg får tilgang til TV-kanalene også nede i kjelleren (med mulighet til å bytte kanaler uavhengig av hva som blir sett på oppe). Så at Viasat kjører en kampanje hvor man får en dekoder til 499,- og betaler 219,- i mnd for abonnement nr 2. Det jeg lurer på er følgende: Splitter man den opprinnelige coax-kabelen fra parabolen ut til de to dekoderne?Og vil dette i såfall gå utover bildekvaliteten? Det andre kabelstrekket vil bli 20-30 meter, vil man trenge en form for signalforsterker? mvh LarsP Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Nei, du har en "dobbel lnb" på panna. Altså et feit hode på parabolen som det går 2 ledninger utav. Dessuten var det der en teit løsning på noe som kan gjøres "gratis", kjøp 2 slike Dreambox tunere og kjør "kortdeling" mellom dem over nettverk. Fungerer seamless, men det krever at du setter deg inn i det. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 Så man må altså strekke en coax til fra parabolen og inn i huset? Skal lete etter litt informasjon om Dream Box-systemet, kommer nok tilbake til den løsningen etterhvert. Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Så man må altså strekke en coax til fra parabolen og inn i huset? Skal lete etter litt informasjon om Dream Box-systemet, kommer nok tilbake til den løsningen etterhvert. 6399401[/snapback] Jepp, men først må du jo skaffe en dobbel lnb. Eller 2 da, om du har en 2 hoders parabol. Da blir det 2 swicher på parabolen eller 4 ledninger til huset :S. Så jeg anbefaler at du kjører en switch på 2 ledninger (som blir til 1 derifra), som går til den ene tv'en. Og en switch på de neste 2 ledningene, så det blir en ledning til den andre tv'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå