aircooled Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Hei. Har et lite problem som jeg tenkte jeg skulle lufte for forumet. Kjøpte en NEC 40x/40x/10x NR9100A brenner på komplett.no for at min bedre halvdel skulle ha en brenner hun og *ler* Av en eller annen grunn er den nye pc min i bruk mye. Nåvell, problemet er som følger: Jeg kan ikke sette brennehastigheten høyere enn 16X. Den gjenkjenner brenneren som en 40x brenner i tools bildet, men hastigheten går altså ikke høyere likevell. Noen som har vært borti lignende problemer? Brukte Nero fordi det er det programmet jeg er mest vant til, og som jeg har lisens til. Noen forslag til hva dette kan være, evnt forslag til andre brenneprogram som er gode. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Oppdatere Nero? Nei det kan vel være det at CD'en ikke støtter høyere enn 16x da. Lenke til kommentar
Nikita Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Jeg har NEC 40x brenner den samme som din. Dessuten kjører jeg den siste NREO tror jeg, har ikke sjekket akkuratt dette, men jeg hentet den og innstallerte den for 2mnd siden. Anyway, jeg har opplevd at jeg ikke kan sette opp brenne hastigheten mer enn 8x. Dette varerierer helt opp til 40x. Du må sikkert prøve med CDR plater som går opp mot både 32 og 40x for å kunne brenne i den hastigheten. lykke til... Lenke til kommentar
It's me Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 brenneren din er vel ikke tilfeldigvis 40X/10X/40X, og ikke 40x/40X/10? 40X RW hørtes ganske mye ut Lenke til kommentar
Zachzi Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Jeg har også den brenneren og den fungerer perfekt hos meg med nero. Det du trenger er skikkelige plater. Kjøp verbatim eller mmore som er sertifisert for 40x.Da blir det fart på sakene.TDK fungerer også bra, men de brenner bare 32x. -Zachzi Lenke til kommentar
Borf Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 eg har same brennern. får heller ikkje utnytta 40x, frå som regel 32x, 24x og 16x kjem ann på kva plate eg leggeri, har berre diverste billig plater. bruker og nyeste nero Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Jeg laget en tråd om samme problem for noen dager siden. Det viste seg at det var CD'ene som var problemet. Med de CD'ene jeg har nå, kan jeg brenne 40x. Så prøv noen andre CD'er! Lenke til kommentar
aircooled Skrevet 14. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2002 Takk for alle svar. Må helt ærlig innrømme at jeg ikke tenkte på cdplatene i det hele tatt *ler* Da jeg kom hjem sjekket jeg platene, og det var noen "no name" plater jeg hadde liggende. Kjørte noen skikkelige plater, og da var det ingen problem. Minner meg litt om den gang tre dr.ing'er på jobben skulle instalere en ny harddisk. Ikke søren om de fikk det til å virke. En hel dag drev de på, helt til de i fortvilelse ringte opp. Da jeg kom ned, begynte jeg bare å flire. De hadde ikke satt i power;-) Men denne gangen var det altså jeg som tråkket i salaten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå