whom Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Kan du virkelig holde meg for å ikke kjøpe ny TV til 10 000, såpass som må til for å kunne gi like godt lyd\bilde enn det vi har nå. Og dette skal jeg gjøre uten noen form for "gevinst", da det meste enda går i 4\3.Jeg skifter selfølgelig først når sendingene går i 16\9, da får jeg up-to-date TV og slipper tom. størrelsesforhold-bakdelene som kommer med 16\9 under 4\3 sending, siden jeg venter. 6409310[/snapback] Du synes ikke samtlige filmer som slippes på DVD er nok? Det er der man faktisk får behov for en TV med et bra bilde. Hvem bryr seg om jeg kan telle porene til værmannen, jeg trenger dette bildet når jeg nyter vakre bilder i Koyaanisqatsi eller Lost in Translation. Der har du gevinsten din. 6410142[/snapback] Filmer ser jeg for min del på projector\PC Snakker ikke om potensielt kjøp av HDTV, bare simpelthen argumenterer for at jeg ikke så absolutt burde kjøpe widescreen med så få 16:9 sendinger eares i dag\de siste årene. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Har du prosjektor, så er det noe helt annet. Hvis det kun er TV du skal se, så ser jeg ikke problemet med å beholde 4:3. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Eg har ein 16:9-TV til 5000 og ein HD-projektor, med dette har eg på ingen måte behov for ein HDTV. Ser eg på film ser er det PJ som gjelder, til TV kan eg bruke begge delar. Eg kjøper heller ein CRT-TV med 16:9 og ein PJ enn ein 42" Plasma\LCD til 15 000. Lenke til kommentar
phax Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Kan du virkelig holde meg for å ikke kjøpe ny TV til 10 000, såpass som må til for å kunne gi like godt lyd\bilde enn det vi har nå. Og dette skal jeg gjøre uten noen form for "gevinst", da det meste enda går i 4\3.Jeg skifter selfølgelig først når sendingene går i 16\9, da får jeg up-to-date TV og slipper tom. størrelsesforhold-bakdelene som kommer med 16\9 under 4\3 sending, siden jeg venter. 6409310[/snapback] jeg vil påstå at gevinsten går i det estetiske, størrelsen på bildet og bildekvaliteten (når man ser fra en ordentlig signal kilde selvsagt), tilkoblingsmuligheter og andre tekniske finesser. Så helt uten gevinst var det ikke for meg hvertfall. Men om du ikke gidder bruke femsifra på en hdtv/flatskjerm så er det helt greit for meg. nå er det vel egentlig 4:3 vs 16:9 vi diskuterer her, og 16:9 er da minst like utbredt blant crt tv'er, og koster langt ifra 10 000,- nå til dags.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå