MaX [NOR] Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Endelig legger NRK om sendingene sine til 16:9. Når det skjer ? 16. 9. 2006 selvfølgelig. Her er en link til mer info. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 (endret) Endelig! Dette var på tide Mangler bare HD nå... Endret 28. juni 2006 av Magnusha Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Hey, det kan være argumentet jeg trenger mot kona for å bytte tv. Da lukter det 37" eller mer på meg og. Trenger bare finne en som duger. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Wow. IKKE IMPONERENDE Nå skal NRK endelig starte med 16:9 sendinger. 16:9 Tv'er har vært i salg rimelig lenge. Erfaringen her er at man ikke skal kjøpe før man trenger. Så da er spørsmålet da: Kjøper man katta i sekken når man bare må ha HD skjermer i dag? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Vel, HD-TV'er er ikke bare nyttig med tanke på TV-sendinger. Man har jo 3.generasjons spillkonsoler, HD-DVD/Blu-ray og andre høyoppløsningskilder. Man kan i tillegg få HD-sendinger fra leverandører som Sky og Canal Digital. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 LarsP: Ser hva du mener, men det du nevner her er ikke den allmenne interesse. Spillkonsoller = Helt klart. Det er høyst aktuellt HD DVD / Blue-ray = Ikke aktuellt. Skjer nok noe på denne fronten om 2-3 år HD sendinger= Du må ha parpabol Jeg kjører 720p på en Benq 7700 koblet via hdmi på en denon 2910 Men for å være ærlig er ikke dette det normale hjem. Der kjøper de en billig dvd spiller på elkjøp og kliner til med en HD Flatskjerm. Gud bedre som jeg ler av alle disse Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Det er mange som kjøper HDTV utan å vite om bruksområdene. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Den dagen almuen bestemmer standarden blir jeg sinna. Jeg foretrekker at de bruker mer penger enn nødvendig enn at mitt tilbud skal bli innskrenket. Det er selvsagt helt latterlig at NRK først nå begynner med 16:9-sendinger. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Dessverre bestemmer almuen standarden Men helt klart er jeg glad folk handler så blodet spruter. Det gjør at flatskjermer blir billigere og bedre. Spesielt den dagen jeg kjøper meg en flatskjerm. Faktisk har jeg ikke tv engang Ser kun på en film i ny og ne. Stod å vurderte en faltskjerm i forrige uke, men smalt av de 16k på et kamera istedet. Mitt liv skal fotograferes ikke bli passivt sittende å se på verden passere. Og dessuten går det kun dritt på tv. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Dessverre bestemmer almuen standarden Men helt klart er jeg glad folk handler så blodet spruter. Det gjør at flatskjermer blir billigere og bedre. Spesielt den dagen jeg kjøper meg en flatskjerm. 6397710[/snapback] Jeg mente at det var bra de ikke bestemte standarden utifra behovet. Måtte de handle til den store gullmedaljen i mangfoldige år fremover. Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Hva hjelper vel det når nesten hele befolkingen sitter med analogt. Det går jo ikke ann å sende REAL 16:9 da. Det blir jo bare letterbox. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Eh... NRK har jo faktisk sendt 16:9 på en rekke programmer hittil, men det som blir nytt den 16.9 er at de bytter ut de gamle, analoge betamax-spillerne kringkaster bruker for å få ting på lufta, mot nye, digitale avspillere. Dette innebærer at kanalvertene og slike ting blir i widescreen. Om TV-en viser sendinger i letterbox eller ikke, avhenger av hvordan signalet kommer inn til tven... Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 og med de to siste innleggene parkerte man 99% av Norges Tv brukere:) Jeg ler meg skakk av de som løper rundt å svir av masse penger på Hd tv med det siste av det siste. Lenke til kommentar
Registrert Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 og med de to siste innleggene parkerte man 99% av Norges Tv brukere:) Jeg ler meg skakk av de som løper rundt å svir av masse penger på Hd tv med det siste av det siste. 6398371[/snapback] Ja se dvd på pc skjermen du Dhale. Hah det utsagnet er jo helt latterlig Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Registrert. Stopper du en vanlig mann på gata og sier letterbox har denne ingen verdens formening om hva dette her For å være ærlig tror jeg ikke engang du vet hva det er. Hvertfall ikke når du tror Benq 7700 er en PC skjerm Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Gammelt nytt... Men bra er det ja. Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Endelig! Dette var på tide Mangler bare HD nå... 6397487[/snapback] JA!...skjønner ikke hvorfor vi er så lang bak alle andre..Tyskland og Sverige har HD !! hva er vitsen me HD tv da lissom menmen Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Har Sverige HD? Det har hvertfall ikke jeg fått med meg. Visste helleri ikke at TYskland kjørte dette. Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Har Sverige HD?Det har hvertfall ikke jeg fått med meg. Visste helleri ikke at TYskland kjørte dette. 6400846[/snapback] Gjør dem ikke det'a hvertfall det jeg har hørt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå