Gå til innhold

Er det låvlig og kjøpe Gull?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å herregud, syns bare så synd på de som faktisk gjør dette.. Enn å kjøpe virtuelt gull for ekte penger! Det er jo det dummeste du kan finne på!

 

Koster ikke wow nok fra før? Hvorfor skal du kjøpe mer gull bare for å ødelegge økonomien og "flashe" imba gear til andre spillere. Det er jo bare tåpelig. kan ikke forestille meg at de som faktisk gjør dette har noen form for sosialt liv..

 

 

Og ja, jeg spiller wow selv.

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt gull i en liten periode nå. Jeg spiller ikke så ofte, og jobber nærmest vær eneste dag. Jeg har fint råd til å kjøpe gull, og jeg velger heller det å jobbe et par timer real life istedenfor å jobbe flere uker ingame.

 

Det er ingen andres valg enn deg selv, jeg kjøpte b.l.a 500G nå for et par dager siden fordi jeg måtte har fire res til raggy wipes. Fikk meg Arcanist's Cookbook, et par fine ringer.. osv.

 

Jeg er også veldig uheldig med drops og gold, og jeg bruker altfor mye gold på dritt. (Eks, 220G på Orb Of Deception). Får aldri random world drops når jeg grinder (Da mener jeg aldri, ikke engang fra 1-60). Eneste gold-income jeg har er når jeg raider, gjør quest eller altså kjøper gold.

 

Det er ditt valg om du vil grinde flere dager i strekk eller bruke et par kroner av lønna di.

Lenke til kommentar
Å herregud, syns bare så synd på de som faktisk gjør dette.. Enn å kjøpe virtuelt gull for ekte penger! Det er jo det dummeste du kan finne på!

 

Koster ikke wow nok fra før? Hvorfor skal du kjøpe mer gull bare for å ødelegge økonomien og "flashe" imba gear til andre spillere. Det er jo bare tåpelig. kan ikke forestille meg at de som faktisk gjør dette har noen form for sosialt liv..

 

 

Og ja, jeg spiller wow selv.

6399985[/snapback]

 

Epics har ikke noe med penger å gjøre, det har noe med hvor mye du raider.

Lenke til kommentar

Ser ikke hvorfor det er så farlig med kjøp av Gull, med BoP så har Blizzard gjort det slik at de beste itemsene ikke kan bli selgt over AH. Folk som kjøper gull bruker det stort sett til å kjøpe epic mount\vanlig mount. De folkene som kjøper gull er ofte folk som ikke har tid til å spille så mye, og synes det å grinde 900 gull rett og slett tar for lang tid vekk fra selve spillingen. I tillegg vet jeg om en god del raidere såm kjøper gull til consumables og repair, pga raiding tar tid, og de gidder ikke farmere gull i tillegg.

 

Sjansen for at du blir tatt er minimal. Blizzard er nok mer ute etter å stanse gullselgere enn kjøpere.

Lenke til kommentar

jhj, Jobbe flere uker inne i spillet?

Du bare "måtte" ha fire resistance?

Hva skjer når du har lyst på de nye oppgraderingene til spells ifra Ahn Qiraj?

Eller nå som Naxxramas er lansert og du ikke er er Exhalted med Argent Dawn for å få gratis inngang?

Da trenger du resistance til mye mere enn bare fire, dette koster gull, du må også bruke mye gull bare på å få tilgang til Naxxramas - attunementen vil koste noen hundre gull. Vel inne i Naxx vil det hjelpe på dersom du har oppgraderte spells - men bøkene til dette er kostbare.

Men, hvorfor stoppe der? Enchants er også kostbart, og for deg er neppe noe annet enn de aller dyreste godt nok.

Jeg tror du vil ende opp med å kjøpe gull, kjøpe mere gull, og kjøpe enda mere gull etterhvert.

Samtidig som du mener det kan forsvares med at "heller en dag på jobben enn flere dager i spillet". Det positive er at det er ingen fare for at du vil mangle arbeidsmoral på jobben, men, jeg tror du bør revurdere hvorfor du spiller. Er det fordi du syntes det er gøyt, eller fordi du må?

Det virker som du spiller fordi du må, du selv mener kanskje det er en slags blanding. Jeg tok en pause fra spillet en gang, WoW er et spill med mange avgrunner, hvis en ikke passer seg faller en oppi en av dem.

Når noen kjøper gull, eller tilegner seg gull ved hjelp av lumske metoder (lure serveren med hacks f.eks.) ødelegger det for alle andre. Hvis bare noen få prosent utav befolkningen på serveren kjøper gull, vil alle prøve å selge sine varer til disse få prosentene. Prisene på alt skyter i været, det blir nærmest en umulig oppgave å få råd til ting du vil ha dersom ikke du også kjøper gull. Dette fører bare til at enda flere kjøper.

Dem som selger gullet hadde ikke vært noenting uten dem som kjøpte det, selgerne som sitter og ruger på titalls tusener av gull på hver server passer på å kjøpe alle ettertraktede ting ifra auction house og selge det på nytt igjen for det tjuedobbelte. Det er myntet på å selge til de som kjøper gull, ikke den vanlige mannen i gata.

Uansett, en mulig løsning på dette er låst auction house system. Alt har en forhåndsdefinert verdi som ikke kan overstiges, og, items kan heller ikke byttes eller handles med brev eller på andre måter. Dette vil gjøre det ulønnsomt å kjøpe gull idethele tatt, ettersom prisene på alle ting er tilrettelagt for at alle skal kunne ha råd til dem.

Men, dersom ikke dette var nok, tenk på forholdene til dem som farmer gullet.. Det er ikke uvanlig med "nettkafeer" med 15-40 pcer på et bakrom for fattige dagdrivere og uteliggere kan jobbe døgnet rundt med å skaffe den daglige kvoten med gull. Klarer de det får de kanskje husly for natten i form av en skitten madrass i et rom de deler med alle de andre, kanskje får de også en brødskalk. Alt gullet går til innehaveren av stedet, som selger det til de rike i vesten som gjerne bruker det som på dette stedet er en månedslønn - på å kjøpe litt gull for å få seg noen lilla items.

Kort sagt jhj, jeg syntes det blir feil å mene det er "forsvarlig" å kjøpe gull, det virker faktisk også som at du vil anbefale det. "Heller jobbe noen timer enn noen uker for samme mengde gull"...

Dersom spillet er blitt en jobb, er det kanskje på tide å logge ut for godt, spill skal som oftest være noe hyggelig og gøyalt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Det er ikke ulovlig... men blizzard kan og vil stenge kontoen din vis de finner det ut... men nei, man kan ikke si at det er ulovlig fordi ingen rettsystem kan straffe deg for det..

Lenke til kommentar

Pycnopodia, hele innlegget ditt er fullt av fallgruver. Det virker som du finner opp ting etter hvert som du skriver.

 

-Hvordan vet du at de som farmer gull er uteliggere som jobber for en brødskalk ?

 

-Hvordan vet du hva folk som kjøper gull bruker det til ? Hva om de bruker det til repair og mount? Da vil jo ikke engang gullet sirkulere i spillet.

 

 

Dersom spillet er blitt en jobb, er det kanskje på tide å logge ut for godt, spill skal som oftest være noe hyggelig og gøyalt.

 

Er nettop derfor noen kjøper gull, fordi de ikke gidder å logge inn for å jobbe\farme etter gull, men kjøper det istedet, og holder heller på med litt mer meningsfull pve\pvp den tiden de er online.

Lenke til kommentar
jhj, Jobbe flere uker inne i spillet?

Du bare "måtte" ha fire resistance?

Hva skjer når du har lyst på de nye oppgraderingene til spells ifra Ahn Qiraj?

Eller nå som Naxxramas er lansert og du ikke er er Exhalted med Argent Dawn for å få gratis inngang?

Da trenger du resistance til mye mere enn bare fire, dette koster gull, du må også bruke mye gull bare på å få tilgang til Naxxramas - attunementen vil koste noen hundre gull. Vel inne i Naxx vil det hjelpe på dersom du har oppgraderte spells - men bøkene til dette er kostbare.

Men, hvorfor stoppe der? Enchants er også kostbart, og for deg er neppe noe annet enn de aller dyreste godt nok.

Jeg tror du vil ende opp med å kjøpe gull, kjøpe mere gull, og kjøpe enda mere gull etterhvert.

Samtidig som du mener det kan forsvares med at "heller en dag på jobben enn flere dager i spillet". Det positive er at det er ingen fare for at du vil mangle arbeidsmoral på jobben, men, jeg tror du bør revurdere hvorfor du spiller. Er det fordi du syntes det er gøyt, eller fordi du må?

Det virker som du spiller fordi du må, du selv mener kanskje det er en slags blanding. Jeg tok en pause fra spillet en gang, WoW er et spill med mange avgrunner, hvis en ikke passer seg faller en oppi en av dem.

Når noen kjøper gull, eller tilegner seg gull ved hjelp av lumske metoder (lure serveren med hacks f.eks.) ødelegger det for alle andre. Hvis bare noen få prosent utav befolkningen på serveren kjøper gull, vil alle prøve å selge sine varer til disse få prosentene. Prisene på alt skyter i været, det blir nærmest en umulig oppgave å få råd til ting du vil ha dersom ikke du også kjøper gull. Dette fører bare til at enda flere kjøper.

Dem som selger gullet hadde ikke vært noenting uten dem som kjøpte det, selgerne som sitter og ruger på titalls tusener av gull på hver server passer på å kjøpe alle ettertraktede ting ifra auction house og selge det på nytt igjen for det tjuedobbelte. Det er myntet på å selge til de som kjøper gull, ikke den vanlige mannen i gata.

Uansett, en mulig løsning på dette er låst auction house system. Alt har en forhåndsdefinert verdi som ikke kan overstiges, og, items kan heller ikke byttes eller handles med brev eller på andre måter. Dette vil gjøre det ulønnsomt å kjøpe gull idethele tatt, ettersom prisene på alle ting er tilrettelagt for at alle skal kunne ha råd til dem.

Men, dersom ikke dette var nok, tenk på forholdene til dem som farmer gullet.. Det er ikke uvanlig med "nettkafeer" med 15-40 pcer på et bakrom for fattige dagdrivere og uteliggere kan jobbe døgnet rundt med å skaffe den daglige kvoten med gull. Klarer de det får de kanskje husly for natten i form av en skitten madrass i et rom de deler med alle de andre, kanskje får de også en brødskalk. Alt gullet går til innehaveren av stedet, som selger det til de rike i vesten som gjerne bruker det som på dette stedet er en månedslønn - på å kjøpe litt gull for å få seg noen lilla items.

Kort sagt jhj, jeg syntes det blir feil å mene det er "forsvarlig" å kjøpe gull, det virker faktisk også som at du vil anbefale det. "Heller jobbe noen timer enn noen uker for samme mengde gull"...

Dersom spillet er blitt en jobb, er det kanskje på tide å logge ut for godt, spill skal som oftest være noe hyggelig og gøyalt.

6400611[/snapback]

 

Du sier at folk som kjøper gold er mer avhengi av spillet enn folk som ikke kjøper gold?

 

Du sitter kanskje inne 10 timer i strekk de dagene du trenger penger, uansett vær. Isteden for å gå ut med venner og f.eks ta en pizza?

 

Nei. jeg er ikke avhengi av wow. Og guilden min har ikke tatt ragnaros enda, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du driver å maser om naxxramas, aq 40?

 

Hvis jeg i det hele tatt kommer meg ditt, hvis jeg gidder, er jeg nok såpass avhengi av wow at jeg fint kan klare å grinde meg masse gold.

Slik det er nå har jeg ikke tid, jeg har ting i mitt ekte liv jeg gjør. Sommerferie blant annet. Jeg sitter ikke inne 12 timer i strekk vær eneste dag for å få råd til en fin raskere hest, da tar jeg heller et par kroner fra lønna og er ute med venner den tiden jeg kunne ha grindet de pengene på.

Om det er lovlig eller ikke gir jeg faen i. Er det lov å kjøre i 50 i 40 sonen ? Er det lov å drikke alkohol under 18 ?

Spør deg selv om du er helt 100% lovlig, og sammenlign det med et spill etterpå. Det er INGEN andre en deg selv som tar konsekvensene og det er heller INGEN andre en deg selv som bestemmer hva DU skal gjøre.

Lenke til kommentar

Dersom spillet er blitt en jobb, er det kanskje på tide å logge ut for godt, spill skal som oftest være noe hyggelig og gøyalt.

 

6400611[/snapback]

 

Ja, la oss gjøre noe hyggelig og gøyalt. La oss bruke hele dagen på å drepe titusener av samme type mob helt til jeg har en grei mengde penger. Det er så kjempe hyggelig og gøyalt at jeg får lyst til å gjøre det vær eneste gang jeg spiller.

Lenke til kommentar

Dersom spillet er blitt en jobb, er det kanskje på tide å logge ut for godt, spill skal som oftest være noe hyggelig og gøyalt.

 

6400611[/snapback]

 

Ja, la oss gjøre noe hyggelig og gøyalt. La oss bruke hele dagen på å drepe titusener av samme type mob helt til jeg har en grei mengde penger. Det er så kjempe hyggelig og gøyalt at jeg får lyst til å gjøre det vær eneste gang jeg spiller.

6401073[/snapback]

 

Vist du ser så svart på spillet, hvorfor spiller du da?

Lenke til kommentar

Det er ikke mange som bruker hele dagen på å drepe samme monstre på et område. Jeg gjør det ikke, likevel vokser pengepungen min hele tiden. Det gjelder å være et svin på auction house, logger du inn på kvelden kan du ofte finne noen reale kupp fra de folka som bare ikke vet bedre - neste dag kan du selge for 10-20x prisen du kjøpte det for. Noen horder selger for eksempel lightforge gauntlets til 10gull på auction house, du kjøpe disse for 10gull og selge for hundrevis av gull på auction house i stormwind eller ironforge. Det er rare spawns rundt om, en av disse alene tjener jeg ca 30g på å drepe hver tolvte time - hvis jeg er logget inn da. Det tar ikke mange minuttene å knerte han heller, og han dropper alltid den samme itemen som så mange vil ha.

Det er ikke noe problem å tjene 100 gull om dagen for en level 60 som bare sitter i et område og knerter samme monstre dagen lang, men er man litt kreativ kan en tjene minst like mye på langt mindre tid. Selv har jeg flere ganger kjøpt spesielle itemer og solgt de igjen minutter senere og tjent hundrevis av gull i mellomlegg.

Det er vendor bought patterns rundt om du kan selge, det finnes til og med vendorer i ironforge som selger patterner du kan bare slenge rett på auction house. For hver tulling som går omveien innom auction house og kjøper patternet tjener du noen gull..

Stort sett er de som går inn i auction house helt hjernedød, det er ikke så vanskelig å tjene seg søkkrik der.

Lenke til kommentar

Dersom spillet er blitt en jobb, er det kanskje på tide å logge ut for godt, spill skal som oftest være noe hyggelig og gøyalt.

 

6400611[/snapback]

 

Ja, la oss gjøre noe hyggelig og gøyalt. La oss bruke hele dagen på å drepe titusener av samme type mob helt til jeg har en grei mengde penger. Det er så kjempe hyggelig og gøyalt at jeg får lyst til å gjøre det vær eneste gang jeg spiller.

6401073[/snapback]

 

Vist du ser så svart på spillet, hvorfor spiller du da?

6401182[/snapback]

 

Det meste i spillet er hyggelig å gøy, men det å skape penger ved å grinde er ikke gøy.

Lenke til kommentar
Det er ikke mange som bruker hele dagen på å drepe samme monstre på et område. Jeg gjør det ikke, likevel vokser pengepungen min hele tiden. Det gjelder å være et svin på auction house, logger du inn på kvelden kan du ofte finne noen reale kupp fra de folka som bare ikke vet bedre - neste dag kan du selge for 10-20x prisen du kjøpte det for. Noen horder selger for eksempel lightforge gauntlets til 10gull på auction house, du kjøpe disse for 10gull og selge for hundrevis av gull på auction house i stormwind eller ironforge. Det er rare spawns rundt om, en av disse alene tjener jeg ca 30g på å drepe hver tolvte time - hvis jeg er logget inn da. Det tar ikke mange minuttene å knerte han heller, og han dropper alltid den samme itemen som så mange vil ha.

Det er ikke noe problem å tjene 100 gull om dagen for en level 60 som bare sitter i et område og knerter samme monstre dagen lang, men er man litt kreativ kan en tjene minst like mye på langt mindre tid. Selv har jeg flere ganger kjøpt spesielle itemer og solgt de igjen minutter senere og tjent hundrevis av gull i mellomlegg.

Det er vendor bought patterns rundt om du kan selge, det finnes til og med vendorer i ironforge som selger patterner du kan bare slenge rett på auction house. For hver tulling som går omveien innom auction house og kjøper patternet tjener du noen gull..

Stort sett er de som går inn i auction house helt hjernedød, det er ikke så vanskelig å tjene seg søkkrik der.

6401212[/snapback]

 

Bra tips. Jeg har en uvane å tjene veldig mye penger men bruke dem opp fort, skal prøve å følge de tipsene der så får vi se om jeg klarer å holde lønna til no ekte varer isteden :)

Lenke til kommentar
Å herregud, syns bare så synd på de som faktisk gjør dette.. Enn å kjøpe virtuelt gull for ekte penger! Det er jo det dummeste du kan finne på!

 

Koster ikke wow nok fra før? Hvorfor skal du kjøpe mer gull bare for å ødelegge økonomien og "flashe" imba gear til andre spillere. Det er jo bare tåpelig. kan ikke forestille meg at de som faktisk gjør dette har noen form for sosialt liv..

 

 

Og ja, jeg spiller wow selv.

6399985[/snapback]

 

Du tapte nettopp 5 internett.

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt rundt 5000g kan jeg tenke meg. Har jeg kjøpt meg noe som helst gear eller lignende for pengene? nei. har jeg kjøpt meg epic mount? nei (men det er på prinsipiellt grunnlag siden jeg synes det er så latterlig dyrt)

 

Pengene har rett og slett gått opp i repairs. Som MT for et guild fra vi startet på MC til vi nå er på twins i AQ har det kostet rett og slett latterlig mye å reparere gearet mitt. Og med protspecc får man heller ikke grindet penger noe særlig effektivt. Da er det ofte lettest og greiest å kjøpe seg litt gull så man har en buffer så man kan reparere gearet sitt når det er ødelagt. Blizzard var jo bra tjukke i huet også da de bestemte at bossene i AQ bare skulle droppe rundt 60-70g hver. Blir jo ikke akkurat rik på en tur gjennom AQ selv uten wipes. Taper jo mer penger bare i wear and tear på gearet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...