Cengwen Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Hei. Jeg skal legge inn red hat 8.0. Jeg putter i skive nr 1, maskinen booter helt fint fra den. jeg får beskjed om å velge hvordan jeg skal installere linux. Så jeg prøvde en normal install først (bare ved å trykke enter). Han sjekker maskina.. mye hvit tekst flyr over skjermen, det virker som han "blir kjent" med komponentene. dette går helt fint til kommandoen /sbin/loader kommer opp. rett etter denne meldingen får jeg en helt blå skjerm, med en liten sort firkant nede i høyre hjørne.. Ingen knapper fungerer. ikke engang f12 som bruker å være knappen for "hopp til neste vindu" Jeg har prøvd lowres, og text based install, men begge gir samme resultat. Jeg prøvde kommandoen linux askmethod, og da kom jeg hakket videre. Jeg fikk valgt språk, og jeg valgte at det skull instaleres fra CD-rom, og maskinen låste seg, jeg fikk ingen respons. Noen gode forslag? Lenke til kommentar
vipewan Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Sjekket at RH8.0 CD'en(e) ikke er korrupt ? Lenke til kommentar
vebwa Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Hadde lignende problem selv. Fikk bootet fra cd1, men installasjonen stoppet opp helt på starten da den ikke fant noen linux cd i cd-romen. Lasta ned og brente ut på nytt og alt fungerte bra. Høres ut som feilbrenning eller feil i nedlasting. Prøv å kjør checksum om du har mulighet. Lenke til kommentar
Cengwen Skrevet 14. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2002 Kjørte en linux mediacheck. Jeg fikk beskjed om at det ikke sto en Linux CD i stasjonen.. jeg må prøve å laste ned å brenne ut på nytt. Lenke til kommentar
Cengwen Skrevet 15. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2002 ok. jeg lastet ned fra en annen server brente ut, men jeg får samme feilen.. Jeg testet på en annen maskin og der gikk helt smertefritt. fikk lagt inn uten trøbbel. fikk også kjørt en teste på cd platen. den viste ingen feil. feilen har nå løst seg. det viste seg at jeg måtte nappe ut CD brenneren for å få lov å legge inn linux. [ Denne Melding var redigert av: Cengwen på 2002-10-15 12:25 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå