Rembrandt Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Folkens, nå har jeg kamera Canon 350D og trenger bruksanvisning. Det er helt blankt for meg. Jeg aner ikke hva de forskjellige knapper betyr, ingen håndbok på norsk, har dere noe å si om dette dere som bruker canon 350d? Er det noen sider hvor jeg kan lese mer for å beherske det tekniske med kameraet? Hvorfor ser jeg ikke motivet på den lille skjermen før jeg skal ta bildet? hva betyr de forskjellige knapper? ser frem til svar... Lenke til kommentar
BMP Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Hei! Manual til kameraet finner du på cdplaten som fulgte med i pakken. Vet ikke helt om det finns på norsk i det hele tatt men språket avhenger vel fra hvor du kjøpte kameraet. Japan Photo selger vel kameraer fra England eller Polen, er ikke helt sikkert på det men det er en EU-modell iallefall. Det finns utrolig mye info her på forumet ang. dette så det er bare å søke. Når det gjelder skjermen så kan man jo ikke se motivet før du tar bilde da dette er et speilreflekskamera, motivet du fokuserer på blir reflektert opp via speil i søkeren din og du har kun anledning å se bildet etterpå. Nå ser det ut til at det blir forandringer på dette fremover og Olympus har allerede sluppet en modell med denne funksjonen. Søk på forumet eller google litt så finner du utrolig mye ang. dette. Lenke til kommentar
torsteinvh Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Er det noen sider hvor jeg kan lese mer for å beherske det tekniske med kameraet? Hvorfor ser jeg ikke motivet på den lille skjermen før jeg skal ta bildet? hva betyr de forskjellige knapper? ser frem til svar... 6397243[/snapback] Hei! Les gjennom testen til DPReview http://www.dpreview.com/reviews/canoneos350d/ Der er det en grundig gjennomgang av menyer, symboler og knapper. Canon Norge har også en 350D side der det ser ut til å ligge en del info. http://www.canon.no/eos350d/ Lykke til! -Torstein Lenke til kommentar
FaMe Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Hvorfor ser jeg ikke motivet på den lille skjermen før jeg skal ta bildet?6397243[/snapback] Oh my god! Så mye som du har spørt og mast så har du ikke engang fått med deg det...... Break a leg Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Jeg har etter hvert forstått at det ikke er logisk å forstå begrensningene med dSLR i disse dager, siden de fleste som kjøper kamera i dag aldri har sett nærme på et slr. For oss som har vært med en stund, virker spørsmålet om lcd som søker litt merkelig, men vi må nok forstå at det skyldes et generasjonskifte. Dagens unge har aldri brukt noe annet enn digitalkamera, og er rett og slett ikke vant med å bruke optisk søker i det hele tatt. Det er derfor ingen grunn til å hovere over slike spørsmål. Jeg har i alle fall sluttet å forundre meg over slike spørsmål. Det, og andre slike spørsmål, gjør at jeg mener de fleste er tjent med å kjøpe sitt første kamera over disk. Da får man i alle fall ryddet av veien slike problemstillinger. Man skal ikke glemme at å ikke kunne bruke lcd er for mange mennesker vanskelig, grunnet sterke briller osv. Det er tross alt mange som ikke liker å ta av seg brillene under fotografering (på tross av at okularet kan justeres i styrke). Med de dårlige søkerene til f.eks. 350D så er ikke brillebruk så praktisk, fordi det er vanskelig å se alle hjørnene samtidig. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Det er vanskelig nok å se hjørnene uten briller, så jeg kan ikke forestille meg at en brillebruker ville vært komfortabel med en slik søker i det hele tatt. Skal man i tillegg fokusere manuellt er det bare å glemme det. Lenke til kommentar
FaMe Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Jeg har heller ikke sluttet å forundre meg over at den typen spørsmål kommer. Jeg er som nybegynner å regne selv og for bare noen få år siden kunne jeg sikkert finne på å stille det samme spørsmålet selv. Så denne typen spørsmål må helt klart tolereres. Men når samme bruker har startet 12 nye emner som dreier som om hjelp til førstegangskjøp av DSLR da forbeholder jeg meg retten til å "hovere" litt. Nuff said, nå bruker vi heller tiden på noe fornuftig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå