Gå til innhold

Hjelp! Skal oppgradere pcen.

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har egentlig bare noen få kjappe spørsmål. Pcen braste sammen i dag å det haster med og få skaffet inn en ny en.

Uansett, er det for mye og håpe på at Dette Funker sammen med denne typen RAM?

Rammen er ca. det eneste som ikke er fucka med pcen for øyeblikket. Så vil gjerne beholde den, vis mulig.

Pcen skal brukes til noe spilling (ikke noe heavy greier, for det meste warcraft3/World of Warcraft), men skal brukes til noe heavy photoshop/illustrator/3dsmax/video redigering.

Å nei, jeg har ikke tid til og vente på pristilbuded til de forskjellige CPU leverandørene, har en deadline på noe greier som må holdes. Så rekker ikke og vente på det :/

Takker for alle svar, og tar gjerne imot forslag om forandringer som kan gjøres.

Michael

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm. Merkelig, funker flott her. Sikkert bare jeg som har driti meg totalt loddrett ut igjen. Uansett, får ta alle delene en og en da.

Proosessor: AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket 939 1MB

Hovedkort: Asus A8N32-SLI Deluxe, nForce4 SLI X16, Socket-939, Dual-GbLAN, Firew, PCI-Ex16

Skjermkort: Asus GeForce 7900GT 256MB GDDR3, HDTV, PCI-Express, Tv-Out/2xDVI-I, 430/1300MHz

Og til slutt, Rammen som jeg lurer på om passer til dette her. (og som jeg gjerne, gjerne vil beholde.) : TWINMOS

Hilsen,

Michael

Endret av mr.chaos
Lenke til kommentar

prøv å sjekke PSdata, jeg sammenlignet prisene fra komplett og psdata og fant ut at PSdata er biligere på mange produkter. deriblant prosessoren er ca 100 kr billigere og skjermkortet er nesten 300kr billigere, jeg vet ikke hvordan fraktprisene deres er men kan tenke meg til at det neppe blir mye dyrere en fraktprisene til komplett

Lenke til kommentar
prøv å sjekke PSdata, jeg sammenlignet prisene fra komplett og psdata og fant ut at PSdata er biligere på mange produkter. deriblant prosessoren er ca 100 kr billigere og skjermkortet er nesten 300kr billigere, jeg vet ikke hvordan fraktprisene deres er men kan tenke meg til at det neppe blir mye dyrere en fraktprisene til komplett

6397290[/snapback]

Takk, skal sjekke det ut.

Lenke til kommentar
Hmm. Merkelig, funker flott her. Sikkert bare jeg som har driti meg totalt loddrett ut igjen. Uansett, får ta alle delene en og en da.

Hovedkort: Asus A8N32-SLI Deluxe, nForce4 SLI X16, Socket-939, Dual-GbLAN, Firew, PCI-Ex16

Skjermkort: Asus GeForce 7900GT 256MB GDDR3, HDTV, PCI-Express, Tv-Out/2xDVI-I, 430/1300MHz

Og til slutt, Rammen som jeg lurer på om passer til dette her. (og som jeg gjerne, gjerne vil beholde.) : TWINMOS

Hilsen,

Michael

6397187[/snapback]

Dette passer sammen, har du strømforsyning som kan takle det?

Lenke til kommentar

Hilsen,

Michael

6397187[/snapback]

6397339[/snapback]

You tell me. Jeg har en Be quiet 400W ATX 12V 1,3 PSU for tiden. Holder den ?

Står noe greier på siden av esken som også kanskje er relevant

-220V(PFC)

-Universal (PFC)

-Stable Regulation for +5V, +3.3V, +12V at +/-5

står mer, men det er bare om viftene osv.

Takk for svaret, hilsen Michael

Lenke til kommentar

Hilsen,

Michael

6397187[/snapback]

6397339[/snapback]

You tell me. Jeg har en Be quiet 400W ATX 12V 1,3 PSU for tiden. Holder den ?

Står noe greier på siden av esken som også kanskje er relevant

-220V(PFC)

-Universal (PFC)

-Stable Regulation for +5V, +3.3V, +12V at +/-5

står mer, men det er bare om viftene osv.

Takk for svaret, hilsen Michael

6400027[/snapback]

Om dette er en god strømforsyning eller ikke vet jeg ikke, det kan mange andre mye mer om. Men om det er en god en, så tror jeg 400W holder.

Lenke til kommentar

Skal du ikke bruke SLI ser jeg ikke store poenget med et hovedkort som støtter det heller. Greit at de har mye funksjoner osv, men hovedkortet du linka til koster fryktelig mye spør du meg. Dette blir omtrent 1400 kr billigere men gir deg samme ytelse (uten SLI) ;)

http://www.psdata.no/ps.asp?it=113438

http://www.psdata.no/ps.asp?it=112450

http://www.psdata.no/ps.asp?it=112450

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...