Mr.Ventura Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Jeg har 6 Mbps linje fra Nextgentel. Har tidligere hatt fin hastighet (har ligget på 6 Mbit i nedlasting), men etter at jeg fikk problemer med Thomson-modemet og fikk tilsendt nytt modem (Netopia 3351) får jeg ikke mer enn 2 Mbit. I forbindelse med nytt modem, har jeg også reinstallert XP. Har kontaktet NGT og de påstår alt er iorden med linja. Oppsett: Trådløst fra PC til Modem (D-link 524 med USB-adapter på PC'n). Windows XP pro nyinnstallert. Endret MTU i windows til ca 100000. Noen tips om evt tweak for å rette dette? Iom at jeg har hatt 6 Mbit tidligere, vil jeg tro at det er et problem "i huset" og ikke hos NGT. Lenke til kommentar
.:KaLLe:. Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 hva står hastigheten på i routeren? vist ikke du vet hvordan du gjør det så trykk start -> kjør -> telnet 10.0.0.1 og enten "admin / noway", "ngt / Tshml55" and "ngt / ChkBid114" som bruker / pass trykk så på quick view Lenke til kommentar
Patience Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Ser at Stigma er i ferd med å svare. Han kan nok hjelpe mer enn hva jeg kan.. Men flere ting tyder på at NGT har en svikt i hastigheten på endel av linjene sine for tiden. Og jeg tar internkontrollene dems med en knype salt. Jeg har 20 mbit.. men får bare 500 kbps. Sliter jeg og desverre.. Lenke til kommentar
Mr.Ventura Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 hva står hastigheten på i routeren? vist ikke du vet hvordan du gjør det så trykk start -> kjør -> telnet 10.0.0.1 og enten "admin / noway", "ngt / Tshml55" and "ngt / ChkBid114" som bruker / pass trykk så på quick view 6397229[/snapback] Hastigheten i ruteren har jeg sjekka før og er satt til 7200/650 (sånn ca...). Lenke til kommentar
Praetorian Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Jeg har også 6mbit fra NGT og har hatt den Netopia-ruteren siden start, har aldri behøvd å tweake noen innstillinger i XP for å få rett hastighet. Lenke til kommentar
t0ffemannen Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Prøvd og koble deg direkte til Netopia routeren med kabel ? Lenke til kommentar
icebyte Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Jeg har 6 Mbps linje fra Nextgentel. Har tidligere hatt fin hastighet (har ligget på 6 Mbit i nedlasting), men etter at jeg fikk problemer med Thomson-modemet og fikk tilsendt nytt modem (Netopia 3351) får jeg ikke mer enn 2 Mbit.I forbindelse med nytt modem, har jeg også reinstallert XP. Har kontaktet NGT og de påstår alt er iorden med linja. Oppsett: Trådløst fra PC til Modem (D-link 524 med USB-adapter på PC'n). Windows XP pro nyinnstallert. Endret MTU i windows til ca 100000. Noen tips om evt tweak for å rette dette? Iom at jeg har hatt 6 Mbit tidligere, vil jeg tro at det er et problem "i huset" og ikke hos NGT. 6397139[/snapback] Du sier at du har trådløst fra PC til modem, du kan jo sjekke om det er noe i veien som forstyrrer signalene fra rutern. Prøvd som foreslått tidligere her å koble PCen direkte til modemet. Hvis du ikke har så mye konfigurasjon på rutern så kan du resette den og/eller restarte den for å se om det blir noen forandring. Lenke til kommentar
Mr.Ventura Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2006 Du sier at du har trådløst fra PC til modem, du kan jo sjekke om det er noe i veien som forstyrrer signalene fra rutern. Prøvd som foreslått tidligere her å koble PCen direkte til modemet. Hvis du ikke har så mye konfigurasjon på rutern så kan du resette den og/eller restarte den for å se om det blir noen forandring. 6407679[/snapback] Har testa direkte, ja. Samme resultat. MEN forleden fikk jeg svar fra NGT og de hadde testa linja og funnet alt ok. Linja lå på rundt 7Mbps nedlasting. Sjekke da jeg kom hjem, og voila! Full fart! :-) Samme skjedde forrige gang; sendte klagemail, fikk svar at de hadde testa linja ok og etterpå hadde jeg fin fart... Lurer på om de ikke vil innrømme at det muligens har vært en feil..... Bare spekulasjon, selvfølgelig, men litt suspekt.... Er fornøyd nå ihvertfall. Takker alle for svar! Kjetil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå