peace2 Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Jeg har ei webside laget i html og css , men ettersom jeg fikk mer behov for mer php konverterte jeg alle .html filer til .php filer. Og da fungerer selvfølgelig ikke interne lenkene lenger ,derfor tenkte jeg å bruke et verktøy/program til å gjøre det automatisk (det vil si at alle lenkene som ender med .html overskrives med .php istedet) . Jeg kunne gjøre det manualt ja , men problemet er at jeg har over 70 sider! og mer enn 10 lenker per side! ) (det er ikke farlig at eksterne lenker blir ødlagte for det er lettere å fikse dem en å fikste interne ) help? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Hvis du bruker et program som f.eks dreamweaver til å lage sidene med så kan du bruke "Search and replace" funksjonen. Da kan man få den til å søke på hele "Siten" Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 2. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2006 Hvis du bruker et program som f.eks dreamweaver til å lage sidene med så kan du bruke "Search and replace" funksjonen.Da kan man få den til å søke på hele "Siten" 6397143[/snapback] hei thx , skal prøve dette:) (må skaffe meg dreamweaver først) Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Er også search & replace i Notepad. Hvorfor har du 70 forskjellige sider med de linkene på ? siden du har konvertert til php kan du jo fikse et enkelt includescript for menyen. De finnes overalt og er simple. Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 2. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) [løst med php includes] Endret 12. juli 2006 av xox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå