Gå til innhold

problem med disken

Anbefalte innlegg

ok, det har seg sånn at jeg har en wdc 250 gb og jeg har fylt den opp med masse snadder..

her om dagen måtte jeg formatere, men jeg lot denne disken være urørt. etter formateringen så la jeg inn den disk patchen og alt så ut til og være i skjønneste orden. (diskplass 232 gb)

helt til jeg skulle prøve og slette noen filer..

det går altså ikke ann og slette filer fra denne disken, uavhenging om det er gamle eller nye filer. (jeg har prøvd og legge inn alt fra dvder til tekstdokumenter, men den vil fortsatt ikke slette)

jeg får lagt inn ting på disken, men ikke sletta noe.

når jeg prøver og slette noe kommer det opp en rubrikk som er ganske kjent for meg i windows som sier "kan ikke slette xx: filen eller mappen er skadet og kan ikke leses"

jeg skjønner ikke en dritt, så hvis noen har noe formening om åssen jeg kan få retta opp i dette hadde det vært supert :D

mvh

Duckhunter aka Kenneth

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...etter formateringen så la jeg inn den disk patchen ...

6396883[/snapback]

Hvilken diskpatch er det? Windows ServicePack?

Har ikke hørt om tilsvarende problem. Det eneste forslaget jeg har er å kjøre chkdsk.

Det beste hadde nok vært å kopiere alle filene over til en annen disk og så formatere denne.

Lenke til kommentar

48-bit LBA kom med SP1.

Hvis du har en XP CD av førsteutgave så støtter det ikke større disker enn 120GB. Da er det ikke bra å ha en 250 GB disk koblet til, filsystemet blir ødelagt.

Det går an å koble vekk den store disken mens man installerer. Så legger man inn 48-bit LBA patch. Først da kan man koble til den store disken.

Man bør egentlig alltid koble vekk data-disker mens man installerer.

Og for å slippe kluss med den gamle CD'en bør man lage en ny med SP2 integrert. http://www.simplyguides.net/guides/using_a...ostreamer.shtml

Hvis du hadde den disken tilkoblet mens du installerte med en gammel CD så skal du være glad hvis du kan lese filene. De fleste opplever en utilgjengelig disk.

Lenke til kommentar

nja, det stod faktisk 232 gb når installen var ferdig, (hakke peil åssen verson av windows det var siden den var brent) men jeg la inn patchen fordi. detta har funket bra før, siden jeg har hatt disken en stund. trur jeg bare tar og formaterer den, og gir faen i og drive og kukke og røre så med disken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...