Gå til innhold

Problemer med overburn og Nero.

Simen1

Anbefalte innlegg

Jepp, problemet er altså at jeg ikke får til å gjøre overburn med følgende:

LiteOn 40x brenner flashet til 48x med siste bios.

Windows XP

Nero burning rom 5.5.9.14 (siste oppdatering)

MMore 90 min. 32x plater.

Prostore 80 min. 24x plater.

Av en eller annen grunn registreres 90min. platene som om de bare har 10 min kapasitet (88MB) Vidre gikk det fint å overburne disse platene før til hele 93 min. (835MB) Nå plutselig etter oppdateringen fra Nero 5.5.9.0 til 5.5.9.14 nekter Nero å overbrenne i det hele tatt. Det gjør at 90Min. platene bare vil ta 10 min! Mens vanlige 80Min plater kun vil ta 80Min. Jeg har slått på Overburn til 93 min og SMART-burn og Burnproof. Er det flere som har samme problemet? Eller vet hvordan man løser det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar.

Jeg har prøvd å brenne 500MB på 90-min plata. Den vil ikke det en gang. Kun 88MB. Så problemet er ikke at platene ikke har nok plass. Jeg vet at 90 min plater ofte kan oppfattes som noe helt annet enn 90 min. Men at løsningen hittil har vært å slå på funksjonen overbrenn.

Brenneren støtter overbrenning og det har fungert før, så jeg tror mer at det er Nero som er problemet.

Kanskje jeg skulle avinstallere det og installere det på nytt? Eller prøve et annet program? Vel, jeg tror jeg prøver det når jeg kommer hjem. Men bare post flere tips hvis dere har noen gode ideer.

Lenke til kommentar

Det er jeg ikke helt sikker på. Jeg brenner data CD'er og velger "start new multisession". Jeg har også prøvd "single session" med "close CD, no further writing possible". Uten å lykkes.

Er det her jeg gjør noe galt?

Får forresten ikke brent et 540MB speilbilde (bin/cue) heller inn på 90 minutteren. Da er det vel ikke mulig med noe annet enn DAO?

Lenke til kommentar

Når du skal brenne cd'n, tar du på brennemetode Disc-At-Once. Skal du brenner overburn, MÅ du ha på det valget, ellers får du bare at cd'n er for liten.

For bin/cue filer gjelder det samme. Er de store, kjører du disc-at-once. Men det finner du fort ut...de fleste spillene/programmene går helt greit med vanlige 80 min cd'er...

Mvh Bjørnar.

Lenke til kommentar

Om du skal "overbrenne", er det da logisk å lage en multisession? (svaret er nei)

For å kunne putte en 2 kb tekstfil innpå CDen senere? (ironi)

Svaret er:

Disc at once / 96

Min Plextor 48x har i alle fall ikke hatt noe problemer med siste versjon av Nero.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-15 00:51, skrev MarlboroMannen:

Om du skal "overbrenne", er det da logisk å lage en multisession? (svaret er nei)

For å kunne putte en 2 kb tekstfil innpå CDen senere? (ironi)

Vel, når MMore 90min platene er så ulogisk at de registreres som 10 min. Da må vel multisession og overbrenning også kunne passe sammen..

Om jeg "overbrenner" 200MB inn på mine "88"MB plater så vil jeg jo kunne brenne mer inn på den senere da det fortsatt er 600MB ledig kapasitet. (Og sikkert litt til ved egentlig overbrenning)

Lenke til kommentar

Jeg siterer fra MMores eget PDF-dokument om sin 90min CD-R plater.

Quote:

Go to Recorder menu & then select Medium Info. In this dialog box, you will see that total capacity is 00:00:00 (0 MB) & available capacity 10:00:00 (88 MB). This is absolutely OK for our MBI-90 minute CDR.

Altså, at de kun kommer opp som 10min CD'r i Nero, er riktig. Derfor, som nevnt tidligere, eneste muligheten å få utnyttet disse CD'ene maksimalt på, er å brenne i Disc-At-Once med Overburn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...