Revox Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Jeg funderer veldig på å kjøpe meg en vinkjøler for å så putte tanken med pumpa i oppi den (har en alphacool tank som er rund). Har noen no lurt å si om denne planen? Eneste problemet jeg kan se er om vinkjøleren er så effektiv at det skapes kondens på prosessor blokka og slanger men sannsynligheten for det er jo egentlig ganske liten. En løsning på det er jo å fjerne radiatoren så vinkjøleren må ta seg av all varme senking og det vil jo skape et lydløst system, men tviler på den er effektiv nok til det. Noen andre negative sider som kan skapes av dette? Og vet noen et sted hvor man kjøpe disse kjekke sakene? Om det itte skulle fungere så kan den alltids kjøle brusen Lenke til kommentar
henningml Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Tviler sterkt på at en vinkjøler har større effekt på kjølingen sin enn vannsystemet ditt genererer av varme. Vinkjølere er sansynligvis svært trege nedkjølere da de er ment å være lukket stort sett konstant og uten mye trafikk av gjenstander inn og ut av kjøleren. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Slike kjølegreier som du snakker om er ikke beregnet på å kjøle ned noe som lager varme, MAO vil den bli ødelagt etter en stund pga for høy varmebelastning. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 Tenkte meg egentlig det. Kjedelig greier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå