Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feil i systemet og korrupte filer

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bygget ny data for noen uker siden og har problemer med at filer blir korrupte. Alle filer jeg laster ned er ødelagt på en eller annen måte. Også når jeg prøver å se klippfilmer på fks youtube eller video google stopper filmene alltid midt i.

Men det største problemet er at ting blir ødelagt i systemfilene flere ganger daglig. Kjører chkdsk flere ganger og det finner ofte feil. Og når jeg prøver å kjøre chkdsk /f går det ikke pga det står at harddisken kjøres i et annet volum, og om jeg vil kjøre chkdsk ved oppstart.

Jeg prøver å kjøre det ved oppstart, men det virker ikke som om det blir fikset selvom.

Har en 300GB maxtor harddisk. Tror jo det mest sannsynlig har noe med harddisken å gjøre, men kan liste opp resten av hardwaren:

POV GeForce 7900GT

ABIT KN8-SLi

2GB Kingston

AMD X2 4200+

NEC DVD-Brenner

SMC Wireless Card

That's about it...

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du nevner at du får korrupte systemfiler flere ganger hver dag. Da tror jeg problemet ikke skyldes nettverkskortet. Problemet ligger mest sannsynlig i harddisk eller minne.

Ville ha kjørt MaxBlast for å sjekke at det ikke er noe feil med harddisken. Etter det ville jeg ha kjørt Memtest86 for å sjekke minne. Det kan hende at du har dårlige rambrikker. Er minnebrikkene satt i dobbelkanalmodus, så må de også være identiske. Hender også at man får problemer med brikkene når man kjører dual selv om brikkene er like, men dette er mer sjeldent. Prøv eventulet å flytt på de slik at de ikke står i dual.

1. Kjør MaxBlast

2. Kjør Memtest86

Lykke til!

Edit: Lagt til url's

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...