Gå til innhold

Video konverterings Program

Anbefalte innlegg

Noen som vet om noen bra? Jeg har nettop kjøpt en Creative Vision:M, den tar Mpeg1,2,4 WMV9, avi (og DivX og Xvid?) Men når jeg bruker Xillisoft Video Converter så blir oppløsningen på filmene så dårlige at jeg klarer ikke å lese teksten på filmer (på Creativ'en) og bildet blir dårlig.

Hvis jeg har en film på PC'en går det selvfølgelig fint og se på, men når Creativ'en ikke støtter samme format som PC'en så må jeg konvertere, men når jeg konverterer så blir det for dårlig

Jeg lurer da på om det er noen programmer som opprettholder den samme oppløsningen, og som man kan selv stille inn på oppløsningen man vil ha, men i utgangspunktet beholder oppløsningen på filmene.

Fint om noen som har samme Creative kunne svart.

Mvh Lakus! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle være rimelig greit ja. Ihvertfall hvis alt du vil gjøre er å konvertere til Xvid eller DivX. Det er ganske avansert så det er litt å sette seg inn i med ren konvertering burde ikke være noe problem.

Gå til Video - Compression, og velg XviD eller DivX codec med ønsket innstillinger. Etter det velger du File - Save as AVI.

Hvis du vil endre videoen i seg selv kan du gjøre dette i Video - Filters. Der kan du endre alt mulig (f.eks. oppløsning) ved å velge Add og deretter det du vil endre fra menyen. Vil du endre framerate (bilder per sekund) gjør du dette i Video - Frame Rate. Resten burde du (vanligivis) bare la stå som det er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...