Kim_90 Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Jeg har problem med det at jeg får en blåskjerm, står noe om at det er skjedd en feil i windows å at jeg må starte på nytt + at de dumper alt fysisk minne... omg.. men vertfall, problene starta etter jeg hadde innstalert windows på nytt i dag, har innstalert alt på nytt 3 ganger, så ikke be meg gjøre det igjenn uten en sinnsykt god grunn!! holdt på å bikke for meg i sta... før kjørte jeg på 2 windows(gikk litt opp og ned, starta bare 2/5 ganger eller noe.) Nå som jeg skulle innstalere windows på nytt brukte jeg et cracka et, jeg har ekte, men det fucka seg i går... jeg innstalerte det meste av drivere, fikk nett og begynte å laste ned css, så hang hele driten seg og jeg fikk blåskjerm... Etter det så har den de 2 siste gangene hengt seg tidligere i starten og oftere. Endret 27. juni 2006 av Kim_90 Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Antagelig så har du en hardware-feil, i og med at du har installert Windows flere ganger, men fremdeles får blåskjerm. Mulig det er minnebrikkene. Prøv å kjør med én om gangen, hvis du har flere minnebrikker. Ev. ta en memtest... Kan også være harddisken som er problemet. Hørt noen ulyder? Gammel HD? Ta en vår-rengjøring i PC'en! Ofte alt som skal til Fjern støv (med støvsuger eller trykkluft) og sjekk at alle kabler og kort sitter ordentlig fast. Lenke til kommentar
Kim_90 Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 (endret) Antagelig så har du en hardware-feil, i og med at du har installert Windows flere ganger, men fremdeles får blåskjerm. Mulig det er minnebrikkene. Prøv å kjør med én om gangen, hvis du har flere minnebrikker. Ev. ta en memtest... Kan også være harddisken som er problemet. Hørt noen ulyder? Gammel HD? Ta en vår-rengjøring i PC'en! Ofte alt som skal til Fjern støv (med støvsuger eller trykkluft) og sjekk at alle kabler og kort sitter ordentlig fast. 6397237[/snapback] Ok, skal gjøre det, fetteren min fikk samme feil med sin ram... men men. hardiskene mine er ikke så gamle, den ene er halvannet år å den andre er 3månder gammal... men tror jeg nokk skal ta "vår-rengjøring" Endret 28. juni 2006 av Kim_90 Lenke til kommentar
Kim_90 Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 Kan ikke si at jeg helt veit hva som skjedde, men nå har pc'en funka i 30 min uten å skru seg av.. etter 5 ganger med å innstalere windows på nytt så tror jeg endelig at den funker.. tror det hadde noe med at de driverne som fulgte med på cd'en til hovedkortet var elgamle og at de ikke klarte det eller noe, ikke veit jeg, nå får jeg håpe det funker 1 år til! Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Er det en hardware feil, ville jeg faktisk annta at det er strømforskyningen din som er synderen.. Mer eller mindre nøyaktig det samme har skjedd med meg, og det tok sin tid før vi klarte å finne ut av det, men strømforskyningen hadde skylda.. Hvilken har du? (Har du en Qtec, så gå å bytt samme hva ) Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Kan ikke si at jeg helt veit hva som skjedde, men nå har pc'en funka i 30 min uten å skru seg av.. etter 5 ganger med å innstalere windows på nytt så tror jeg endelig at den funker.. tror det hadde noe med at de driverne som fulgte med på cd'en til hovedkortet var elgamle og at de ikke klarte det eller noe, ikke veit jeg, nå får jeg håpe det funker 1 år til! 6397960[/snapback] Jeg laster alltid ned siste versjon av drivere og programmer før jeg re-installerer Windows. Du finner drivere på produsentens hjemmeside. Når det gjelder skjermkort, er det (som regel) enten ATI eller nVidia som gjelder. Skal ikke se bortifra at gamle drivere kan ha vært problemet... OT: I Vista blei alle driverne installert automatisk, enten under installasjonen eller via Windows Update! Lenke til kommentar
Kim_90 Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 Kan ikke si at jeg helt veit hva som skjedde, men nå har pc'en funka i 30 min uten å skru seg av.. etter 5 ganger med å innstalere windows på nytt så tror jeg endelig at den funker.. tror det hadde noe med at de driverne som fulgte med på cd'en til hovedkortet var elgamle og at de ikke klarte det eller noe, ikke veit jeg, nå får jeg håpe det funker 1 år til! 6397960[/snapback] Jeg laster alltid ned siste versjon av drivere og programmer før jeg re-installerer Windows. Du finner drivere på produsentens hjemmeside. Når det gjelder skjermkort, er det (som regel) enten ATI eller nVidia som gjelder. Skal ikke se bortifra at gamle drivere kan ha vært problemet... OT: I Vista blei alle driverne installert automatisk, enten under installasjonen eller via Windows Update! 6401400[/snapback] Det var dette jeg gjorde faktisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå