Gå til innhold

En aldeles fortreffelig whiskytråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.youtube.com/watch?v=zg-M341eBPI&feature=g-user-u&context=G263ce28UCGXQYbcTJ33a-RCW3ceQUvelM_wpHWCtWdK2-igOQ6hM

 

Ralfy kåret Bruchladdich 10 year nyversjonen til årets whisky.

 

EDIT:

Idag er det helg, så kjøpte meg noen øl og en miniatyrflaske Caol Ila på polet. Skal nyte et glass eller to whisky på Lørdag sammen med noen gode øl. Har tomt for Islay whisky og fikk så ille lyst på noe varmende Islay i morgen kveld.

 

Har ellers bestilt meg en Laphroaig 10 years fra Danmark til en herlig penge.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Imorgen kjøper jeg en flaske Tullamore Dew 12 years irish whiskey. Jeg er spent på hvordan den smaker siden jeg aldri har smakt den, men blir en stund til jeg får smakt den.

 

I helgen blir det en tur til Danmark, skal kjøpe en skotsk single malt der, men vet ikke hva jeg skal kjøpe.

 

Lurer på om det blir en Bunnahabhain 12 years.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Det ble ikke noen tur til Danmark, pga forkjølelse og dårlig form. Jeg satt meg heller ned med en irsk øl og en varmende irsk whiskey.

 

Det jeg kan si om "Tullamore Dew 12 years" er at den er sabla god, helt uten røyksmak, men ganske kompleks allikevel. Søtsmak, barley, karamell, sherry, fat..

 

Tror dette er en irsk blend som er lagret 12 år men er ikke helt sikker.

 

Den smakte iallefall meget godt.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Jeg er helt ny når det kommer til whisky, og kunne trengt noen råd for å styre meg inn på det jeg tror jeg liker.

 

Hittil har jeg stort sett kjøpt billigere blends for å ha i kaffen, men er interessert i å utvide min horisont. Var på polet for noen dager siden, og på grunn av ekstremt dårlig utvalg (fant mer eller mindre ingen av typene som er nevnt i denne tråden) endte jeg opp med en flaske MACLEOD'S SINGLE MALT SCOTCH WHISKY 8 YO. Tok rett og slett ikke sjangsen på å bruke mer penger uten å ha noe som helst peiling på om det jeg kjøpte var noe særlig. Jeg har foreløpig ikke drukket noe særlig av nevnte flaske (alkohol og jobb er en dårlig kombinasjon), men en liten smaksprøve ble det jo. Den var ikke så gale, luktet veldig godt, men var litt tynn i ettersmaken. Jeg er ekstremt dårlig til å forklare smaker, men jeg tror jeg ser etter noe som "fyller munnen" litt bedre. Røyksmak er et pluss.

 

Hva syns dere som kan dette om MACLEOD'S SINGLE MALT SCOTCH WHISKY 8 YO? Er den grei i forhold til prisen?

Endret av Må jeg?
Lenke til kommentar

Har aldri hørt om MCLEOD's men 8 år er ofte litt tynne i smaken.

 

Det er både en fordel og ulempe med unge whiskier, fordelen er at de ofte er friske i smaken, de smaker unge noe som kan være vedlig godt, ulempen er at de ofte er som nevnt litt tynne i smaken, og mindre komplekse, 10 og 12 år er litt av begge deler, de har litt ung smak med er ofte komplekse.

 

Viss du vil ha røyksmak kan du prøve laphroaig quarter cask, masse røyk og veldig god.

 

Ellers er jo highland park 12 en gjenganger man altid anbefaler.

 

Andre gode og ikke så dyre er abolaur 10 år.

Lenke til kommentar

Uff endelig hjemme fra jobb og sprengkulde. Var på møte idag, slapp tidlig fra jobben.

 

Jeg kjører Scooter!

 

Iskaldt, da er det ekstra godt å sette seg ned med en varmende røykbombe Laphroaig og noe ølsmaking..

 

Yes, sitter å hører Cohen på norsk med Kari Bremnes og CC cowboys. Genial Cd..

 

Livsnyter :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...