Gunfreak Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Jeg merker helt klart at whisky er høst, vinter og vår drikk, i hele sommer drakk jeg vil ikke et eneste glass, men jeg merker nå i mørke dager at jeg får lyst på en dram. Lenke til kommentar
archanios Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Drakk to glas 30yo Laphroaig sist helg. Vilt dyrt, men ettersom eg drømte om smaken i ei veke etterpå, så var det truleg vert det. 2 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Noen som har en formening om Highland parks 12 og 18 åring? Lenke til kommentar
Havlet Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Har svært positive minner om Highland Park både som 12 og 18 åring. Ganske lett tilgjengelig for de som ikke har så lang erfaring med single malt, men har en kompleksitet som fortsatt gjør den spennende. Bra whisky. Lenke til kommentar
Havlet Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Drakk to glas 30yo Laphroaig sist helg. Vilt dyrt, men ettersom eg drømte om smaken i ei veke etterpå, så var det truleg vert det. Spennende! Hvordan var den i smaken sammenlignet med ung Laphroaig? Lenke til kommentar
Havlet Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Jeg har også tenkt på whisky som en drikke for den mørke årstiden, men i sommer så drakk jeg en del Laphroaig Quarter cask. Trodde det skulle bli litt feil med Islaymalt i sommesola, men det passa skikkelig bra på en sommerkveld. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Høres bra ut. Tror jeg begynner med 12 åringen, og sparer 18 åringen til senere. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 (endret) Rusla rundt på polet idag og fant en søt liten 200ml flaske med Port Charlotte (Bruichladdich heavily peated scotch whisky). Det er en islay single malt. Den bare ba om å bli kjøpt av meg. Noen erfaringer? Den står til lufting nå. Endret 28. oktober 2011 av Bytex Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Plukket med meg en flaske forrige uke. Artig liten sak. Røyken er godt integrert slik at den ikke virker så kraftig røykt som den faktisk er. Fremstår som en Bruichladdich med litt mer røykpreg (kanskje ikke så rart, i og med at det er det den er..) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Denne port charlotte-saken var god, ja. Ikke sånn super-røykete som andre Islays kan være. Lenke til kommentar
Havlet Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Bruichladdich har tradisjonelt vært en torvrik, men svakt røyket Islaymalt. Den er ganske elegant i karrakteren og har ved siden av torvsmaken et korn og sjøpreg. De andre variantene bygger på denne grunnkarrakteren. Port Charlotte varianten har jeg ikke smakt, men vet den er en torvrik, medium røykpreget variant som Bruichladdich mest bruker som "krydder" i en del av variantene sine, men som de også selger i ren Port Charlotte-utgave. De har også en variant som heter Octomore, som er mer røykpreget. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Står på flaska This Port Charlotte islay single malt has been distilled at Bruichladdich distillery by master distiller Jim McEwan in homage to the exceptional single malt produced in the village of Port Charlotte until 1929. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Da ble det 12år gammel Highland Park denne gangen. Veldig grei for en nybegynner. Synes jeg merker noe nøtteaktig, og en del røyk. Kjenner uheldighvis ikke så mye smak akkurat nå da jeg er litt tett i nesen, men så langt liker jeg det jeg smaker. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Oslo Whisky Festival i mårra og lørdag. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Tror nok jeg blir hjemme. Får nok etter ett glass whisky jeg. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Da er jeg tilbake fra whisky festival, det ble en god del dramer og jeg er kinda buzzed, kommer med tilbake melding om det jeg har smakt senere, nå må det spises Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 (endret) Er da omsider kommet mot bunns av Caol Ila 12years, en glimrende whisky. De siste to glassene tar jeg sammen med en kamerat og to stouts i anledning fødelsesdagen imorgen kveld. Skal besøke dama til helgen og tar båten, på taxfree har de Laphroaig Quarter Casket til litt over 300kr literen. Tror jeg kjøper med en sånn på hjemveien. Endret 22. november 2011 av Dropkmurphy Lenke til kommentar
Havlet Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Er da omsider kommet mot bunns av Caol Ila 12years, en glimrende whisky. De siste to glassene tar jeg sammen med en kamerat og to stouts i anledning fødelsesdagen imorgen kveld. Skal besøke dama til helgen og tar båten, på taxfree har de Laphroaig Quarter Casket til litt over 300kr literen. Tror jeg kjøper med en sånn på hjemveien. Prøvd Caol Ila Destillers edition? Det er en av mine favoritter. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Er da omsider kommet mot bunns av Caol Ila 12years, en glimrende whisky. De siste to glassene tar jeg sammen med en kamerat og to stouts i anledning fødelsesdagen imorgen kveld. Skal besøke dama til helgen og tar båten, på taxfree har de Laphroaig Quarter Casket til litt over 300kr literen. Tror jeg kjøper med en sånn på hjemveien. Prøvd Caol Ila Destillers edition? Det er en av mine favoritter. Den har jeg hatt i samlingen ja, men ble ikke der så altfor lenge noe som betyr at den var svært god. Destillers edition har også vunnet en stor whisky pris. Allikevel foretrekker jeg den originale 12 åringen, pga det vell av saltvannsmak og røykt torvsmak/peat den har. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 (endret) De hadde selvfølgelig utsolgt for Laphroaig på båten. Kjøpte en liter Glenfiddich 12 years isteden til en meget hyggelig pris. En annen whisky som er veldig god og relativt greit priset i utlandet er Bunnahabhain 12 years. Craft versjonen vant Ralfys stemme som årets whisky forrige året. Men er vært å nevne at den nyeste craft versjonen av 12 åringen er non chill filteret og uten tilsatt karamell-farge. Koster 295kr i Danmark. Ligger på 549kr på polet. Bunnahabhain 12years Den er ikke typisk for Islay whiskyen, den er mye søtere med maltsmak og veldig svak peat. Den er allikevel meget kompleks i smak og ikke minst lukt. Anbefales. Endret 1. desember 2011 av Dropkmurphy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå