Tumbleweed Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 JD er ingen blend, men en Tennessee Whiskey (ikke veldig ulik bourbon). Forskjellen på whisky (skotsk) og whiskey (irsk, amerikansk, kanadisk) er derimot svært stor, og jeg anbefaler deg å google litt på egenhånd. JD er en aldeles utmerket drikk, selv liker jeg den bar med to schwære isbiter, men det er ikke whisky. Lenke til kommentar
Altitude Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 JD er ingen blend, men en Tennessee Whiskey (ikke veldig ulik bourbon). Forskjellen på whisky (skotsk) og whiskey (irsk, amerikansk, kanadisk) er derimot svært stor, og jeg anbefaler deg å google litt på egenhånd. JD er en aldeles utmerket drikk, selv liker jeg den bar med to schwære isbiter, men det er ikke whisky. Tusen takk. Dette forklarte en hel del. Og jeg skal bli flinkere til å søke selv. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Skal nå driste meg til å anbefale en whisky jeg faktisk ikke har smakt enda; Kjøpte en flaske Bruichladdich 12 Years Old Single Malt (Islay) til jul, og den skulle visstnok være skikkelig fin. Ikke fullt så hard og rå som de typiske Islay-whisky'ene, men kanskje litt mer ekslusiv og aperitiff-aktig. Ifølge fatter'n, som har omtrent samme whisky-preferanser som meg, så var dettte noe av det bedre han hadde smakt. Har nå bestilt meg en flaske i nettbutikken til vinmonopolet, og gleder meg til å smake på denne. Jeg rett og slett digger nettbutikken til "polet"...tenk å få levert disse edle dråper på døra. Pantera Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Den har jeg ikke smakt. Post gjerne når du har fått smakt den, og fortell om forventningene ble innfridd. Alltid bra med brukertester som går litt utenpå "fy f**n, drakk ei helflaske JD med cola i helga, og det var sååååå digg!" Lenke til kommentar
Velociraptor Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Vell, da var min Jack Daniels borte vekk og godt husket ! Men jeg lurer på denne Johnnie Walker Black Label ( 12 år ) Det er en blend, og skal visst være ganske god, men er den verdt 400 kroner ? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) er det noen som har prøvd noen av årets nykomminger på polet? http://www.aperitif.no/index.db2?id=111695 Tilbakemeldinger? Var forøvrig på tea lounge i oslo tidligere i år og ble ganske imponert over utvalget. I tillegg hadde de San Miguel på fat! Prisene var også fine, så kan anbefale å gå dit hvis du vil prøve ut forskjellige sorter uten å måtte refinansiere huslånet. Back to business: Der kjøpte jeg et glass Cragganmore 12yo, og den var ganske god. Perfekt ut-på-byen whisky. Ikke for stram, og hadde en veldig fin pris. Ikke helt den store meditasjonswhiskyen, men strøken hvis man skal "kose seg i større mengder", eller spandere noe ekstra godt på gjestene uten å ruinere seg. De har den på polet. Det begynner å bli en stund siden dette (mars?), så kan ikke beskrive den, men skal kjøpe en flaske om ikke så lenge, så får vi se da. Endret 15. juni 2008 av JKJK Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Mulig jeg er en enkel sjel, men etter noen liter (!) Laphroaig quarter cask har jeg etter alle solemerker funnet min favoritt. Ovennevnte whisky med tre/fire gode dråper vann gir meg den ultimate smaksopplevelsen. Tråler listene fra polet jevnlig, men ender altså opp med denne gang på gang. Det er ikke alle som tenker whisky sammen med mat, men en solid malt fra Islay i kombinasjon med en staut blåmuggost er faktisk noe i nærheten av himmelrike. Men steike, jeg begynner å bli gammel..... 1 Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 En nydelig tråd Har nylig oppdaget en herlig verden med whisky, og har blitt hektet på dens smak og lukt. Åpnet forrige helg en chivas 21 royal salute som smakte aldeles herlig. Enda litt bedre enn chivas regal 18, som også er en god blend. Av single malt har jeg falt for highland park 18. Lagavulin 12 er også meget god, dog lukter det røyk av hele rommet når den er åpen. Har dere mulighet til å smake på en chivas 21, ikke nøl, dere vil ikke bli skuffet. Vinmonopolet beskriver den slik: "Velbalansert blended whisky med flott alderspreg, elegant røykpreg, middels fylde og maltpreget avslutning." Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Det er ikke alle som tenker whisky sammen med mat, men en solid malt fra Islay i kombinasjon med en staut blåmuggost er faktisk noe i nærheten av himmelrike. Det er mye som er godt sammen med en skikkelig god blåmuggost! Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Jeg er veldig glad i Glenfidditch, 15 år. Laphroaig blir litt for småheftig for meg - men kanskje med tiden? Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Jeg har lyst å like whiskey, men får det ikke helt til. Er det noe man kan lære seg eller er det medfødt? Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Det må nok ofte læres. Jeg likte heller ikke whiskey før nå ganske nylig, egentlig. Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Du har bare drukket det til det har blitt godt? Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Nja, jo, det er vel kanskje det jeg har gjort, men det skulle ikke så mye til, egentlig. Det kan kanskje ha noe med at jeg var tidlig i 20-årene sist jeg drakk whiskey (og ikke likte det) og prøvde det igjen (og da en type whiskey som er lettere å like for nybegynnere) når jeg var nesten 30. Da skulle det ikke så mange glassene til før det falt i smak. Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Har du tips til en god "nybegynnerwhisky"? Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Har du tips til en god "nybegynnerwhisky"? Det enkleste er vel å følge prisstigen. Gå noe opp i pris fra de billigste blended whiskyene og se hva du finner der. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Har ikke giddi å lest hele tråden, men antar at du ikke kommer langt med å si Jack Daniels, lol. spøk til side. En whiskeykjenner anbefalte meg å prøve Gleenmorangie, noe jeg ikke angrer på at jeg gjorde Drikker bare det nå. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Jeg anbefaler Glenfidditch, 15 år som en nybegynner whiskey. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Alle kameratene mine er ramme på whisky, men jeg kan ikke si jeg personlig syntes det er så forferdelig godt. Kanskje jeg ikke har smakt kvalitetswhisky. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Jeg anbefaler Glenfidditch, 15 år som en nybegynner whiskey. Glenfiddich er en WHISKY, ikke en WHISKEY. Bruk et minutt eller to i google for å lære forskjellen. Den er faktisk ganske formidabel. OG, Ramius: Glenmorangie er heller ingen "whiskey". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå