geil Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 the_last_nick_left: Stemmer. Ser scottish.se har 6 for 299. I tillegg skal maltwhiskyglasset i Jeunesse-serien til Eisch være godt. Cognacglasset i Odysse-serien er nettopp et tulipanglass, derfor jeg liker dem. EvenruD: 12-åringen er vel kanskje en mer typisk starter. 17-åringen vet jeg lite om, annet enn at jeg leste meg til at den er utypisk Highland Park. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Jeg har noen Glencairn som jeg er svært fornøyd med, men serien fra Hadeland som er nevnt her er en god nummer to. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Glencairn er flotte glass, men pain in the ass å skaffe, men det gikk til slutt Lenke til kommentar
thomit Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Glencairn er flotte glass, men pain in the ass å skaffe, men det gikk til slutt Hvor? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 De selger det på Designtorget. Lenke til kommentar
geil Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Om prisen på designtorget.se er riktig, kjøper jeg heller fra Scottish House. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Hvis du har mulighet til å bestille dem med adresse poste restante Strømstad og hente dem der, er jeg selvfølgelig enig i det, men med en gang du skal få det levert til Norge blir det ikke så stor forskjell.. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Glencairn er flotte glass, men pain in the ass å skaffe, men det gikk til slutt Hvor? Jeg får ett i året av NMWL. ^^ Lenke til kommentar
Lamentations Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Det eneste jeg virkelig vet... er at jeg gleder meg til jeg fyller 20. Lenke til kommentar
geil Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Hvis du har mulighet til å bestille dem med adresse poste restante Strømstad og hente dem der, er jeg selvfølgelig enig i det, men med en gang du skal få det levert til Norge blir det ikke så stor forskjell.. Glemte MVA, så det har du selvfølgelig helt rett i. Dog fristende å bestille og krysse fingrene for lax tollbehandling. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Glencairn er flotte glass, men pain in the ass å skaffe, men det gikk til slutt Hvor? Rett fra folka http://www.glencairn.co.uk/ Du må sende mail da nettbutikken ikke sender til norge, men går helt greit. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Man trenger vel ikke dyre designglass for å drikke whiskey? Holder vel med et normalt cognac-shape glass? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 (endret) Man kan for den del drikke det av kjøkkenglass, men det omtalte Glencairn-glasset er spesiallaget for å bringe frem nyansene i en whisky på best mulig måte. Et godt cognacglass funker fint, det også, men som jeg sa litt tidligere, det er bedre med et moderne, tulipanformet cognacglass enn de tradisjonelle ballongene. Det som Geil postet bilde av litt lenger opp er for eksempel et utmerket glass også til whisky, men jeg synes det blir litt feil med stett til whisky, for meg føles det riktigere med Glencairn-glasset. Endret 3. september 2010 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
Capless Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Jeg bestilte mine glass fra http://whiskyprovning.se/ uten problemer Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Nei, jeg bare mener folk ikke trenger å være redd for å drikke whiskey selv om de ikke har skotske krystall tulipan glass. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Og det er et viktig poeng. Jeg synes at whisky faktisk smaker bedre av "riktige" glass, men vi må ikke bli for snobbete heller. Lenke til kommentar
simes Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 (endret) Jeg har bestilt fra denne karen et par ganger, og det har fungert flott. Litt avhengig av kronekursen kan man få 4 stk under momsgrensa også (for de som bryr seg om det). Endret 4. september 2010 av simes Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Kona har nattevakt. Ardbeg Uigeadail og Batman Begins. Good times! Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Hadde en gøy opplevelse, jeg har i senere tid bare druket Bushmills 10, da jeg fant den veldig god, men bestemte meg for å gå tilbake til scotch, og det var saker det, nesten og smaken har blitt mye mer rafinert, og alle scotch er så andredldes en den Irske, jeg er spesielt glad over at jeg begynnte å smake sødmen i HP en søt honning smak. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 med all denne glass-praten, ettersom jeg ikke er så fin på det (jeg bor hjemme og tar det vi har, som faktisk tilfeldigvis er "riktige" glass, uten stett - men fortsatt), hvorfor er det så standard å drikke whisky fra grunne, sylinderformede glass? og over på en annen sak. Jeg har aldri smakt islay-whisky før, men er utrolig glad i scotch. Valget mitt står mellom Laphroaig 10 og Lagavulin 16. Jeg er klar over at Lagavulin er mildere og bedre for de som ikke er vant til scotch (og nå skal jeg ikke skryte på meg noe), men jeg tror allikevel Laphroaig er veldig god. Så har jeg ikke smakt noen av dem. Input? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå