simes Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Har begynt å få et lite utvalg whisky i skapet i løpet av våren, og gårsdagens polbesøks innkjøpte (etter smaking på pub) er foreløpig favoritten: Lagavulin 16 yo. Dæsken, det var godsaker 1 Lenke til kommentar
Exeter Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Sitter å leser side opp og ned, her å kjenner jeg blir meget tørst her jeg sitter på jobben For legge en liten godsak med posten da. Smakte en fin Oban 18y ihelgen, den var snasen. Rund og fin, og lite røk - my way. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Oyoy, den var gyllen og fin i fargen. 14-åringen er jo strågul (kan dog være lyssetting så om du kunne bekrefte?) Hva er forventet pris for en slik godsak? Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Har smakt på en del whisky i det siste og rett og slett falt pladask for det. Så kjøpte meg en Highland Park 12-åring i går da denne anbefales for nybegynnere her i tråden, og den falt i smak med en gang. Rett og slett himmelsk! Alt for mye har forsvunnet allerede, så jeg trenger et hint til mitt neste innkjøp som sikkert ikke blir om alt for lenge. Tror jeg vil prøve noe med sterkere røyksmak, kanskje noe fra Islay? Hvilke anbefales derfra når det gjelder pris samt "nybegynnervennlighet"? Lenke til kommentar
simes Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Tror jeg vil prøve noe med sterkere røyksmak, kanskje noe fra Islay? Hvilke anbefales derfra når det gjelder pris samt "nybegynnervennlighet"? Lagavulin 16yo 1 Lenke til kommentar
Exeter Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Oyoy, den var gyllen og fin i fargen. 14-åringen er jo strågul (kan dog være lyssetting så om du kunne bekrefte?) Hva er forventet pris for en slik godsak? Hvis jeg husker rett, hadde jo drukket litt da vi tømte det som var igjen av flasken, men den var ganske gyllen. (Bildet lyver ikke så mye) Pris i sverige var ca 500 - 550 SEK mener jeg. Ser at Oban Single Malt 14 Years Old koster 500,- NOK på polet. Fant ikke 18y i Norge Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 14-åringen ser jo slik ut: Kanskje jeg skal dra meg en tur til Sverige snart. Blir vel enten en slik 18-åring, eller så blir det en ny flaske av Glen Moray 16 yo. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Tror jeg vil prøve noe med sterkere røyksmak, kanskje noe fra Islay? Hvilke anbefales derfra når det gjelder pris samt "nybegynnervennlighet"? Lagavulin 16yo Lagavulin er aldri feil, men av "praktiske grunner" anbefaler jeg heller Caol Ila på 20cl-flaske som en introduksjon til Islay.. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Uff, dårlig ide å ta en Glenfiddich imellom 2 øl på uteplass for litt siden. Hadde drukket 2 pils først, så bestilte jeg en god-whiskey i baren, brukte kanskje 45 min på å sippe den i meg, så bestilte jeg en til øl. Halvveis nedi ølen fikk jeg spy-følelsen i halsen og måtte ut og få luft. Så gikk jeg hjem Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Tror jeg vil prøve noe med sterkere røyksmak, kanskje noe fra Islay? Hvilke anbefales derfra når det gjelder pris samt "nybegynnervennlighet"? Lagavulin 16yo Lagavulin er aldri feil, men av "praktiske grunner" anbefaler jeg heller Caol Ila på 20cl-flaske som en introduksjon til Islay.. Ingen dum idé. Tror faktisk de har denne på det lokale polet. Ellers ser jeg jo at det vil bli dyrt å bare drikke single malts. Jeg må ha noe og billigere å drikke på også Er blends virkelig så jævlige som enkelte 'malt heads' skal ha det til? Eller egner disse seg i grunn best til å blande i drinker o.l.? Lenke til kommentar
simes Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Tror jeg vil prøve noe med sterkere røyksmak, kanskje noe fra Islay? Hvilke anbefales derfra når det gjelder pris samt "nybegynnervennlighet"? Lagavulin 16yo Lagavulin er aldri feil, men av "praktiske grunner" anbefaler jeg heller Caol Ila på 20cl-flaske som en introduksjon til Islay.. Godt poeng -- den er også veldig god! Lenke til kommentar
geil Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Nammenamm Beklager kvaliteten, krangler for tiden med kameraet og da blir mobilen nødløsning. Lenke til kommentar
simes Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Hey, den yamazakien plukka jeg opp på en kieltur for noen helger siden også. Synes den var snadder! Lenke til kommentar
kans Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Hei ! JEg tenkte jeg skulle prøve her først tipper det er endel som kan noe om whisky her så Here we go Her er et bilde Denne kom jeg over når jeg nå nylig var på ferie, Etiketten er gammel og han i butikken sa at den var 33 år gammel. Noen som vet noe mer om denne flasken ? Tusen takk for all informasjon Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Google is your friend.. Whisky utvikler seg ikke etter den er tappet på flaske, så alderen er ikke så viktig. Lenke til kommentar
kans Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Google is your friend.. Whisky utvikler seg ikke etter den er tappet på flaske, så alderen er ikke så viktig. Jeg lette litt, men fant ikke noe sånn i farten så tenkte jeg skulle spørre her Vet at den ikke utvikler seg men er jo litt spennende hvis den er så gammel Jeg har selv ikek spesielt mye peiling på wiskey, veit hvilke jeg liker og sånt ,men ikke spesielt mer en det ;P 1 Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Alderen KAN dog være viktig om det er et samleobjekt. Hvis det er noe å "samle på" så burde du i det minste finne fatnummer, flaskenummer, tappedato osv. på flaskens etikett. Lenke til kommentar
geil Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 (endret) Hvilke glass kjøper dere? Om en ber om whiskyglass på et glassmagasin kommer de med en forbannet tumbler, men cognac-glassene i Odysse-serien til Hadeland synes jeg fungerer godt. edit:typo Endret 2. september 2010 av geil Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Dette er vel det beste, men et godt cognacglass funker fint, det også. Men kjøp et moderne cognacglass, ikke de tradisjonelle ballongene. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Er det denne som er grei å starte med? http://www.whiskyandlifestyle.com/shop/item.asp?id=8577&info=Duthies-Highland-Park-17aar_-46 Tenker jeg må bestille på nettet, da de ikke har annet enn Tullamore og Famouse Grouse i den lokale matbutikken. Er helt ny på detta med whiskey, såeh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå