Capless Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Jeg har ikke smakt mange blends, kanskje 7-8 stk. men ingen av dem kan måle seg til single malt. Men det er sikkert noen blends med lang ettersmak dog jeg trur de er dyre/gamle Laphroaig bør smakes ja Heftig sang (eller hva det er) Lenke til kommentar
SCV Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 da er du kanskje oppe i det antall whiskyer jeg har smakt i det hele tatt tror jeg merker en vesentlig forskjell på blended og singel malt ja, kanskje jeg skal avslutte kvelden med en talisker for og kjenne litt på forskjellen. da er laphroaig på listen min om det var mitt innlegg du siktet til så var det bare en quote på forskjellen mellom whiskey og whisky Lenke til kommentar
SCV Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 click me! <- satt og drakk red label tidligere i kveld og tenkte og skulle avslutte med en talisker og leste det på wiki. interesang lesing for enkelte kanskje? jau jau, jeg finner snart seng. dama kommer tydligvis ikke hjem Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) Hadde med en Bruichladdich LTD 2001 Bertelsen på hytta, den var ikke helt som jeg hadde forventet av the laddie. Tenkte med de første par slurkene at de kan vel ikke ha ødelagt den med bourbon fat, joda.. sterk pepper -> spritsmak kombinert med den verste ettersmaken som jeg har kjent på lenge, skarpt og mye nøtter. Nei, holder meg til alt før 2001 Endret 20. april 2009 av Ba'al Lenke til kommentar
Tusker Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 mulig dette er litt feil tråd, men er jo her kunnskapen ligger så prøver. noen som vet om steder man kan kjøpe whiskey karaffel/decanter ? gjerne med en form for gummi foring rundt tuten slik at "englenes andel" ikke blir så stor. har prøvd på glassmagasinet men syns ikke de helt hadde sjarmen ved seg noen som har noen erfaringer fra nettsteder kanskje? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Jeg vil anbefale deg å ikke bruke karaffel til lagring av whisky. Ganske enkelt fordi at den da vil bli utsatt for lys osv. Lagre whiskyen i metallhylsen og flasken sin du. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 For lysets del kan man fint ha den i karaffel, så lenge man har karaffelen i et skap fram til man skal drikke den, men da forsvinner kanskje litt av poenget? Uansett inneholder krystallglass bly og man bør derfor ikke oppbevare whisky på karaffel over lengre tid. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 (endret) Jeg sleit noe jævlig med Talisker, selv om den var svindyr. Men fikk knerta flaska når jeg tok den med på kompiskveld i jula. Syns det var for mye røyk og saltsmak. Endret 21. april 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Er spent på hvordan den nye Islay malten er, håper polet tar inn Port Askaig til juni Lenke til kommentar
Capless Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Er spent på hvordan den nye Islay malten er, håper polet tar inn Port Askaig til juni Amen! Jeg fikk vann i munnen Håper bare ikke prisen bli skyhøy Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Hmmm.. den må jeg prøve. Skal til Køben om noen dager. Får se om jeg finner den på taxfree eller i byen. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 ....bump.... Tilbake fra tur, men jeg fant ikke Port Askaig. Skal over til Edinburgh om ca. 1 mnd. så jeg får lete der.... Men jeg fikk kjøpt meg en Lagavulin, The Distillers Edition, Double Matured (17 år). Den gleder jeg meg til og vil ta meg et glass og to i forbindelse med feiring av nasjonaldagen. Lenke til kommentar
Capless Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Siden Port Askaig er så ny så hadde jeg en anelse om at du ikke kom til å finne den i danmark. Men det kan bli andre boller i Edinburgh Den Lagavulin DE syns jeg var litt mystisk. De første glassene var hærlige, mente den var bedre enn 16 åringen. Men 1 eller 2 uker senere etter jeg hadde sammenlignet litt med 16åringen syns jeg den ikke var særlig god lenger. imo er 16år best, 12år på andreplass og DE på tredjeplass Skulle ønsket Lagavulin var litt sånn som Ardbeg, at de eksprimenterer litt og kommer med flere non-chillfiltered tappinger, men det skjer neppe Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Port Askaig kommer snart står det på siden deres, mens hos The Whisky Exchange.com ser det ut som den går an å bestille, hvis en da ikke bor i bakvendtland som oss Polet er ikke noe særlig behjelpelig med de gyldne dråper.. Vinmonopolet har ikke anledning til å etterspørre navngitte produkter dessverre. Vi har ikke noen informasjon om at noen av de norske importørene skal ta inn dette produktet. Noen som har hørt om endring av gjeldene regler for privat innførsel av alkohol som kanskje skulle skje 1. juli? Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Siden Port Askaig er så ny så hadde jeg en anelse om at du ikke kom til å finne den i danmark. Men det kan bli andre boller i Edinburgh Den Lagavulin DE syns jeg var litt mystisk. De første glassene var hærlige, mente den var bedre enn 16 åringen. Men 1 eller 2 uker senere etter jeg hadde sammenlignet litt med 16åringen syns jeg den ikke var særlig god lenger. imo er 16år best, 12år på andreplass og DE på tredjeplass Skulle ønsket Lagavulin var litt sånn som Ardbeg, at de eksprimenterer litt og kommer med flere non-chillfiltered tappinger, men det skjer neppe Har også en 12 åring stående, så jeg for komme med min vurdering etter den store nasjonalfesten. Lenke til kommentar
Capless Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Det står kommer snart pga at siden er under utvikling (tipper jeg) Whiskyen er vel å fa tak i på sentrale plasser i begynnelsen. Jeg har ikke holdt meg oppdatert på privat innførsel av alkohol egentlig, selv om det er intressant trur jeg det fremdeles blir for dyrt Det siste jeg leste om saken var dette Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Skulle ønsket Lagavulin var litt sånn som Ardbeg, at de eksprimenterer litt og kommer med flere non-chillfiltered tappinger, men det skjer neppe Er tolvåringen chill-filtered? Men uansett leverer både Cadenhead og Murray McDavid sine "uavhengige tapninger" (mitt forsøk på å oversette "Independent bottlings") som ikke er det. Det er mulig de er tilgjengelige på polene på Briskeby og i Valkendorfs gate i Bergen. Lenke til kommentar
Capless Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 nei ikke 12åringen, alle Cask strengths er non-chillfiltered (er ganske så sikker) Lurer på om alkoholprosenten må være 46% eller over når whiskyen er non-chillfiltered, ellers blir whiskyen tåkete Ja, jeg skulle vel ha testen noen independent bottlings Lenke til kommentar
Glennrik Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Er der noken som har smakt på Glenfiddich sin 15åring og 18åring som kan fortelle meg kva som er best. Skal spandere på meg sjølv ei whiskeyflaske i bursdagsgåve neste veke og har lest at Glenfidich er eit godt merke. Har til no kun drukket av ei flaske med Glenlivet 12 år. Endret 13. mai 2009 av Glennrik Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Se her. Omtrent det samme ang. 15 år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå