Petrvs Romanvs Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Ai ai, synd at en cask er så dyr (£1200 - 1500), men tror nok jeg skal kjøpe et berg med miniflasker av merker jeg ikke har prøvd når dette blir tillatt Lenke til kommentar
Capless Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 (endret) Takker for forklaringen på hvorfor Aberlour'en ble grumsete, men kan du forklare hvorfor dette nødvendigvis er et godt tegn? Hva er det med chill filtering som evt forringer kvaliteten? Se denne eller lese på wiki Endret 4. april 2009 av Whisky1 Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Fra Wiki: Kaldfiltrering, chillfiltering eller kuldestabilisering er en prosess som fjerner enkelte uskillbare stoffer fra whiskyen. Det er uenighet i bransjen om endringen kun er kosmetisk eller om det har betydning for smaksopplevelsen. Var vel det jeg trodde. Lenke til kommentar
Capless Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Jeg kjøpte Johnnie Walker Red Label i går for å ha i påska om det blir fest. Har luktet på den og tok en liten slurk, må si jeg ble positivt overasket, tenkte faktisk at jeg ikke kom til å like den. Men jeg trur nå at jeg har funnet meg en ny fest-whisky Noen som vet hvordan whiskyer som er i denne blenden? Det første jeg tenkte når jeg luktet på den var Dalmore Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Se her. Etter jeg skrev dette har jeg kjøpt meg en rød og sort. Synes den røde har kraftig smak, men mangler litt fylde og den gode ettersmaken. Den sorte er litt bedre når det gjelder fylde i både duft og smak. Lenke til kommentar
Capless Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Jeg trur faktisk jeg liker rød bedre enn svart, ganske lenge siden jeg smakte svart da, så skal ikke si det helt sikkert Lenke til kommentar
Capless Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Er det noen som vet hvor man kan kjøpe bar speil? noe lignende som dette Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Er det noen som vet hvor man kan kjøpe bar speil? noe lignende som dette Du kan jo prøve HER. Ellers så vil jeg anbefale å følge med på Finn, QXL, Ebay, etc. Lenke til kommentar
Capless Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 takk for svaret SirEmanon Synd det er vanskelig å finne single malt speil Lenke til kommentar
archanios Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Dei siste dråpane frå Glenfiddich 12yo gikk ned like før påske, og no når eg er tilbake frå litt ferie, så må eg ha meg ei ny flaske. Har planar om å prøve en Oban 15yo, men lurte på om det er nokon som kan anbefale noko som muligens er litt røffare enn Glenfiddichen uten at det blir altfor voldsomt. Lenke til kommentar
Capless Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Kanskje Innlegg #433 kan hjelpe deg. Det er uansett mye snakk om anbefalte whiskyer noen sider bak i tråden Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 noen som har forslag til en nybegynner flaske? pris ~500 Lenke til kommentar
dePt Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Singlemalt: Glenfiddich 12y 399.90,- Blend: Chivas Regal 12y 416.00,- Begge er lett likelige og myke whiskyer. Chivas Regal er den jeg vanligvis anbefaler til de av mine venner som våger seg et glass. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 (endret) Hvorfor ikke prøve en Caol Ila 12 år , single Malt. Her får du en relativ mild Islay whisky som likevel har smaken fra Islay. Skal du prøve deg på whisky, så er det likegreit å prøve seg på Islay med en gang. Jeg synes Chivas Regal er oppskrytt og vil heller anbefale at du går for The Glenlivet 12 år, singel malt, som kommer fra Chivas And Glenlivet Group. Denne whiskyen er en middels fyldig whisky som er grei å begynne med. Men skal du absolutt ha en blended, så kjøp Upper Ten 12 år. Endret 16. april 2009 av SirEmanon Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 noen som har forslag til en nybegynner flaske?pris ~500 Denne tråden begynner å bli ganske stor, og jeg anbefaler å bruke litt tid bakover i den. Det er mange som har spurt om det samme, og som har fått mange gode tips. Er jo noe av poenget med tråder at man skal kunne lese seg til saker og ting. Dette er kun et velment tips, da jeg personlig ikke gidder å gjenta meg selv når det feks gjelder anbefalninger til nybegynnere. Vil tro det gjelder flere. Så igjen: bruk litt tid å å lese deg tilbake i tråden, masse nyttig stoff! Lenke til kommentar
Capless Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Ja, det er sant. Trådstarter skulle egentlig ha oppdatert første innlegg med nybegynner tips og eventuelt linker. og byttet navn til "En aldeles fortreffelig whiskytråd (Les første post)" Jeg har ikke noe imot å hjelpe folk, men det begynner å bli en del like spm og svar Bare synd det er slike spm som holder tråden aktiv Lenke til kommentar
SCV Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 da satt jeg og slurpet i meg johnnie walker red label, mens dama er ute på bursdagsfeiring, kjøpte den i går og har fursvunnet skrekkelig mye av den, forsvant 5 glass i går ble litt tøysete. syns den var god men er vell enig i det som ble sagt over her at ettersmaken var ikke spesielt lang, trenger fort påfyll morro og sitte og smake whiskey har jeg funnet ut Lenke til kommentar
Capless Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 *Prøver å glemme at SCV kaller skotsk whisky for whiskey* Det er en blend da, kan ikke akkurat forvente så lang ettersmak Dessuten er Red Label designet for å blande i long drinks, om jeg ikke tar helt feil. Men, har selv en flaske i skapet, syns den egner seg til fest Jeg sitter å nyter noen glass Laphroaig 10 nå btw Lenke til kommentar
SCV Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 skotsk whisky? betre? er tidvis jævla forvirra over hvordan det skrives blend ja, har Talisker 12 år stående i skapet også, men fikk den med den snille dama mi så er litt sparsom atm og red lable var mer en drikkbar da jeg ikke er noen whiskey/whisky kjenner ennå. men har virkelig begynt og like det hmms, gikk fint og drikke spør du meg da, long drinks er ikke helt min greie blend kan vell også ha ettersmak? dog jeg har lest at singel malt er det som er "the shit" som min vakre Talisker laphroaig? fortell, noe jeg bør smake? Lenke til kommentar
SCV Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 A Scotsman who spells Whisky with a n ‘e’, should be hand cuffed and thrown head first in the Dee. In the USA and Ireland, it’s spelt with an ‘e’ but in Scotland it’s real ‘Whisky’. So if you see Whisky and it has an ‘e’, only take it, if you get it for free! For the name is not the same and it never will be, a dram is only a real dram, from a bottle of ‘Scotch Whisky’. Stanley Bruce. 20th April 2004 litt googling og jeg er et mye klokere menneske. danke whisky1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå