Gå til innhold

En aldeles fortreffelig whiskytråd

Anbefalte innlegg

Aetius skrev (23 minutter siden):

Snublet over dette bildet av lineupen på en Lagavulin-smaking jeg hadde for noen år siden. Jeg stilte med whiskyen, så spleiset vi på å betale honoraret til Chris Maile (som står bak blant annet Oslo Whiskyfestival) slik at han kunne fortelle om Lagavulin.

En av gjestene var Yngve Blokhus, primus motor bak Whiskybadert. Ikke bare var han en veldig fin fyr, men han hadde også en ekstra forkjærlighet for Lagavulin. Jeg er glad han var med, for bare noen år senere døde han av komplikasjoner fra Covid. Minnet om at han la Glencairn-glasset på siden for å la den siste dråpen av Lagavulin 37 samle seg, smiler jeg ennå av.

Lagavulin-lineup-IMG_0612.jpg

Du som har peil. Noe forslag til hvor jeg lettest(og billigst) får tak i den skotske Dimple? Håper du har hørt om den da..

Den er jo blended, så den er sikkert bannlyst hos Whisky perfeksjonistene.. Men jeg elsker den. Og et iskaldt glass Cola ved siden av. Og peanøtter.

Fy f.. jeg burde vel ikke fått lov til å åpne korken på en Whisky-flaske overhode vil mange mene.🤣

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
39 minutes ago, Sovna said:

Du som har peil. Noe forslag til hvor jeg lettest(og billigst) får tak i den skotske Dimple? Håper du har hørt om den da..

Den er jo blended, så den er sikkert bannlyst hos Whisky perfeksjonistene.. Men jeg elsker den. Og et iskaldt glass Cola ved siden av. Og peanøtter.

Fy f.. jeg burde vel ikke fått lov til å åpne korken på en Whisky-flaske overhode vil mange mene.🤣

Du finner noen her: https://www.thewhiskyexchange.com/b/304/dimple-blended-scotch-whisky

Uansett, som det står inngår både Linkwood og Glenkinchie i den blenden, så det er kanskje mulig at de også faller i smak?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...