Mr_Spock Skrevet 3. mars 2020 Del Skrevet 3. mars 2020 Nippet til min nyinnkjøpte Chivas Regal 12 i går, mens jeg så Richard, James og Jeremy streve med en selvbygget bil i Mongolia. Fungerte perfekt ? smakte veldig bra. Husker faren min pleide å dra med seg en slik på tax-free når jeg var liten og vi var på ferie - han hadde bestandig et litt "nå har jeg vunnet i tipping" uttrykk i trynet når det skjedde. Så fikk jeg noen kommentarer om at dette var noe av det bedre, til og med Frank Sinatra slurpet i seg dette ? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 3. mars 2020 Del Skrevet 3. mars 2020 Jeg har vært igjennom miniatyr settene til Mackmyra og Loch Lomond den siste måneden. Kjøpt i Sverige, meget godt. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 4. mars 2020 Del Skrevet 4. mars 2020 Her er listen over hvilke nye whiskyer som kommer på polslippet på fredag (6/3): https://www.whiskysaga.com/blog/new-whisky-releases-norway-march-2020 Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 6. mars 2020 Del Skrevet 6. mars 2020 Noen av dem som stikker seg ut? Aaaah, Talisker 10! 1 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 6. mars 2020 Del Skrevet 6. mars 2020 1 minute ago, Skogslik said: Noen av dem som stikker seg ut? Mange som ville ha Springbank og Longrow, men køsystemet var som vanlig gnøkka og mange gikk glipp av det de ville ha. Seriøst, polets web- og appløsninger suger svett hestkuk. Nuvel, in other news: I går spilte vi inn to nye episoder av MaltPrat, begge med Ivar Aarseth som gjest (president i Norsk MaltWhiskyLag). Tema var Balvenie, og norske destillerier. Lenke til kommentar
Zork Skrevet 6. mars 2020 Del Skrevet 6. mars 2020 31 minutes ago, Skogslik said: Talisker 10 La meg si at jeg elsker Talisker 10. Men hver gang jeg smaker den så er det en del av meg som sier "Du kunne ha hatt Laphroaig 10 isteden"... Den delen av meg som mener man skal diversifisere og sette pris på mangfoldet protesterer villt, men likevel... skal man først gå for salt, sjø og røyk så er det Laphroaig som gjelder. 1 Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 6. mars 2020 Del Skrevet 6. mars 2020 Zork skrev (4 minutter siden): La meg si at jeg elsker Talisker 10. Men hver gang jeg smaker den så er det en del av meg som sier "Du kunne ha hatt Laphroaig 10 isteden"... Den delen av meg som mener man skal diversifisere og sette pris på mangfoldet protesterer villt, men likevel... skal man først gå for salt, sjø og røyk så er det Laphroaig som gjelder. Helt klart! Talisker er litt mer ''middels'' Har Laphroaig også her. 1 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 11. mars 2020 Del Skrevet 11. mars 2020 Dro med meg en liter Famous Grouse fra polet i dag ? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 11. mars 2020 Del Skrevet 11. mars 2020 1 hour ago, Mr_Spock said: Dro med meg en liter Famous Grouse fra polet i dag ? Hvorfor det? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 11. mars 2020 Del Skrevet 11. mars 2020 Berømte gåsa er god den vel, får håpe systemet ikke er tomt når vi skal storhandle neste gang. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 11. mars 2020 Del Skrevet 11. mars 2020 (endret) Aetius skrev (40 minutter siden): Hvorfor det? Lenge siden jeg har drukket - tenkte det var på tide med et gjensyn, husker jeg likte den. Edit: Man kan si jeg er inne i en "Blended" periode ? Endret 11. mars 2020 av Mr_Spock Lenke til kommentar
Zork Skrevet 11. mars 2020 Del Skrevet 11. mars 2020 Famous Grouse er absolutt verdt å plukke med seg en gang i blant. Hyggelig pris også - scorer definitivt høyt på 'value for money'. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 11. mars 2020 Del Skrevet 11. mars 2020 Er vel mest en Cognac person og skulle ha en Braastad XO, som jeg plukket - gikk forbi Whisky hyllene og tenkte det trenger jeg også - Macallan er en favoritt, når jeg leitet etter en, så falt blikket på Famous Grouse - så plukket den på impuls. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. mars 2020 Del Skrevet 13. mars 2020 Tok med meg en halv Laphroaig 10. Fint å styrke nervene i disse urolige tider. Denne Laphroaig var jo nervemedisin før krigen under forbudstiden/depresjonen. Og rart hvor mange som fikk dårlige nerver da... Omsetningen gikk nok greit tross forbudstid. I Norge var det Bache tre kors som var medisin på resept. Og den Cognac selges fortsatt i tradisjon... 2 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 13. mars 2020 Del Skrevet 13. mars 2020 1 hour ago, Gouldfan said: I Norge var det Bache tre kors som var medisin på resept. Og den Cognac selges fortsatt i tradisjon... Jeg har opplevd at en cognac på restaurant har vært oppført på regningen som "medicin" [sic]. 1 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 15. mars 2020 Del Skrevet 15. mars 2020 7 timer overtid i går, for å få ut mer info om koronaviruset på helsenorge.no, både på engelsk og norsk. Da fortjente jeg en liten belønning syntes jeg, så jeg rykket folien på en Glendronach 21 yo. https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/53238/glendronach-21-year-old-parliament 2 Lenke til kommentar
Zork Skrevet 20. mars 2020 Del Skrevet 20. mars 2020 De siste ukers hendelser har fått meg til å reflektere over hva som virkelig betyr noe her i verden. Jeg mener ikke å trivialisere korona og de konsekvenser den får for de som er direkte berørt og samfunnet som helhet, men jeg føler det allerede nå er viktig å legge en slagplan om den dagen skulle komme da samfunnet og sivilisasjonen står foran noe som truer dens eksistens. Om den dagen kommer, så vil jeg oppfordre alle til å flokke til Isle of Islay og gjøre det de kan for at Laphroaig kan fortsette å produsere så nært optimalt som mulig. I en slik situasjon så tror jeg vi alle kan være enige om at noe av det viktigste vil være å bevare det ypperste av hva menneskeheten har klart å frembringe gjennom sin historie. Spoiler 2 1 Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 21. mars 2020 Del Skrevet 21. mars 2020 Støttes! La alle destillerier komme seg fint igjennom tiden nå. 1 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 25. mars 2020 Del Skrevet 25. mars 2020 (endret) Nyter et glass av denne nå. Den er dyr for en 10-åring, men goddamn så god den er!https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/141831/glengoyne-10-year-old Endret 25. mars 2020 av Aetius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå