Gouldfan Skrevet 2. februar 2019 Del Skrevet 2. februar 2019 (endret) Uansett igår var det to pils med to drammer Stolichnaya vodka etter middagen. Idag er det Neipa ale og en god Bowmore 10 og Old Pulteney 12 som jeg fikk i gave fra kona og sös. Og Barry Lyndon soundtrack på mobil flac på Sony hodetelefoner.. Endret 2. februar 2019 av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 2. februar 2019 Del Skrevet 2. februar 2019 (endret) Tre glass jeg er glad i. Spieglau Ipa, Riedel single malt, og gode solide Glencairns med lokk. Lokket er for å spare lukt når man feks sitter i en til to timer med en dram, noe som fort skjer om man hører musikk eller tar en kaffe mellom slagene. De er rimelige, fine og mye bedre en Ralfys Pringles lokk. ? Endret 2. februar 2019 av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 3. februar 2019 Del Skrevet 3. februar 2019 Har IPA glasset selv, liker det godt! Får skaffe meg disse Glencairns glassene, vill bli lit mer kjent med whisky kjenner jeg. 1 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 22. februar 2019 Del Skrevet 22. februar 2019 (endret) Da er episode 7 av MaltPrat ute. Denne gangen er temaet hvordan man kjøper whisky. Endret 27. februar 2019 av Aetius Lenke til kommentar
Zork Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 Noen som har en egen Solera/Infinity-flaske? Har store planer om å starte en slik, men såpass viktige ting så må en jo ha en passende flaske. En kan jo naturligvis bare ta en tilfeldig flaske, men siden den skal vare "for evig" så gjør det seg jo med et stilig design. Noen forslag til flasker (trenger jo ikke være whisky i utgangspunktet) med et stilig design? Evt dekantere med tette korker? Om en trenger forklaring på hva jeg mener: Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 Noen som har en egen Solera/Infinity-flaske? Har store planer om å starte en slik, men såpass viktige ting så må en jo ha en passende flaske. En kan jo naturligvis bare ta en tilfeldig flaske, men siden den skal vare "for evig" så gjør det seg jo med et stilig design. Noen forslag til flasker (trenger jo ikke være whisky i utgangspunktet) med et stilig design? Evt dekantere med tette korker? Om en trenger forklaring på hva jeg mener: Jeg hadde en for noen år siden, men da tok jeg bare en helt vanlig Glendroanch-flaske som jeg fjernet etiketten på. Flaskene som Aberlour A'bunadh kommer i er ganske klassiske, synes jeg, så det er kanskje en start? Sånn generelt er det penere flasker jo dyrere whiskyen er, så det spørs hva du har eller kan skaffe. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 Det er en dekanter med globus ned glass skip inni. Den er ganske stilig og kvalitet til grei pris. Tror den finnes på Amazon og eBay. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 (endret) Typ disse.. https://www.google.com/search?q=globus+lantelme+decanter&client=ms-android-huawei&prmd=ismvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiyvtKW7ejgAhXOlosKHW-CDrAQ_AUoAXoECA0QAQ&cshid=1551715149473#imgrc=8HKa0O1OiaYPSM Endret 4. mars 2019 av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 26. mars 2019 Del Skrevet 26. mars 2019 (endret) Jeg sitter og planlegger sommerens whiskytur til Skottland. Den blir litt lenger og hardere enn intensjonen var, fordi Norwegian endret på avreisetidspunktet vårt. Dermed fikk jeg flyttet på noen destilleribesøk og klemt inn litt flere smakinger. Her er listen: Dag 1: Glenkinchie Dag 2: Glenturret Dag 3: Springbank, Glengyle, Glen Scotia Dag 4: Arran Dag 5: Auchentoshan, Glengoyne Dag 6: Deanston, Tullibardine, Blair Athol Dag 7: Edradour I alt 12 destillerier. Jeg har vært på tre av dem før, men det gjør ikke noe. I august skal jeg til Islay og besøke 8 destillerier som jeg sist besøkte i juni i fjor, så det plager meg ikke. Men 20 destilleribesøk (so far - det kan bli flere) tar sin bit av lommeboka. For øvrig, neste episode (nr 9) av MaltPrat kommer til å handle om å besøke destillerier. Endret 26. mars 2019 av Aetius 1 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 14. mai 2019 Del Skrevet 14. mai 2019 Whiskysaga har laget en liste over hvilke whiskyer som er både rimelige og tilgjengelige på Vinmonopolet. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 21. mai 2019 Del Skrevet 21. mai 2019 (endret) Fikk Fujimi Blended Japanese Whisky til bursdagen min. Andre Japanske whiskyen jeg smaker, men har fått sansen for de, begge to har vært runde og fine! Andre som har sansen for Japanske dråper? Endret 21. mai 2019 av PatSharpX Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 21. mai 2019 Del Skrevet 21. mai 2019 Japanske whisky og tilogmed blends er sykt gode. Grunnen til at jeg ikke kjøper det mer er vel litt Osd og litt pris. På taxfree er de billigere, men der har jeg som regel en Islay på salg.. Lenke til kommentar
Zork Skrevet 21. mai 2019 Del Skrevet 21. mai 2019 Prøvte en Nikka From the Barrel for en stund siden - fryktelig god. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 14. juni 2019 Del Skrevet 14. juni 2019 Nikka er god ja... Står på listen min. Jeg har bestilt en Highland Park 10 years Ambassadors Choice 46% nonchill filtered. Spesielt laget til Sverige og en svært hyggelig pris. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 14. juni 2019 Del Skrevet 14. juni 2019 (endret) Jeg vil nevne en av verdens værste whiskyer... Som jeg fikk i gave.... Hører ofte rynking på nesen på forum om helt ok Jameson og Jack Daniels... Dra til Filippinene og kjøp en 30kr White Castle.. Grøss, etter litt googling Om det var trygt, fant jeg ut at det er solid smakessens litt blend og irsk mikset mot noe suspekt 2-3års tønner som kalles fillipinsk whisky... Smaken, tenk kunstig plastikk med blått kvalmt godteri. Finish er plastikk og den plager, muligens den ødelegger smaken resten av kvelden. Er du på fillipinene, drikk brandy... Endret 14. juni 2019 av Gouldfan Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 19. juni 2019 Del Skrevet 19. juni 2019 (endret) Da var den ankommet. Highland Park Ambassadors Choice 10 years Spesielt laget for Sverige. 379 kr for helflaske. 46% og unchillfiltered null E150 og bourbon og amerikanske sherry fat. Da har jeg noe spennende på svensk midtsommeraften. Svensk highland park og svensk øko snaps. Blir nok fint. Skal grille og håper å få tak i litt sjømat også. Og jordbær. Og masse snaps og litt whisky. Her er bilder, det ene er den fæle filippinske plastikk whisky. Lurer på å helle den ut i vasken. Men det er kanskje miljøforurensning? Fisken liker vel heller ikke sånt! :O Endret 19. juni 2019 av Gouldfan Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 22. juni 2019 Del Skrevet 22. juni 2019 Akevitten og Highland Park var knallgode. Akevitten er salt og lakrisaktig og oljet null brenning i halsen. HP var vanilje, frukt, lyngrøyk og veldig oljet, litt mer brenn men meget lang og behagelig.. 1 Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 22. juni 2019 Del Skrevet 22. juni 2019 Bourbon i glasset nå, veldig godt! Men brenner og svir som faen helt ned til magen 1 Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 9. juli 2019 Del Skrevet 9. juli 2019 En god skotsk whisky til anbefaling? Gjerne med litt røyk preg. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 9. juli 2019 Del Skrevet 9. juli 2019 Lagavulin 16 er den jeg alltid kommer tilbake til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå