Gouldfan Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 (endret) Bourbon går for fort med her. Men har nå en Jim Beam stående i tilfelle en sommerhelg. Har kjøpt meg Laphroaig Quartercask. Stod mellom den og Bunnahabhain Moine.... Men valgte Laffe siden jeg hadde Moine for endel måneder siden. Single malt varer veldig lenge her i huset, og lenge siden jeg smakte Quartercask nå. Den er sammen med Ardbeg 10 og Uigedail en av mine absolutte favorittreferanser av røykwhisky. Endret 14. juni 2016 av Gouldfan Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 (endret) Fått hjem Chivas 12yo nå som jeg skal prøve i kveld, er det mye forskjell på denne og 18 åringen? Endret 24. juni 2016 av Schneiderlin Lenke til kommentar
Svar Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 Glad jeg kjøpte en 30yo HighlandPark i 2011 da jeg var på destilleriet, da kostet den rundt 3500kr Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 Hva skjer med whisky fra skotland nå som BREXIT er et faktum? Vil prisene stige eller kommer de til å ha en eller annen EØS løsning som Norge har? Jeg antar at vi som bor i Sverige bare kan glemme å privatimportere som før? Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 14. juli 2016 Del Skrevet 14. juli 2016 Har kjøpt denne gjennom en svensk whisky-tråd på FB. Jeg vet at en lignende flaske gikk for rundt 10k på den tyske whiskyauction.com for noen måneder siden. Den går pent inn i samlingen min som nå består av 35 flasker i samme serie. Denne er den hittils mest kosteligste Jeg startet budet på 5k - svar 10k - 7k - svar 9k - endte på 8k. Hva synes dere ? 1 Lenke til kommentar
Svar Skrevet 14. juli 2016 Del Skrevet 14. juli 2016 Port Ellen ja, ikke rart den var kostbar Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 14. juli 2016 Del Skrevet 14. juli 2016 Port Ellen ja, ikke rart den var kostbar Måtte jo ha en... Har lukta på en lignende i en årrekke. Blir legendarisk om noen år - spent på hvor mye den kan være verdt om en 10-20år... 2 Lenke til kommentar
Novice99 Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 Jeg er nysgjerrig på å prøve Bunnahabhain Ceobanach single malt. Noen som kjenner til denne ? Har alltid likt kraftige whiskyer med røyksmak og torv - og denne skal vistnok ha begge deler. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 (endret) Jeg er nysgjerrig på å prøve Bunnahabhain Ceobanach single malt. Noen som kjenner til denne ? Har alltid likt kraftige whiskyer med røyksmak og torv - og denne skal vistnok ha begge deler.Tja Tjeder liker den ikke, men han gav veldig gode karakterer for Bunnahabhain Moine som koster halvparten.... http://tjederswhisky.se/bunnahabhain-ceobanach/ Jeg synes den er litt dyr for en ca 10 år gammel(rykter) Nas. Da burde den iaf være firstfilled noe Tjeder tviler på. Endret 18. juli 2016 av Gouldfan Lenke til kommentar
Akrobaten Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Etter en kjapp tur til Sverige endte jeg opp med en flaske Bunnahabhain Moine. Den er spesialprodusert for Systembolaget, så var vanskelig å finne noen smaksnotater til den; jeg fant kun info på to blogger (Tjeder ble nevnt over). Begge anmeldelsene var virkelig positive, så jeg er særdeles spent på å prøve min første Bunna. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 (endret) Etter en kjapp tur til Sverige endte jeg opp med en flaske Bunnahabhain Moine. Den er spesialprodusert for Systembolaget, så var vanskelig å finne noen smaksnotater til den; jeg fant kun info på to blogger (Tjeder ble nevnt over). Begge anmeldelsene var virkelig positive, så jeg er særdeles spent på å prøve min første Bunna. Bunnahabhain Moine er klart bra om du liker røyk, Men jeg anbefaler deg at du skaffer en urøykt Bunnahabhain 12 også fordi den er også sykt god... Det er den originale Bunna, jeg har alltid vært fan av Bunna både pga pris og kvalitet, kjøpte også et par Bunnahabhain Darach ur på taxfree, likte de godt.. Endret 20. juli 2016 av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
Svar Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 jeg er ikke så glad i røyk, men har en Port Charlotte som er veldig god og veldig røyk Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 Det er mange whiskyer som er spesielt for Sverige. Blandt annet var, som i var desverre ikke lenger Bowmore Laimrig 15 år sherrylagret og cask strenht, Ellers har du Bunnahabhain moine For ikke å snakke om Highland Park Cask Strenght som jeg anbefaler at man kjøper så lenge den er der. Den selges kun på halvflasker er en Nas men jeg tror den er firstfilled fullt ut. Den er meget god og jeg tror jeg og en kamerat har prøvd 2-3 flasker i lystig lag, dvs oss to. Den trenge sef litt vann. siden den er veldig sterk i styrke. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 13. august 2016 Del Skrevet 13. august 2016 Har nettopp fått kloa i en Lord Calvert. Hva synes dere om den? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Har nettopp fått kloa i en Lord Calvert. Hva synes dere om den? Jeg synes den har en utpreget sitron smak, første gang mislikte jeg den. Men en annen gang falt den i smak. Lenke til kommentar
Svar Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 Har fått tak i ett par nye nå Glenfiddish 25 og Chivas 21 Glenfiddishen har jeg ikke prøvd før, og Chivas 21 er en av de få blend jeg liker, har smakt den før. Lenke til kommentar
Akrobaten Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 Bunnahabhain Moine vokser virkelig på meg. Klart en av de beste whiskyene jeg har smakt, perfekt røykmengde etter min mening. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 (endret) Neste som står på innkjøpslisten er Ledaig 10, jeg husker Vinmonopolet solgte Ledaig 7 for 340kr eller noe sånt en stund, og den falt veldig godt i smak. Enkelte kritiserte den for å ikke være Laphroaig.... Men jeg synes Ledaig var genial, var min første røykwhisky.. Så nå som Ledaig 10 er til salgs i Systembolaget så må jeg prøve den igjen. Ledaig er Tobermorys røykwhisky, den er 46% og ufiltrert og uten fargetilsetning. Tobermory er øya Mulls eneste destilleri, og er således en øywhisky akkurat som Talisker og Highland Park. Ledaig minner om Caol Ila og Laphroaig, den har bare mye mer saltaktig maritim sjørøyksmak. Endret 24. september 2016 av Gouldfan Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 18. november 2016 Del Skrevet 18. november 2016 (endret) Ledaig 10 er innkjøpt for en stund siden, blir spart til fødelsesdagen... Jeg har prøvd et miniatyrsett med Bowmores, 15 darkest var kjempegod, men 18 åringen var ikke noe særlig... Da får jeg se om andre whiskyen til fødelsesdagen blir Bowmore Darkest 15 eller Glengoyne 21... Isåfall blir den andre kjøpt til jul.. Endret 21. november 2016 av Gouldfan Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 (endret) Det ble Bowmore Darkest 15 som ble kjøpt idag. Etter min mening Bowmores beste, og bedre enn Lagavulin 16 og Laphroaig 15. Endret 21. november 2016 av Gouldfan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå