Gå til innhold

En aldeles fortreffelig whiskytråd


Anbefalte innlegg

Igår kom endelig, en artig liten sak som måtte bestilles på polet, Audny - som skal være den aller første "ekte" norske singlemalten.

 

Jeg er meget overassket over kvaliteten på denne da jeg i utgangspunktet ikke hadde no særlig troa på den :)

Fantastisk :)

 

post-268618-0-65492900-1403592055_thumb.jpg

 

post-268618-0-78370700-1403592090_thumb.jpg

 

Litt info om produksjonen. Beklager 90grader vridd bilde

post-268618-0-99681300-1403592151_thumb.jpg

 

Livet leker folkens, ha en fantastisk helg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra at de har nonchill og null farge, de blir nok bedre med noen fler år på fat...

Mest sannsynelig blir den bedre ja, men jeg er imponert over hvor fyldig og fin den er med snev av frukter som gradvis blir skarpere i avslutningen.

 

Jeg foreslår at alle kjøper seg et par av disse flaskene slik at produsentene lettere kan kjøre på og utvikle whiskeyproduksjonen i Norge, for dette har jeg troa på :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Bra at de har nonchill og null farge, de blir nok bedre med noen fler år på fat...

Mest sannsynelig blir den bedre ja, men jeg er imponert over hvor fyldig og fin den er med snev av frukter som gradvis blir skarpere i avslutningen.

 

Jeg foreslår at alle kjøper seg et par av disse flaskene slik at produsentene lettere kan kjøre på og utvikle whiskeyproduksjonen i Norge, for dette har jeg troa på :)

 

Sikkert fått tak i noen gode fat da, er nok firstfilled fat av noe slag....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er det noen som kan hjelpe meg litt her?

 

Jeg vurdere å kjøpe whiskey online og sende det til Norge, men lurer fælt om jeg vil ryke på en økonomisk smell. Er veldig usikker på hvordan tollreglene fungerer med alkohol.

 

eksempel, om jeg handler 2 flasker til 1.000kr stk. - hvor mye vil denne handelen ende opp med for meg totalt? (frakt kommer utenom naturligvis)

 

Også, blir det mindre avgifter å betale om jeg bare kjøper 1 flaske, siden dette er kvoten jeg kan ta med over grensa uten å betale noe?

 

 

Takk

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Det er 300 per liter, eller 215 per flaske.

 

Tollkvoten du refererer til er ikke relevant for netthandel og gjelder kun når du har oppholdt deg i utlandet i minst 24 timer

Ok, tusen takk for hjelp.

 

Jeg trodde det skulle være værre enn det.

Jeg trodde at det i tillegg til de 215kr som du nevner også kom et momsbeløp, avhengig av hvor dyr flaska var?

 

Jeg har nettopp gjort et forsøk på whiskeyexchange.com for å se hvordan det fungerer.

Kjøpte en relativt billig en, og bare en, hvilket ikke er det mest lønnsomme nei...men, får se :)

Fordelen her er at det blir slått av ca 150kr i V.A.T.

 

Jeg har muligheten til å sende flasker til en svensk kollega for så å kjøre dit og hente en og en flaske, men det hadde vært gøtt å sluppet det :)

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Har nå fått flaska, men det står at den ennå ikke er fortollet, og at jeg ikke må sprette den føre dette er gjort...lol... :confused:

Regner med å få en tollregning i kassa snart. Er det noen som har erfaring med hvor lang tid dette tar?

Tror ikke tollerne kommer hjem til deg og kontrollerer at du ikke har åpnet flasken. Du får nok papirene i posten innen uken er omme vil jeg gjette på. Hvilken whisky var det du kjøpte da?

Lenke til kommentar

 

Har nå fått flaska, men det står at den ennå ikke er fortollet, og at jeg ikke må sprette den føre dette er gjort...lol... :confused:

Regner med å få en tollregning i kassa snart. Er det noen som har erfaring med hvor lang tid dette tar?

Tror ikke tollerne kommer hjem til deg og kontrollerer at du ikke har åpnet flasken. Du får nok papirene i posten innen uken er omme vil jeg gjette på. Hvilken whisky var det du kjøpte da?

 

lol...nei jeg vet da det :)

 

Jeg samler på denne kolleksjonen her: http://www.thewhiskyexchange.com/twesearchresult.aspx?q=cask+strength+collection

 

Jeg har vunnet noen slike på Whiskeyauction.com, men de jeg har finnes ikke i listen i vedlagt link, så det tyder på at det er mange av de :)

 

Jeg veier nå opp og ned om jeg skal bestille de hjem eller til Sverige og venter i spenning på å se hvor stor regninga blir på den ene flasken.

 

Jeg ser at om jeg legger til 5 flasker til totalpris på 3500kr blir det lagt til en del skatter tilsvarende 1300kr i tillegg om jeg velger Sveige som leveringsalternativ. Velger jeg Norge faller alle disse avgiftene ut fordi avgiftene blir lagt på først når de kommer til Norge.

 

Jeg lurer forøvrig på hvorfor det blir lagt til så mye avgifter til Sverige fra dette nettstedet, da dette er handel innen EU. Når jeg bestiller/vinner flasker fra Tyskland og sender de til Sveige påfaller det ingen avgifter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den norske stat har nå mistet meg som kunde.

 

flaska inkl. frakt kostet 870kr.

 

Regningen på toll kom nå og lyder på fantastiske 518kr.

Jeg gidder ikke engang å regne på hvor mye man sparer på å bestille til Sverige, jeg bare gjør det i fremtiden.

 

det er ikke rart vi har det godt her til lands, så mye som staten tjener(:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Har nå fått flaska, men det står at den ennå ikke er fortollet, og at jeg ikke må sprette den føre dette er gjort...lol... :confused:

Regner med å få en tollregning i kassa snart. Er det noen som har erfaring med hvor lang tid dette tar?

Tror ikke tollerne kommer hjem til deg og kontrollerer at du ikke har åpnet flasken. Du får nok papirene i posten innen uken er omme vil jeg gjette på. Hvilken whisky var det du kjøpte da?

lol...nei jeg vet da det :)

 

Jeg samler på denne kolleksjonen her: http://www.thewhiskyexchange.com/twesearchresult.aspx?q=cask+strength+collection

 

Jeg har vunnet noen slike på Whiskeyauction.com, men de jeg har finnes ikke i listen i vedlagt link, så det tyder på at det er mange av de :)

 

Jeg veier nå opp og ned om jeg skal bestille de hjem eller til Sverige og venter i spenning på å se hvor stor regninga blir på den ene flasken.

 

Jeg ser at om jeg legger til 5 flasker til totalpris på 3500kr blir det lagt til en del skatter tilsvarende 1300kr i tillegg om jeg velger Sveige som leveringsalternativ. Velger jeg Norge faller alle disse avgiftene ut fordi avgiftene blir lagt på først når de kommer til Norge.

 

Jeg lurer forøvrig på hvorfor det blir lagt til så mye avgifter til Sverige fra dette nettstedet, da dette er handel innen EU. Når jeg bestiller/vinner flasker fra Tyskland og sender de til Sveige påfaller det ingen avgifter.

Hørt mye bra om Signature flaskene, mener å huske at polet også har noen slike, men koster flesk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...