Sidious Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Kjøpte en Bowmore Enigma (12-åring) da jeg var innom Gardermoen her om dagen. Smakte på den i går, og må si at førsteinntrykket er godt. Røyksmaken er ikke overveldende, men akkurat passelig. Slettes ikke ille, spesielt med tanke på at den bare kostet snaue tre hundre kroner. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 (endret) Da blir det whiskysmaking med klubben/venner på Mandag, altså bare smaking. Highland Park Cask strenght, og Laphroaig QC pluss en overaskelse som vi ikke vet hva er... Spent på hva tada overraskelsen er, sikkert noe gammelt og godt. Endret 23. august 2013 av Gouldfan Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Nytt fra Laphroaig.. Synes de gamle etikettene er bedre... http://www.thedieline.com/blog/2013/5/27/global-re-design-for-laphroaig.html 1 Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Oioioi, denne tråden har jeg ikke fått med meg! Liker klassikere som Jameson og Jack, men har noen nye på lager jeg dro med meg fra Taxfreen som blir artige å prøve. Lenke til kommentar
Smas90 Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Oioioi, denne tråden har jeg ikke fått med meg! Liker klassikere som Jameson og Jack, men har noen nye på lager jeg dro med meg fra Taxfreen som blir artige å prøve.Jameson kan funke men hvis du har kjøpt noe skotske godsaker kommer du ikke til å se deg tilbake. Kan jeg spørre hvilke du dro med deg fra Taxfreen? Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Jameson kan funke men hvis du har kjøpt noe skotske godsaker kommer du ikke til å se deg tilbake. Kan jeg spørre hvilke du dro med deg fra Taxfreen? Husker ikke navnet, tenkte å åpne en til uka så legger ut navnet da Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Tømte en famous grous her om dagen. Helt grei, men ingen favoritt. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Sorry, fikk ikke bildet større.. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Chivas Regal er på listen over whiskyer jeg aldri kommer til å drikke igjen. Forferdelig blended smak Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Chivas er god til å være en blend. På taxfree er den et godt kjøp for de som drikker blend. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Mye mulig, men for min del holder jeg meg generelt unna blended. Er en single malt mann, og det har jeg alltid vært. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Blend kan være godt til fest og avveksling. Teachers, Johnny Walker og Black Bottle er andre blended med god kvalitet. Det er heller ikke å se bort ifra at årets whisky fra Murray er Ballantine 17. http://www.whiskyshop.com/Shop/Ballantines-17-year-old-PID3453.aspx Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Det går et rykte om at det ble gjort et eksperiment med reklamens og designets makt. De tok en helt ordinær billig blended whiskty, gav den en fancy etikett, kalte den Chivas Regal, doblet prisen og brukte masse penger på reklame. Resultatet ble over all forventning. Smaksmessig faller Chivas fullstendig gjennom. Den er dyrere enn mange single malts og klarer seg ikke i en eneste blindsmaking. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 (endret) Det går et rykte om at det ble gjort et eksperiment med reklamens og designets makt. De tok en helt ordinær billig blended whiskty, gav den en fancy etikett, kalte den Chivas Regal, doblet prisen og brukte masse penger på reklame. Resultatet ble over all forventning. Smaksmessig faller Chivas fullstendig gjennom. Den er dyrere enn mange single malts og klarer seg ikke i en eneste blindsmaking. Prisen på polet er Sef uforsvarlig, samtidig er det verdens 2 mest solgte blend. Prisen på meste blend på polet er jo bak mål. Endret 26. august 2013 av Gouldfan Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Er JD og Jameson blend, mens dyrere whiskey er single malt? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 (endret) Oooo, en whiskytråd! Har de samme glassene som er nevnt over her faktisk, gave fra dama Knipsa et bilde av "samlinga" mi, forelska meg i Islay whisky som man kan se Jeg liker smaken din! Kjøkkenhylla denne måneden... Den helt til venstre var feriegave fra svigers, til alt overmål en GOD raki Likte ikke Taliskeren, umoden på smak. Endret 26. august 2013 av Doofenschmitz Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 (endret) Er JD og Jameson blend, mens dyrere whiskey er single malt? Jameson er en blended irsk whiskey, den er veldig god til sitt bruk synes jeg. Jack Daniel er en amerikansk Tennessee Whiskey som har likhetstegn med bourbon. Jeg liker også Jack jeg, til sitt bruk. Jack er vel lagret i noen få 2-3 år før det selges... Det samme er vel Jameson.. Jack Daniels inneholder noen flere ting/mash bla mais iforhold til skotsk whisky som er laget av malted barley, dvs spiret bygg og vann. Jack Daniels og bourbon er lagret på nye ferske fat, mens Skotsk whisky som regel ofte er lagret på brukte fat, fra bourbon, Portvin/sherry, Vin etc. Blend som de du kjøpte inneholder blandinger av single malt og sprit laget av grain. dvs andre korntyper og billigere sprit-typer iforhold til single malt. Single malt er lagret i minst 4 år. Skotsk single malt er destillert av spiret bygg og vann og siden lagret på fat. Dette er dyrere og mer verdifult enn blends. Min mening er at blends også kan være fint, til sitt bruk. Jeg drikker gjerne blend når jeg er på pub feks og foretrekker også blended eller irsk blended dersom jeg er i bryllup eller på fest. Idioti å slepe med seg single malt på bryllup/fest. Single malt har ofte mer distinkt/spesiell smak, og er mer til andaktig nytelse. Jack Daniels og blend er mer for å helle nedpå i festlig lag med is, cola, kaffe eller bar. Jeg selv foretrekker whiskyen bar. Endret 28. august 2013 av Gouldfan Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Takk for godt svar! Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Jameson er en blended irsk whiskey, den er veldig god til sitt bruk synes jeg. Jack Daniel er en amerikansk Tennessee Whiskey som har likhetstegn med bourbon. Jeg liker også Jack jeg, til sitt bruk. Jack er vel lagret i noen få 2-3 år før det selges... Det samme er vel Jameson.. Jack Daniels inneholder noen flere ting/mash bla mais iforhold til skotsk whisky som er laget av malted barley, dvs spiret bygg og vann. Jack Daniels og bourbon er lagret på nye ferske fat, mens Skotsk whisky som regel ofte er lagret på brukte fat, fra bourbon, Portvin/sherry, Vin etc. Blend som de du kjøpte inneholder blandinger av single malt og sprit laget av grain. dvs andre korntyper og billigere sprit-typer iforhold til single malt. Single malt er lagret i minst 4 år. Skotsk single malt er destillert av spiret bygg og vann og siden lagret på fat. Dette er dyrere og mer verdifult enn blends. Min mening er at blends også kan være fint, til sitt bruk. Jeg drikker gjerne blend når jeg er på pub feks og foretrekker også blended eller irsk blended dersom jeg er i bryllup eller på fest. Idioti å slepe med seg single malt på bryllup/fest. Single malt har ofte mer distinkt/spesiell smak, og er mer til andaktig nytelse. Jack Daniels og blend er mer for å helle nedpå i festlig lag med is, cola eller bar. Jeg selv foretrekker whiskyen bar. Så sant som det er skrevet Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Prisen på polet er Sef uforsvarlig, samtidig er det verdens 2 mest solgte blend. Prisen på meste blend på polet er jo bak mål. Det er fordi det er fast avgift og fast avanse. Det gjør at billige produkter oppleves kunstig dyre, mens eksklusive og sjeldne produkter ofte er billigere enn i utlandet. For oss connosiører er dette en perfekt situasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå