Gå til innhold

En aldeles fortreffelig whiskytråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oioioi, denne tråden har jeg ikke fått med meg! Liker klassikere som Jameson og Jack, men har noen nye på lager jeg dro med meg fra Taxfreen som blir artige å prøve.

Jameson kan funke men hvis du har kjøpt noe skotske godsaker kommer du ikke til å se deg tilbake. Kan jeg spørre hvilke du dro med deg fra Taxfreen?
Lenke til kommentar

Det går et rykte om at det ble gjort et eksperiment med reklamens og designets makt. De tok en helt ordinær billig blended whiskty, gav den en fancy etikett, kalte den Chivas Regal, doblet prisen og brukte masse penger på reklame. Resultatet ble over all forventning.

 

Smaksmessig faller Chivas fullstendig gjennom. Den er dyrere enn mange single malts og klarer seg ikke i en eneste blindsmaking.

Lenke til kommentar

Det går et rykte om at det ble gjort et eksperiment med reklamens og designets makt. De tok en helt ordinær billig blended whiskty, gav den en fancy etikett, kalte den Chivas Regal, doblet prisen og brukte masse penger på reklame. Resultatet ble over all forventning.

 

Smaksmessig faller Chivas fullstendig gjennom. Den er dyrere enn mange single malts og klarer seg ikke i en eneste blindsmaking.

Prisen på polet er Sef uforsvarlig, samtidig er det verdens 2 mest solgte blend.

 

Prisen på meste blend på polet er jo bak mål.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Oooo, en whiskytråd! Har de samme glassene som er nevnt over her faktisk, gave fra dama smile.png

 

Knipsa et bilde av "samlinga" mi, forelska meg i Islay whisky som man kan se tongue.png

Jeg liker smaken din! :)

 

Kjøkkenhylla denne måneden... Den helt til venstre var feriegave fra svigers, til alt overmål en GOD raki :eek::)

Likte ikke Taliskeren, umoden på smak.

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Er JD og Jameson blend, mens dyrere whiskey er single malt?

 

Jameson er en blended irsk whiskey, den er veldig god til sitt bruk synes jeg.

 

Jack Daniel er en amerikansk Tennessee Whiskey som har likhetstegn med bourbon. Jeg liker også Jack jeg, til sitt bruk. Jack er vel lagret i noen få 2-3 år før det selges... Det samme er vel Jameson..

 

Jack Daniels inneholder noen flere ting/mash bla mais iforhold til skotsk whisky som er laget av malted barley, dvs spiret bygg og vann. Jack Daniels og bourbon er lagret på nye ferske fat, mens Skotsk whisky som regel ofte er lagret på brukte fat, fra bourbon, Portvin/sherry, Vin etc.

 

Blend som de du kjøpte inneholder blandinger av single malt og sprit laget av grain. dvs andre korntyper og billigere sprit-typer iforhold til single malt.

 

 

Single malt er lagret i minst 4 år. Skotsk single malt er destillert av spiret bygg og vann og siden lagret på fat. Dette er dyrere og mer verdifult enn blends.

 

Min mening er at blends også kan være fint, til sitt bruk. Jeg drikker gjerne blend når jeg er på pub feks og foretrekker også blended eller irsk blended dersom jeg er i bryllup eller på fest.

 

Idioti å slepe med seg single malt på bryllup/fest.

 

Single malt har ofte mer distinkt/spesiell smak, og er mer til andaktig nytelse.

 

Jack Daniels og blend er mer for å helle nedpå i festlig lag med is, cola, kaffe eller bar. Jeg selv foretrekker whiskyen bar.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

Jameson er en blended irsk whiskey, den er veldig god til sitt bruk synes jeg.

 

Jack Daniel er en amerikansk Tennessee Whiskey som har likhetstegn med bourbon. Jeg liker også Jack jeg, til sitt bruk. Jack er vel lagret i noen få 2-3 år før det selges... Det samme er vel Jameson..

 

Jack Daniels inneholder noen flere ting/mash bla mais iforhold til skotsk whisky som er laget av malted barley, dvs spiret bygg og vann. Jack Daniels og bourbon er lagret på nye ferske fat, mens Skotsk whisky som regel ofte er lagret på brukte fat, fra bourbon, Portvin/sherry, Vin etc.

 

Blend som de du kjøpte inneholder blandinger av single malt og sprit laget av grain. dvs andre korntyper og billigere sprit-typer iforhold til single malt.

 

 

Single malt er lagret i minst 4 år. Skotsk single malt er destillert av spiret bygg og vann og siden lagret på fat. Dette er dyrere og mer verdifult enn blends.

 

Min mening er at blends også kan være fint, til sitt bruk. Jeg drikker gjerne blend når jeg er på pub feks og foretrekker også blended eller irsk blended dersom jeg er i bryllup eller på fest.

 

Idioti å slepe med seg single malt på bryllup/fest.

 

Single malt har ofte mer distinkt/spesiell smak, og er mer til andaktig nytelse.

 

Jack Daniels og blend er mer for å helle nedpå i festlig lag med is, cola eller bar. Jeg selv foretrekker whiskyen bar.

Så sant som det er skrevet :)

Lenke til kommentar

Prisen på polet er Sef uforsvarlig, samtidig er det verdens 2 mest solgte blend.

 

Prisen på meste blend på polet er jo bak mål.

 

Det er fordi det er fast avgift og fast avanse. Det gjør at billige produkter oppleves kunstig dyre, mens eksklusive og sjeldne produkter ofte er billigere enn i utlandet. For oss connosiører er dette en perfekt situasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...