Gå til innhold

En aldeles fortreffelig whiskytråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Laphroaig 10 var veldig fin syns jeg, med en ganske sterk torvsmak i forhold til Ardbeg.

 

Du har helt rett. Ardbeg er litt mer balansert i sødme og røyksmak, Laphroaig er en eksplosjon av torv og røyksmak.

 

Men Ardbeg har faktisk mest Røyk/torv phenol, men den er som sagt mer balansert.

 

Quartercask Laphroaig er litt snillere i smaken, men fortsatt en røykbombe.

Lenke til kommentar

Oppdatering fra sist post:

Det viste seg at det ble gjort en feil i bestillingen ang. Glenfiddich'en min og at de kom hjem med 2!! Sier ikke nei takk jeg. 2 Glenfiddich 18 ser flott ut i skapet det :D

Ser man det ja, ikke værst. Planlegger selv å kjøpe Glenfiddich neste gang jeg skal ut å reise. Er veldig glad i alt fra Dalwhinnie til Ardbeg og Laphroaig. Kan du gi meg en liten pekepinn på hvordan Glenfiddich'en er?

Lenke til kommentar

Hvor kjøper dere whisky glass? Jeg er på leting etter 2-4 glencairn glass til en så rimelig pris som mulig. Har sett på ebay, men de skal ha hinsides mye i shipping. Noen som kan være noen engler å hjelpe meg? Er selvsagt åpen for andre typer glass også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor kjøper dere whisky glass? Jeg er på leting etter 2-4 glencairn glass til en så rimelig pris som mulig. Har sett på ebay, men de skal ha hinsides mye i shipping. Noen som kan være noen engler å hjelpe meg? Er selvsagt åpen for andre typer glass også.

Jeg kjøpte meg 4 Rosendahl glass:

2s9bwv9.jpg

 

Om whisky flaskene er åpnet, er det en risiko for at den kan bli dårlig om den står lenge? eller betyr ikke det noe?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg 4 Rosendahl glass:

2s9bwv9.jpg

 

Om whisky flaskene er åpnet, er det en risiko for at den kan bli dårlig om den står lenge? eller betyr ikke det noe?

 

Nei, har lite å si. Åpne glass med whisky i kan miste litt lukt i løpet av noen timer. Men det er lite å bry seg ,med. Gjelder alle glass forøvrig.

 

Pene glass...

Lenke til kommentar

 

Jeg kjøpte meg 4 Rosendahl glass:

2s9bwv9.jpg

 

Om whisky flaskene er åpnet, er det en risiko for at den kan bli dårlig om den står lenge? eller betyr ikke det noe?

Takk! Meget pene glass, så de er en mulighet. Angående spørsmålet ditt vil jeg svare nei. Altså, så lenge det er noe mer enn noen få dråper igjen vil man nok ikke merke noe forskjell. Har selv flasker som har vært åpen i litt mindre enn et år hvor jeg ikke merker noen forskjell.

Lenke til kommentar

Akkurat testet Laphroaig QA Cask. Førsteintrykket er at den har likt smakspreg som 10åringen bare mye mildere, en del søtere og den mangler baller. Jeg liker å forbinde Laphroaig med et slag over kjeften av sjøluft, torv og havet, så dette var litt skuffende.

Det synes jeg også første gangen jeg smakte den. Småfatene gir nok endel smak. Samtidig så er det mye røyk og torv i QC i smak men ikke så mye i lukt.

 

Nå synes jeg QC er bedre enn 10 åringen, men tar ofte med meg tiåringen fra Sverige eller Danmark der den er veldig rimelig.

 

Edit flause QA cask var det du smakte, den har jeg ikke prøvd ennå. :)

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

IMG_06851_zpsde2c6803.jpg

Smakte den nye quarter cask fra Sverige. Ny logo og alt, og jammen smaker det ikke nytt også. Mer av alt, helt klart mer torvrøyk og en fløyelsaktig eiksmaksødme. Virker som ny oppskrift, andre merket det samme?

 

Mulig jeg er på påvirket av etikett, men ikke rart om smaken har endret seg.

Har smakt en og en halv dram.

 

Mye ny snacks i whiskyhylla på systemet. Kameraten min kjøpte en Highland park cask strenght for en hyggelig pris.

 

200kr å spare på QC iforhold til i Norge. Andre kjøp som jeg merket meg var Bowmore 12 og Caol Ila12 til snaue 360kr etter kursen.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...