Gouldfan Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Dette snifter glasset skal jeg ha til Whisky og Cognac/Armagnac selvom det er litt dyrt. http://www.tilbords.no/snifter-vino-classico.html Lenke til kommentar
democomputer Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Som nevnt litt lenger oppe i tråden så har Culina lignende glass til under 20kr stk. Se side 164 i katalogen. Jeg bruker 4020135 Cognac Royal Leerdam, mens jeg tror whiskyfestivalen i Oslo bruker 4064821 Brandy Viticole 12cl. K Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Jeg kjøpte en haug med Glencairn-glass (riktignok med reklame på) for nesten ingenting på Ebay. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 (endret) Som nevnt litt lenger oppe i tråden så har Culina lignende glass til under 20kr stk. Se side 164 i katalogen. Jeg bruker 4020135 Cognac Royal Leerdam, mens jeg tror whiskyfestivalen i Oslo bruker 4064821 Brandy Viticole 12cl. K Intressant men ser ikke at katalogen har 164 sider? Hvordan bestiller man? Endret 12. april 2013 av Wolfkiller Lenke til kommentar
democomputer Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Intressant men ser ikke at katalogen har 164 sider? Den pdf-en er bare en del av katalogen, side 164 er vel omtrent den 27. siden i pdfen, sidetallet står nederst. K Lenke til kommentar
Smas90 Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Sitter å blar meg gjennom ebay etter noen ordentlige whiskyglass. Finner blant annet Glencairn, Ardbeg, Laphroiag, Riedel osv osv. Er det noen eller en spesiell type dere absolutt vil anbefale? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Sitter å blar meg gjennom ebay etter noen ordentlige whiskyglass. Finner blant annet Glencairn, Ardbeg, Laphroiag, Riedel osv osv. Er det noen eller en spesiell type dere absolutt vil anbefale? Glencairns er det ultimate for whiskysmaking både for smak og lukt, Riedel er god for smak men ikke for lukt. Ardbeg glasset har jeg ikke, men skulle gjerne hatt et. Lenke til kommentar
mandelbrev Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Om du ikke har tenkt å skåle med glassene ville jeg valgt Riedel, men ingenting er perfekt. Denne siden oppsummerer det greit: http://www.lascotchclub.com/GlassReview/ Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 (endret) Om du ikke har tenkt å skåle med glassene ville jeg valgt Riedel, men ingenting er perfekt. Denne siden oppsummerer det greit: http://www.lascotchc...om/GlassReview/ Har mange whiskyglass, men Glencairn eller Cognacglass av tulipantypen er klart favoritt særlig når det gjelder lukt men også smak. Riedel har det positive at den treffer tungen på en meget god måte, så smak er veldig god, men lukt er helt elendig, og de er kanskje også de skjøreste glassene jeg eier, og jeg har endel glass. Bruker aldri Riedelglassene, de eneste gangene er om jeg vil ha en søt dessertwhisky som nødvendigvis ikke skal luktes så veldig. Endret 27. april 2013 av Wolfkiller 1 Lenke til kommentar
Smas90 Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Takk for tips! Tenker jeg går for noen Glencairn glass nå med det første hvertfall. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 (endret) Har virkelig fått sansen for Laphroaig sin 10-åring. Røyken som setter seg i hele munnhulen gir en fantastisk ettersmak. Trodde egentlig ikke jeg var veldig fan av røykfylte whiskyer etter et forsøk på en Bowmore Enigma som ble altfor kraftig for meg, men angrer absolutt ikke på at jeg plukket med meg en flaske. Forøvrig gikk jeg til innkjøp av en flaske Maker's Mark forleden. Har ikke smakt mye bourbon før, men det har absolutt sin plass. Veldig lettdrikkelig, smaker litt karamell og honning. Skal forsøke den i noen bourbon-baserte drinker fremover, som Manhattan og Old Fashionedi. I den forbindelse; er det noen andre bourbons på polet som også kan anbefales? Endret 4. juni 2013 av Henrik C Lenke til kommentar
mandelbrev Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 (endret) Noen som har planer å bestille noe fra mai-slippet på polet? Vurderer selv Yamazaki 18, da jeg har lyst til å teste en japansk Whisky. Evt. andre fra Japan som kan være interessante? Endret 30. april 2013 av mandelbrev Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 Yamazaki 18 smakte jeg på fjorårdets whiskeyfestival. Det var den whskyen som overbeviste meg om at god single malt ikke trenger å komme fra Skotland. Absolutt verd å kjøpe. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 (endret) Impulskjøp Bowmore Tempest 10 cask str.55,1% Batch 4. God whisky med høy prosent til prisen, 100kr rimeligere på polet enn i Danmark. Fruktlukt og smak, salt, vaniljepreg og sødme som følge av firstfilled fat, fatpreg... Aner litt eldre toner enn 10 år, lite røyk i lukt, men kjenner torvrøyken godt i smak. Trenger 2-3 teskjeer vann da prosent er veldig høy- Litt lite røyksmak/torv i denne enn fleste Islay. Gøy å prøve, blir ikke gjenkjøp. Endret 7. juni 2013 av Wolfkiller Lenke til kommentar
Dævkjøtt Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Kjøpte meg en 20cl med Talisker 10 BLir spennende å smake til helgen. Har bare vært borti jd og 4roses fra før Lenke til kommentar
Smas90 Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Kjøpte meg en 20cl med Talisker 10 BLir spennende å smake til helgen. Har bare vært borti jd og 4roses fra før Da får du nok en fantastisk opplevelse. Etter min mening er Talisker en av de absolutt beste! Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Da får du nok en fantastisk opplevelse. Etter min mening er Talisker en av de absolutt beste! Og Jack D er noe av det verste. Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Og Jack D er noe av det verste. Da vil jeg utfordre deg til å blindsmake JD mot et par speyside single malts. Du kommer til å bli overrasket. Den er faktisk en av de bedre blends. Jeg ble svært overrasket selv da jeg faktisk bommet i en slik blindsmaking. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 (endret) Da vil jeg utfordre deg til å blindsmake JD mot et par speyside single malts. Du kommer til å bli overrasket. Den er faktisk en av de bedre blends. Jeg ble svært overrasket selv da jeg faktisk bommet i en slik blindsmaking. Klarer ikke helt se for meg når jeg kunne tatt en slik blindsmaking (da jeg aldri kjøper JD), men jeg er ganske sikker på at jeg smaker forskjell på dårlig bourbon og Speyside whisky. Endret 3. juni 2013 av Barista Bob Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 (endret) Jack er da ikke dårlig, bare annerledes.. Edit-Ny whisky kjøpt inn. Spennende sak. Bunnahabhain Toiteach. Godt kraftig røyskmak med smooth slutt, Bunnasødmen finnes et sted der. Endret 7. juni 2013 av Wolfkiller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå