Aetius Skrevet 20. august Del Skrevet 20. august (endret) Tja, dersom man er upper class har London-politiet tradisjonelt brukt "tired and emotional" i sine rapporter. Eller "drunk and disorderly" dersom man er working class. I USA bruker ofte "under the influence" (underforstått av alkohol eller narkotika). Men kjært barn har mange navn. Shitfaced, pissed, sloshed, seven sheets to the wind, etc etc etc Endret 20. august av Aetius Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 21. august Del Skrevet 21. august Aetius skrev (10 timer siden): Tja, dersom man er upper class har London-politiet tradisjonelt brukt "tired and emotional" i sine rapporter. Eller "drunk and disorderly" dersom man er working class. I USA bruker ofte "under the influence" (underforstått av alkohol eller narkotika). Men kjært barn har mange navn. Shitfaced, pissed, sloshed, seven sheets to the wind, etc etc etc Drunkeness er nok riktigere ja, litt disturbing at nordmenn har et eget ord for å gå på fylla… Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 28. oktober Del Skrevet 28. oktober Lurer på om jeg skal gå for Ardbeg 10 eller Uigedail eller Highland Park 12 neste kjøp. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 29. oktober Del Skrevet 29. oktober 12 hours ago, Gouldfan said: Lurer på om jeg skal gå for Ardbeg 10 eller Uigedail eller Highland Park 12 neste kjøp. Alle er gode, men Uigeadail er en av mine favoritter, og har vært det i lang tid. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 29. oktober Del Skrevet 29. oktober Aetius skrev (55 minutter siden): Alle er gode, men Uigeadail er en av mine favoritter, og har vært det i lang tid. Har ikke smakt Uigedail på en god stund, den er ikke så dyr i Sverige nå. Den er vel ikke like god som i de årene da den var nyere, er den fortsatt god med litt eldre innhold? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 29. oktober Del Skrevet 29. oktober 33 minutes ago, Gouldfan said: Har ikke smakt Uigedail på en god stund, den er ikke så dyr i Sverige nå. Den er vel ikke like god som i de årene da den var nyere, er den fortsatt god med litt eldre innhold? Nei, svært få ting er det - men jeg synes ennå Uigeadail er good stuff. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 29. oktober Del Skrevet 29. oktober Blev Highland Park 12 denne gangen, nå står det svart på hvitt på flasken at den har naturlig farge dvs no e150/karamellfsrge. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober 11 hours ago, Gouldfan said: Blev Highland Park 12 denne gangen, nå står det svart på hvitt på flasken at den har naturlig farge dvs no e150/karamellfsrge. Rimelig sikker på at Ardbeg aldri tilsetter e150. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober (endret) Aetius skrev (33 minutter siden): Rimelig sikker på at Ardbeg aldri tilsetter e150. Har hørt dette ja, men synes det kunne stått på flasken også. Det stod ikke før på Highland Park, men nå står det naturlig farge. Endret 30. oktober av Gouldfan Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober (endret) Fikk en gevinst på et par tusen pga kurs på penger jeg sendte til Norge. Så kjøpte meg en flaske Ardbeg uigedail også. De hadde 5 igjen i går og 4 idag, and then there was 3. ifølge et Whisky blad sleppes det 10, 15 og 18 år gammel Springbank i november i Sverige i begrenset antall. Jeg kunne gjerne tenkt meg 15 åringen men den er typisk minst av. Endret 30. oktober av Gouldfan Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 6. november Del Skrevet 6. november Vi er en gjeng på syv stykker som hver betaler inn 500 kr i måneden. Så, ca en gang i måneden kjøper vi inn en whisky til rundt 3500 kroner, som så blir tappet på 10 cl-flasker og distribuert til alle sammen. En gang i halvåret møtes vi for å smake på dem i fellesskap. Her er kveldens "meny": 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå