Gå til innhold

VIA C3 933 MHz

vihovde

Anbefalte innlegg

Noen som kjenner til denne CPU`en ??? Skal KUN brukes til en ren MP3 maskin koplet til stereo anlegget.

Maskinen vil KUN inneholde OS (Windows 98SE eller XP Pro.) og Media Jukebox eller Media Player.Er denne CPU`en kraftig nok ???

Er takknemlig for alle svar og erfaringer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-10-14 13:29, skrev KELViN:

Kraftig nok til MP3 - ja.

Men om du har tenkkt å koble den til tv'en for å se divx bør du nok se etter en raskere prosessor tror jeg.

c3 funker helt greit å se på divx med,har ikke prøvd sjøl men lest tester hvor det funker

Lenke til kommentar

600mhz celeron maks???

Hva er det med dere??? Det skulle vel holde i massevis til å spille MP3... JA, jeg tenkte MINST mulig støy, da denne kommer til å stå i stuen å "surre". Og som nevnt tidligere, denne skal KUUUN brukes til MP3, er lei av alle cd`er som flyter rundt.(iallfall etter en fest)Tenk hvor herlig det hadde vært å ha hele CD samlingen sin lagret som MP3 i god kvalitet. Kommer til å lagre musikken i MINST 196 kb. Satser på en 80 eller 120 GB i første omgang.Hvordan i all verden klarte man seg for en 3-4 år siden da denne ytelsen var "standar" i de aller fleste hjem ??? Man hadde vel MP3 den gang også, eller ???

Lenke til kommentar

Hehe, sorry,, det holder seff. Du trenger jo bare en god goop og en fin ribbe så trenger du ikke vifte. Et skjermkort med bare ribbe, og 200w psu så blir den jo ganske stille og.. Kanskje et microtower som du stapper full av dempematter? Perfekt til fest og filmkvelder. :smile:

Lenke til kommentar

Bruke linux og en divx player og XMMS(mp3 spiller)?

Linux krever jo mindre ressurser..

Det må jeg nesten teste...

Trenger en lydløs pc, leser forum jo og surfer for det meste uansett :smile:

og divx player i stua hadde vært kjekt :wink:

Lenke til kommentar

VIA C3 må være utmerket som MP3 spiller, og du kan faktisk gjøre PC'n helt vifteløs hvis du vil. Bare se på denne: http://www.minervatech.net/reviews/silent_demo/

Hvis du har mulighet, eller kjenner noen som kan hjelpe deg, tror jeg likevel du vil komme bedre ut av det ved å velge Linux GlobeCom Jukebox. Det er tross alt ingen grunn til å legge inn Windoze hvis maskina bare skal brukes til å spille musikk med. Mer informasjon om jukebox'n finner du her: http://gjukebox.sourceforge.net/

- Judaz -

Lenke til kommentar

Den 2002-10-14 18:24, skrev psilocybe:

Den 2002-10-14 14:10, skrev ThuleAudio:

Se testen som hardware.no gjorde:

http://www.hardware.no/tester/cpu/via_c3/

de brukte winXP og windows media player.. da er det ikke rart ting går treigt.

win98se og bsplayer bruker mye mindre ressurser.

Hadde det vært WinXP som hadde vært problemet så hadde ting vært greit, men så enkelt er det nok ikke. Anbefaler at du holder litt øye med forsiden den nærmeste tiden (muligens i morgen), der vil det snart dukke opp en "VIA C3 DivX Oppdatering" :p

[ Denne Melding var redigert av: desertglow på 2002-10-14 19:37 ]

Lenke til kommentar
Quote:

Den 2002-10-14 19:28, skrev Judaz:

VIA C3 må være utmerket som MP3 spiller, og du kan faktisk gjøre PC'n helt vifteløs hvis du vil. Bare se på denne:

Hvis du har mulighet, eller kjenner noen som kan hjelpe deg, tror jeg likevel du vil komme bedre ut av det ved å velge Linux GlobeCom Jukebox. Det er tross alt ingen grunn til å legge inn Windoze hvis maskina bare skal brukes til å spille musikk med. Mer informasjon om jukebox'n finner du her:

Nøyaktig HVA skal jeg laste ned av Linux (er helt grønn)og hvor finner man det ? Linux GlobeCom Jukebox er greit... Men hva mer ? Er Linux EN OS-Pakke?

- Judaz -

Lenke til kommentar

Quote:

Hvis du kjøper dette mpeg kortet kan du bruke den til dvd/vcd/svcd/divx...

En litt rettelse, med dette kortet kan du spille DVD/VCD/SVCD og av og til hvis du er utrloig heldig spille DiVX, XVID og andre MPEG4 formater.

- Judaz -

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...