ekwathne Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Jeg skal til å kjøpe meg en ny harddisk og jeg vil ha en SATA disk men hovedkortet har bare IDE porter. Så det jeg lurer på er om det finns noen kort jeg kan koble til hovedkortet via en PCI port og få SATA tilkoblinger? Mvh Erling Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Ja, det finnes kontrollerkort for slikt. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Du trenger en SATA-kontroller, skal se om jeg finner det. Edit: Klikk her Endret 27. juni 2006 av mompen Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
mozzdart Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Tusen takk for svar! 6395880[/snapback] bare tull å kjøpe sata harddisk hvis du ikke ha sata utgang på hovedkorte. kjøo nytt hovedkort da! bedre det. jeg har sata 2 utgang på mitt hocedkort. men så er det en helt ny maskin da! jeg har 3 stk 250 gb sata 2 harddsiker i min maskin og 1 stk 400 gb sata 2 harddsik. så jeg har litt plass i maskinen min ja =) Lenke til kommentar
ersa Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Hvofor mener du mozzdart at det ikke er noe poeng å kjøpe S-ATAdisk uten S-ATAport på HK? Et kontrollerkort gjør ofte en grei jobb de også, og gjerne til minst halve prisen. Eneste negative er at PCIporten kan minske diskytelsen noe. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Tusen takk for svar! 6395880[/snapback] bare tull å kjøpe sata harddisk hvis du ikke ha sata utgang på hovedkorte. kjøo nytt hovedkort da! bedre det. jeg har sata 2 utgang på mitt hocedkort. men så er det en helt ny maskin da! jeg har 3 stk 250 gb sata 2 harddsiker i min maskin og 1 stk 400 gb sata 2 harddsik. så jeg har litt plass i maskinen min ja =) 6396013[/snapback] Å kjøpe nytt hovedkort nå er menigsløst ettersom jeg skal kjøpe meg ny pc til høsten. Lenke til kommentar
ersa Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Da kjøper du et billig kontrollerkort og en S-ATAdisk. Lykke til med kjøpet. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 ekwathne: Om du har ledige pata porter? Kjøp deg en pata disk. Denne kanskje: Seagate Barracuda 7200.10 320GB. Vudere selv å kjøp en pata av denne, har en sata. Lenke til kommentar
Tazuna Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Kjøp deg et kontrollerkort, så har du det Lenke til kommentar
Largie Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Kjøp en SATA kontroller for den pcen du har idag (RAID kan jo også være kjekt ) Når du senere kjøper ny pc kan du bare flytter kontrolleren over. Det er mine $2, praktisk sak. Lenke til kommentar
mozzdart Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Kjøp en SATA kontroller for den pcen du har idag (RAID kan jo også være kjekt ) Når du senere kjøper ny pc kan du bare flytter kontrolleren over. Det er mine $2, praktisk sak. 6397171[/snapback] mhm mhm mhm mhm Lenke til kommentar
mozzdart Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Jeg skal til å kjøpe meg en ny harddisk og jeg vil ha en SATA disk men hovedkortet har bare IDE porter.Så det jeg lurer på er om det finns noen kort jeg kan koble til hovedkortet via en PCI port og få SATA tilkoblinger? Mvh Erling 6395506[/snapback] Unødvendig å kjøpe S-ATA disk når du ikke har port for det på hovedkortet xD Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Unødvendig å kjøpe S-ATA disk når du ikke har port for det på hovedkortet xD 6463874[/snapback] Det er ikke noe galt i å kjøpe seg et kontrollerkort om man har et ledig PCI-spor. S-ATA disken kan han eventuelt bruke i sin kommende pc også. Utvalget er også mye større for S-ATA disker Lenke til kommentar
mozzdart Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Unødvendig å kjøpe S-ATA disk når du ikke har port for det på hovedkortet xD 6463874[/snapback] Det er ikke noe galt i å kjøpe seg et kontrollerkort om man har et ledig PCI-spor. S-ATA disken kan han eventuelt bruke i sin kommende pc også. Utvalget er også mye større for S-ATA disker 6464708[/snapback] Unødvendig å kjøpe S-ATA disk når du ikke har port for det på hovedkortet xD 6463874[/snapback] Det er ikke noe galt i å kjøpe seg et kontrollerkort om man har et ledig PCI-spor. S-ATA disken kan han eventuelt bruke i sin kommende pc også. Utvalget er også mye større for S-ATA disker 6464708[/snapback] det er nå tull prat. fordi hvis man skal opgradere i framtiden. med f.k.s ett nytt lydkort. og da har du alerede brukt den plassen for å kunne sette i det korte, til en dumm kontroller for en harddisk. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 (endret) Unødvendig å kjøpe S-ATA disk når du ikke har port for det på hovedkortet xD 6463874[/snapback] Det er ikke noe galt i å kjøpe seg et kontrollerkort om man har et ledig PCI-spor. S-ATA disken kan han eventuelt bruke i sin kommende pc også. Utvalget er også mye større for S-ATA disker 6464708[/snapback] Unødvendig å kjøpe S-ATA disk når du ikke har port for det på hovedkortet xD 6463874[/snapback] Det er ikke noe galt i å kjøpe seg et kontrollerkort om man har et ledig PCI-spor. S-ATA disken kan han eventuelt bruke i sin kommende pc også. Utvalget er også mye større for S-ATA disker 6464708[/snapback] det er nå tull prat. fordi hvis man skal opgradere i framtiden. med f.k.s ett nytt lydkort. og da har du alerede brukt den plassen for å kunne sette i det korte, til en dumm kontroller for en harddisk. 6471953[/snapback] Hvis han oppgraderer så kjøper han nytt hovedkort å da bruker man ikke den pci satakontrollern mer fordi hket har sata fra før Uansett så funker integrerte lydkort bra nok fra før Endret 11. juli 2006 av MongoMan Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2006 Unødvendig å kjøpe S-ATA disk når du ikke har port for det på hovedkortet xD 6463874[/snapback] Det er ikke noe galt i å kjøpe seg et kontrollerkort om man har et ledig PCI-spor. S-ATA disken kan han eventuelt bruke i sin kommende pc også. Utvalget er også mye større for S-ATA disker 6464708[/snapback] Unødvendig å kjøpe S-ATA disk når du ikke har port for det på hovedkortet xD 6463874[/snapback] Det er ikke noe galt i å kjøpe seg et kontrollerkort om man har et ledig PCI-spor. S-ATA disken kan han eventuelt bruke i sin kommende pc også. Utvalget er også mye større for S-ATA disker 6464708[/snapback] det er nå tull prat. fordi hvis man skal opgradere i framtiden. med f.k.s ett nytt lydkort. og da har du alerede brukt den plassen for å kunne sette i det korte, til en dumm kontroller for en harddisk. 6471953[/snapback] Hvis han oppgraderer så kjøper han nytt hovedkort å da bruker man ikke den pci satakontrollern mer fordi hket har sata fra før Uansett så funker integrerte lydkort bra nok fra før 6471971[/snapback] Lenke til kommentar
ersa Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Som oftest har man uansett mer en kun et PCI spor. Selv bruker jeg bare et til nå. Det er til et lydkort. Så argumentet mot at en diskkontroller tar opp en PCIplass er ikke helt holdbart. Spesiellt ikke på eldre hovedkort som kun har to typer tilkoblingsspor, 1x AGP og x antall PCI. Nei, integrerte lydkort fungerer ikke bra nok fra før dersom man er glad i ørene sine . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå