Gå til innhold

Skal ha ny harddisk men...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tusen takk for svar!

6395880[/snapback]

bare tull å kjøpe sata harddisk hvis du ikke ha sata utgang på hovedkorte. kjøo nytt hovedkort da! bedre det.

jeg har sata 2 utgang på mitt hocedkort. men så er det en helt ny maskin da!

jeg har 3 stk 250 gb sata 2 harddsiker i min maskin og 1 stk 400 gb sata 2 harddsik. så jeg har litt plass i maskinen min ja =)

Lenke til kommentar

Hvofor mener du mozzdart at det ikke er noe poeng å kjøpe S-ATAdisk uten S-ATAport på HK?

Et kontrollerkort gjør ofte en grei jobb de også, og gjerne til minst halve prisen. Eneste negative er at PCIporten kan minske diskytelsen noe.

Lenke til kommentar
Tusen takk for svar!

6395880[/snapback]

bare tull å kjøpe sata harddisk hvis du ikke ha sata utgang på hovedkorte. kjøo nytt hovedkort da! bedre det.

jeg har sata 2 utgang på mitt hocedkort. men så er det en helt ny maskin da!

jeg har 3 stk 250 gb sata 2 harddsiker i min maskin og 1 stk 400 gb sata 2 harddsik. så jeg har litt plass i maskinen min ja =)

6396013[/snapback]

Å kjøpe nytt hovedkort nå er menigsløst ettersom jeg skal kjøpe meg ny pc til høsten.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg skal til å kjøpe meg en ny harddisk og jeg vil ha en SATA disk men hovedkortet har bare IDE porter.

Så det jeg lurer på er om det finns noen kort jeg kan koble til hovedkortet via en PCI port og få SATA tilkoblinger?

Mvh Erling

6395506[/snapback]

Unødvendig å kjøpe S-ATA disk når du ikke har port for det på hovedkortet :p xD :tease:

Lenke til kommentar

Unødvendig å kjøpe S-ATA disk når du ikke har port for det på hovedkortet :p xD  :tease:

6463874[/snapback]

Det er ikke noe galt i å kjøpe seg et kontrollerkort om man har et ledig PCI-spor. S-ATA disken kan han eventuelt bruke i sin kommende pc også.

Utvalget er også mye større for S-ATA disker :p

Lenke til kommentar

Unødvendig å kjøpe S-ATA disk når du ikke har port for det på hovedkortet :p xD  :tease:

6463874[/snapback]

Det er ikke noe galt i å kjøpe seg et kontrollerkort om man har et ledig PCI-spor. S-ATA disken kan han eventuelt bruke i sin kommende pc også.

6464708[/snapback]

6463874[/snapback]

6464708[/snapback]

det er nå tull prat. fordi hvis man skal opgradere i framtiden. med f.k.s ett nytt lydkort. og da har du alerede brukt den plassen for å kunne sette i det korte, til en dumm kontroller for en harddisk.

Lenke til kommentar

6463874[/snapback]

6464708[/snapback]

6463874[/snapback]

6464708[/snapback]

det er nå tull prat. fordi hvis man skal opgradere i framtiden. med f.k.s ett nytt lydkort. og da har du alerede brukt den plassen for å kunne sette i det korte, til en dumm kontroller for en harddisk.

6471953[/snapback]

Hvis han oppgraderer så kjøper han nytt hovedkort å da bruker man ikke den pci satakontrollern mer fordi hket har sata fra før :)

Uansett så funker integrerte lydkort bra nok fra før

Endret av MongoMan
Lenke til kommentar

6463874[/snapback]

6464708[/snapback]

6463874[/snapback]

6464708[/snapback]

6471953[/snapback]

Hvis han oppgraderer så kjøper han nytt hovedkort å da bruker man ikke den pci satakontrollern mer fordi hket har sata fra før :)

Uansett så funker integrerte lydkort bra nok fra før

6471971[/snapback]

:yes:

Lenke til kommentar

Som oftest har man uansett mer en kun et PCI spor.

Selv bruker jeg bare et til nå. Det er til et lydkort. Så argumentet mot at en diskkontroller tar opp en PCIplass er ikke helt holdbart. Spesiellt ikke på eldre hovedkort som kun har to typer tilkoblingsspor, 1x AGP og x antall PCI.

Nei, integrerte lydkort fungerer ikke bra nok fra før dersom man er glad i ørene sine ;) .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...