Gå til innhold

Ja, vi elsker eBay


Anbefalte innlegg

Kjøpte et Hoya UV-filter til mitt 17-40L-objektiv - totalen kom på 275 kr, mens fotovideo skulle ha 1200 for samme filteret. Rask levering fra Hong Kong.

Regner med at det var et 77mm Hoya Super HMC du kjøpte?

 

Nå er Fotovideo svindyre da, så å sammenligne med de blir feil. Men 275 er uansett veldig billig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som Afseth sier, selv om kortet virker som det skal, er det en mye større sjangse for at kortet kræsjer enn en SanDisk kort. Kopien er også ca. dobbelt så treg som orginalen. Stabiliteten til SanDisk er nettopp derfor jeg sverger til denne minne-produsenten. Det er også rimelig å anta at kopien er det billigste minnekortet som er mulig å få tak i, og jeg er ikke interessert i sånn dritt!

Jeg betaler gladelig dobbel pris av prisen jeg ga for å få et ekte kort.

 

Ble en smule overrasket da jeg leste om at det var kopier ute å går, og desto mer overrasket da jeg fant ut at mitt eget kort var blandt disse...

Lenke til kommentar
Kjøpte et Hoya UV-filter til mitt 17-40L-objektiv - totalen kom på 275 kr, mens fotovideo skulle ha 1200 for samme filteret. Rask levering fra Hong Kong.

Regner med at det var et 77mm Hoya Super HMC du kjøpte?

7260644[/snapback]

 

Ja, det er Super-versjonen og det fungerer utmerket.

 

Jeg kan legge til at jeg også ble lurt til å kjøpe et fake Sandisk-kort, men etter en mailveksling med selger ble kortet returnert til Hong Kong, og jeg fikk refundert både det jeg betalte for kortet og returporto. Det er egentlig litt crazy at det faktisk gikk...

Lenke til kommentar
Ved kjøp av denne typen risikerer man å få gråimport, noe som produsentene setter lite pris på. Nikon, f.eks, nekter plent å reparere gråimport-produkter, uansett om du vil betale for reparasjonen eller ikke.

6409919[/snapback]

 

Dette er bullshit. Jeg har fått reparert flere e-bay kjøpte ting, det var aldri spørsmål om hvor jeg hadde kjøpt de.

 

Håkon

Lenke til kommentar
Ved kjøp av denne typen risikerer man å få gråimport, noe som produsentene setter lite pris på. Nikon, f.eks, nekter plent å reparere gråimport-produkter, uansett om du vil betale for reparasjonen eller ikke.

6409919[/snapback]

 

Dette er bullshit. Jeg har fått reparert flere e-bay kjøpte ting, det var aldri spørsmål om hvor jeg hadde kjøpt de.

 

Håkon

7267222[/snapback]

 

Det er ikke sikkert noen sjekka om det var fake eller ikke..

Lenke til kommentar
Ved kjøp av denne typen risikerer man å få gråimport, noe som produsentene setter lite pris på. Nikon, f.eks, nekter plent å reparere gråimport-produkter, uansett om du vil betale for reparasjonen eller ikke.

6409919[/snapback]

 

Dette er bullshit. Jeg har fått reparert flere e-bay kjøpte ting, det var aldri spørsmål om hvor jeg hadde kjøpt de.

 

Håkon

7267222[/snapback]

 

Det er ikke sikkert noen sjekka om det var fake eller ikke..

7267362[/snapback]

 

Hva mener du med fake?

 

Håkon

Lenke til kommentar

Den ene gangen jeg har hatt mitt D70 på service hos Interfoto ble det aldri spurt om noen papirer overhode. Like vel ble service fakturert Nikon. Kameraet var da over ett år gammelt, så mitt inntrykk er ikke at Nikon er gniene på garantiservice (servicerapporten var stemplet garanti, ikke reklamasjon).

Lenke til kommentar
Den ene gangen jeg har hatt mitt D70 på service hos Interfoto ble det aldri spurt om noen papirer overhode. Like vel ble service fakturert Nikon. Kameraet var da over ett år gammelt, så mitt inntrykk er ikke at Nikon er gniene på garantiservice (servicerapporten var stemplet garanti, ikke reklamasjon).

Samme erfaring jeg har hatt med IBM det :o) Hadde nettopp min T40p inne til service, vifte som hylte, og de tok det på garanti, selv om garantitiden formelt sett var ute... Veldig hyggelig med sånne bedrifter, som tar kundene sine på alvor - og yter service selv om de ikke strengt tatt må.
Lenke til kommentar
Den ene gangen jeg har hatt mitt D70 på service hos Interfoto ble det aldri spurt om noen papirer overhode. Like vel ble service fakturert Nikon. Kameraet var da over ett år gammelt, så mitt inntrykk er ikke at Nikon er gniene på garantiservice (servicerapporten var stemplet garanti, ikke reklamasjon).

7272712[/snapback]

Er det et produkt som ble lansert for mindre enn fem år siden, og kjøpt i Norge, så går det jo på reklamasjon uansett (de har ikke noe reklamasjonsstempel, så de kaller det bare "garanti"). Hadde serienummeret tilhørt en serie kjøpt i utlandet, er det mest sannsynlig at du ville blitt fakturert for reparasjonen, med mindre en av de ansatte hadde glemt å sjekke registeret.

Lenke til kommentar
Hva er deres erfaringer med leveringstider fra Hong Kong?

7264173[/snapback]

Du får ting kjappere enn fra Sverige... tinga er som regel unntatt toll, siden følgeseddelen står på Japansk. Jeg har aldri betalt toll fra Hong Kong... verdien er satt under 20$ og som gave.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...