Gå til innhold

Ja, vi elsker eBay

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Måtte bare nevne dette. Snakka med en selger på eBay og kom fram til en avtale. Vedkommende sender meg 2x 67mm Hoya UV filter og 1x 52mm for 287.73 NOK (25 pund). Portoen er inkludert i prisen. Ganske greit spør du meg :)

6395128[/snapback]

Kan du bestille et par til meg også? Hva snakker du om forresten? :D

-B-

6398146[/snapback]

Snakker in UV-filtere til objektivene mine. I praksis et beskyttelsesglass. Det var så latterlig billig, at jeg kunne ikke la sjansen gå fra meg.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Hoya UVfilter til 1$ stk. fra Hong Kong. Hadde ikke noe problem med å få de men ser ikke helt nytten av de, leter etter Polariseringsfilter til samme pris men ser ut til at de er litt dyrere.

...og ja, jeg elsker EBAY! :tease:

Lenke til kommentar

Jeg må også henge meg på eBay's fortreffelighet!

Kjøpte et Hoya UV-filter til mitt 17-40L-objektiv - totalen kom på 275 kr, mens fotovideo skulle ha 1200 for samme filteret. Rask levering fra Hong Kong.

Har også handlet DV-kassetter og minnebrikke fra eBay. Minnebrikken var en 1GB Sandisk Ultra II, som kom på 200 kr ink alt.

(Alt nytt selvfølgelig)

En kan jo snakke om garanti etc, men så billig utstyr som dette er, så vil jeg si at det oppveier det at en "mister" garantien.

Et råd er å kjøpe fra de som har mange salg og god karakter. Da er en trygg etter min mening.

Lenke til kommentar

Det kan være på sin plass å advare mot falske Sandisk Ultra II kort som det florerer av på eBay (andre merker og typer også for den saks skyld).

De er oppsiktsvekkende rimelige (pris typisk rundt $50) og sendes som oftest fra Hong Kong, men selvsagt fra andre land også.

Jeg har selv er slikt kort, og rett skal være rett, det fungerer helt fint på 10D men på 20D som er et raskere kamera, merkes det klart på hastigheten når en skyter i serie. Ellers har jeg ikke merket noe til at dette ikke er et "authentic" kort. Likevel velger jeg å legge det nederst i bunken når jeg skal bruke kortene. Man vet vel aldri...

Ang.annonsen så er ikke den direkte feil siden den spesifikt ikke sier det er ekte vare.

Så jeg vil si; flashkort. Kjøp i norge eller hos garantert ekte-vare selger.

Google etter: fake sandisk ultra ebay for mer info

Lenke til kommentar
Kjøper dere fra ebay.co.uk eller ebay.com?

Altså, den storbritanske eller amerikanske siden?

6404987[/snapback]

Varierer. Jeg sjekker begge før jeg gjør et kjøp. Hvis selleren er britisk, går det mye raskere med leveringa. Noen ganger finner jeg varer som er billigere på den britiske og vica versa.

Lenke til kommentar

Kjøpte Canon 30D, 17-85mm, 30mm sigma, 70-300mm sigma, 580ex blitz, uv filtere, blitzkabel, vesker, sandisk extreme 4gb cf ++ på Ebay. Brukte vel rundt 26k på dette, mao. latterlig billig i forhold til Norge (sparte vel oppmot 8-14k totalt).

Mange vil si at fotobutikker går konkurs ved at folk gjør slikt, og at man derfor ikke får se produktene før kjøp i fremtiden osv. Vel, jeg bryr meg ikke så lenge jeg sparer 10 lapper. Er ikke mitt ansvar å sikre andres income. (ikke for å være krass/sur men sier det da jeg VET forumbrukere her elsker å leke politi/moderator/politiker).

Lenke til kommentar
Kjøpte Canon 30D, 17-85mm, 30mm sigma, 70-300mm sigma, 580ex blitz, uv filtere, blitzkabel, vesker, sandisk extreme 4gb cf ++ på Ebay. Brukte vel rundt 26k på dette, mao. latterlig billig i forhold til Norge (sparte vel oppmot 8-14k totalt).

Mange vil si at fotobutikker går konkurs ved at folk gjør slikt, og at man derfor ikke får se produktene før kjøp i fremtiden osv. Vel, jeg bryr meg ikke så lenge jeg sparer 10 lapper. Er ikke mitt ansvar å sikre andres income. (ikke for å være krass/sur men sier det da jeg VET forumbrukere her elsker å leke politi/moderator/politiker).

6405690[/snapback]

Ved kjøp av denne typen risikerer man å få gråimport, noe som produsentene setter lite pris på. Nikon, f.eks, nekter plent å reparere gråimport-produkter, uansett om du vil betale for reparasjonen eller ikke.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Det kan være på sin plass å advare mot falske Sandisk Ultra II kort som det florerer av på eBay (andre merker og typer også for den saks skyld).

De er oppsiktsvekkende rimelige (pris typisk rundt $50) og sendes som oftest fra Hong Kong, men selvsagt fra andre land også.

Jeg har selv er slikt kort, og rett skal være rett, det fungerer helt fint på 10D men på 20D som er et raskere kamera, merkes det klart på hastigheten når en skyter i serie. Ellers har jeg ikke merket noe til at dette ikke er et "authentic" kort. Likevel velger jeg å legge det nederst i bunken når jeg skal bruke kortene. Man vet vel aldri...

Ang.annonsen så er ikke den direkte feil siden den spesifikt ikke sier det er ekte vare.

Så jeg vil si; flashkort. Kjøp i norge eller hos garantert ekte-vare selger.

Google etter: fake sandisk ultra ebay for mer info

6404346[/snapback]

Pokker at jeg ikke leste dette før jeg bestilte billig "SanDisk Ultra 2, 2gb" fra ebay.

Selgeren er forøvrig heyanbin2005 hvis noen lurer...

Er 101% sikker på at kortet jeg har mottat er en kopi. Har lest og sett bilder på nettet, samt at jeg har et ekte Sandisk kort fra før av, så jeg er helt sikker i min sak. Kortet kostet vel rundt 300kr. inkudert frakt, så er jo ikke store summen det er snakk om, men har likevel bedt selger om å sende meg et ekte kort eller gi meg pengene tilbake. Hvis han er motvillig til dette skal jeg gå videre til ebay og paypal med saken!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...