Sweet Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 HEi Sitter og fikler i biosen på maskina mi, og ser jeg har noe som heter AGP voltage. Er dette spenning til skjermkortet, så hvis jeg øker denne så kan jeg klokke mer? Har Zalman CF700AlCu LED, og får ikke gått så veldig langt før jeg får artifacts.. har AS5 mellom kjerne og kjøler. Dersom jeg øker denne og har denne kjøleren så vil det fortsatt gå bra? eller skal jeg holde meg unna? //Sweet Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Denne innstillingen endrer kun på signalspenningen mellom hovedkort og skjermkort, og har dermed ingenting med spenningen på verken kjernen eller minnet på skjermkortet. Du vil nok ikke kunne klokke høyere. Vil dermed anbefale deg å ikke endre på denne, da det i verste fall kan ødelegge skjermkortet ditt. Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Greide faktisk å klokke mitt r9800pro lengre nå eg satte opp agp-volten. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 hmm... ok en greide lengre, en annen sier ødelagt kort jeg tror jeg velger i favør for han som sier det muligens ødelegges, eg har nemlig ikkje någe backup kort Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Enkelte hovedkort undervolter litt, og i slike tilfeller kan det være hensiktsmessig å øke spenningen. Det er også stor variasjon på hvor godt skjermkortene tåler den ekstra spenningen. terhi: Hvor mye ekstra oppnådde du? Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) orginal volt fikk eg 512mhz på kjerne og nå eg satte opp volten fikk eg 527 stabilt. Minne merket eg ikke noe forskjell på. MEn værdt å merke viss eg satte for høy volt så var det som kortet hopper over noen frames,litt vondt å forklare,men det var noe underlige greier. Kan være det du sier at hovedkortet mitt var undervolta litt. Endret 4. juli 2006 av terhi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå