egd1 Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Har bærbar PC, stasjonær PC med 2 nettverkskort på hovedkortet (Asus P5WD2-E), kablemodem, router med IP-telefonporter og et trådløst accesspoint. Vil helst ha det sånn at jeg kan bruke den bærbare til å surfe på nettet og til å laste opp og ned til og fra den stasjonære. Kan dette løses så enkelt som å sette det trådløse accesspointet i den andre porten på hovedkortet…? Eller hvordan løses dette på enklest måte? Lenke til kommentar
moav Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Kan du forklare litt mer hvordan det er koplet? Den stasjonere pc`en er den koplet i ruteren eller kabelmodemet? Det er mulig å bridge de to nettverkskortene i pc`en og slik at det ene er koplet til inet og det ande er koplet til accesspointet. Da vil laptopen gå via den stasjonere til inet. Endret 27. juni 2006 av moav Lenke til kommentar
egd1 Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 (endret) Kan du forklare litt mer hvordan det er koplet? Den stasjonere pc`en er den koplet i ruteren eller kabelmodemet? Det er mulig å bridge de to nettverkskortene i pc`en og slik at det ene er koplet til inet og det ande er koplet til accesspointet. Da vil laptopen gå via den stasjonere til inet. 6394954[/snapback] Koplet slik: "Veggen" til kabelmodem til router med IP-telefonporter til PC. Kan jeg da kople det trådløse accesspointet til den andre porten på hovedkortet? Må jeg "bridge" det da for å få internet på den bærbare? Endret 28. juni 2006 av egd1 Lenke til kommentar
moav Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 (endret) Hvis du har flere ledige LAN porter på ruteren er det faktisk lettest å kople seg rett inn i den Endret 28. juni 2006 av moav Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå