Gå til innhold

Får man de nye oblatene når bilen ikke er EU-godkj

mars001

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
EU-godkjent ?

Jeg skulle egentlig vist bilen for nesten 1 år siden men har betalt veiavgiften i år.

Får jeg likevel utdelt de nye oblatene eller må jeg få den godkjent først ?

6394827[/snapback]

nope, du får ikke oblaten. hadde samme problem i fjor, glemte hele EU-kontrol. reiste til biltilsynet og spurte hvorfor har jeg ikke fått tilsend oblaten for den ene bilen (har to). fått beskjed at den har ikke EU-kontrol....

Lenke til kommentar
Ah shit, men det var ikke noe problem å få de etter den var godkjent ?

Kvier meg så veldig fordi jeg veit det vil bli dyrt å få den gjennom  :)

6394976[/snapback]

det var liten krise hos meg, ettersom jeg skulle på bilreise i Europa. så tok EU-kontroll noen dager etter jeg var hos biltilsynet, kom med EU-kontrol lappen og fikk oblaten på stedet.....

når det gjelder deg, så burde du få påminnelse lenge siden vedrørende EU-kontrol. gjør du ikke noe etter det, så kommer de og klipper skiltene. det har de gjort til kameraten av meg, mens han var i utlandet noen mnd.....

Lenke til kommentar

Oblater får du hvis følgende er iorden:

- EU-kontroll

- Forsikri¨ng betalt

- Veiavgift betalt

Mangler en av disse får du ikke oblat.

Jeg skulle egentlig vist bilen for nesten 1 år siden men har betalt veiavgiften i år.

6394827[/snapback]

Dette betyr at bilen er avskiltet (krevd avskiltet) og ikke tillatt brukt. I praksis også at forsikring ikke er gyldig og at enhver skade på bil/deg/andre kan medføre regress fra forsikringsselkapet.

Endret av PerB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...