ttorneby Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Hei, håper noen kan hjelpe meg med å få min trådløse router på rett kjøl igjen. Det har seg slik; Routeren er en 3com av følgende type: 3com router Har tidligere benyttet denne opp mot internett levert av Grimstad kabel TV, uten at dette var mye å skryte av. Den var tidvis svært vanskelig å ha med å gjøre, hvilket resulterte i at en ny ble kjøpt. Nå har jeg derimot prøvd denne routeren på nytt, men med internett fra Telenor. Det er her de virkelige problemene begynner. 1. Det tar meg en evighet med "kalibrering" hver gang jeg skal komme meg på nett. Jeg har en bærbar som koples opp mot det trådløse nettet, og en stasjonær som går over kabel. Installasjons-CD'en for routeren må kjøres gjennom hver gang jeg vil på nett. I tillegg må jeg nappe ut alt av kontakter ørten ganger før det virker som det skal. Det virker som hovedfeilen er at maskinen ikke mottar noen IP-adresse, for jeg får ofte opp feilmelding om at "lokal tilkopling" har liten eller ingen forbindelse. Den er selvsagt oppsatt til å ta imot dette automatisk. Jeg har gjentatte ganger resatt og restarta routeren uten at det ser ut som det hjelper. 2. Når jeg omsider kommer meg på nett, så vil ikke min bærbare kople seg til nettet slik den burde ha gjort. Den finner nettet, men den kopler ikke til, selv om det er satt til automatisk. Dette kan jeg leve med, men når jeg prøver å kople til manuelt, så står den og jobber et par minutter før denne "boksen" forsvinner, og det står fortsatt at jeg ikke er koplet til nettet. Dette stemmer riktignok ikke, for jeg har da tilgang til nett i femten minutters tid, før jeg på ny må kople til på nytt. Merkelig det her . Dette problemet har jeg aldri hatt på noen andre av de mange trådløse nettene jeg har vært koplet opp imot. 3. Når det er gått noen timer, må alt sammen gjentas for å komme på nett igjen... Håper virkelig at noen kan ha noen gode tips før jeg river av meg alt håret... På forhånd takk! Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Hei, håper noen kan hjelpe meg med å få min trådløse router på rett kjøl igjen. Det har seg slik; Routeren er en 3com av følgende type: 3com router Har tidligere benyttet denne opp mot internett levert av Grimstad kabel TV, uten at dette var mye å skryte av. Den var tidvis svært vanskelig å ha med å gjøre, hvilket resulterte i at en ny ble kjøpt. Nå har jeg derimot prøvd denne routeren på nytt, men med internett fra Telenor. Det er her de virkelige problemene begynner. muligens så har vi samme problem, bare jeg bruker access point..... se: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=596340&hl= har ikke testet enda det med bridge og router funksjon på speedtouch, men skal gjøre det i nærmeste dagene. hvis du får løst ditt problem, så skulle jeg gjerne høre hva det var.... Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 1. Har du sjekka om du har siste firmware til routeren? 2. Har du satt opp PPPOE i routeren riktig med brukernavn/passord? 3. Har du sjekket at wireless instillingene i routeren ikke er satt med en kryptering/instilling som ikke din bærbar takkler? Og for all del ikke bruk den "installasjons cden" som følger med gå heller i IE (internett Explorer) og skriv inn 192.168.1.1 og bruk routerens egen meny. Hvilken bærbar har du og hvilket WLAN kort står i den? Lenke til kommentar
ttorneby Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 1. Har du sjekka om du har siste firmware til routeren?2. Har du satt opp PPPOE i routeren riktig med brukernavn/passord? 3. Har du sjekket at wireless instillingene i routeren ikke er satt med en kryptering/instilling som ikke din bærbar takkler? Og for all del ikke bruk den "installasjons cden" som følger med gå heller i IE (internett Explorer) og skriv inn 192.168.1.1 og bruk routerens egen meny. Hvilken bærbar har du og hvilket WLAN kort står i den? 6394963[/snapback] 1. Firmwaren til routeren forsvant nok når jeg resatte den, så jeg får prøve å installere den på nytt. 2. Brukernavn og passord er riktig, ellers vill jeg jo ikke fått tilgang til nett i det hele tatt... 3. Inntil videre er det ingen kryptering, da jeg trodde at det var det som var problemet. Installasjons-CD'en sørger bare for kontakt mellom PC'en og routeren, slik at jeg kan konfigurere den via IE slik som du nevner. Uten CD'en får jeg ikke tilgang, så denne er eg nok desverre nødt til å bruke. PC'en er an Acer Travelmate 4151 med XP Pro. Trådløst nettverkskort er et "Intel® PRO/Wireless 2200BG Network connection". Håper dette kan hjelpe dere i å hjelpe meg Lenke til kommentar
ttorneby Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) EDIT: Dobbelpost (sånn går det når nettet kopler ut i ett sett og man sitter og trykker oppdater...) Endret 27. juni 2006 av ttorneby Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 1. Firmwaren kan ikke ha forsvunnet da routeren enkelt og greit ville opphørt å fungere, så den er der enda. Hva skjer når du prøver å gå inn i routeren via overnevnt addresse? kommer det bare opp at "siden kan ikke vises?" det kan hende at IP adressen til routeren har forandret seg. Dette kan du finne ut ved å gå på "lokal tilkobling" og velge "støtte" og se hva som står på "standard gateway" 2. Intel® PRO/Wireless 2200BG er kjent for å være kresen på routere men dette skulle ikke ha noe å si for din del da jeg av erfaring vet at disse 2 går over ens. 3. Viser det seg at addressen du skrev inn i IE er riktig så må det være feil i selve routeren, 3Com routere og spessielt Har solgt mange eksemplarer av 3Com 3CRWE554G72T routeren som du har og ingen av kundene har hatt noen problemer med dem. Lenke til kommentar
ttorneby Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) EDIT: Dobbelpost (sånn går det når nettet kopler ut i ett sett og man sitter og trykker oppdater...) Endret 27. juni 2006 av ttorneby Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Det er nevnt men du har lastet ned nyeste firmwaren fra 3com sin side og innstallert denne på routeren? Lenke til kommentar
ttorneby Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 1. Firmwaren kan ikke ha forsvunnet da routeren enkelt og greit villeopphørt å fungere, så den er der enda. Hva skjer når du prøver å gå inn i routeren via overnevnt addresse? kommer det bare opp at "siden kan ikke vises?" det kan hende at IP adressen til routeren har forandret seg. Dette kan du finne ut ved å gå på "lokal tilkobling" og velge "støtte" og se hva som står på "standard gateway" 2. Intel® PRO/Wireless 2200BG er kjent for å være kresen på routere men dette skulle ikke ha noe å si for din del da jeg av erfaring vet at disse 2 går over ens. 3. Viser det seg at addressen du skrev inn i IE er riktig så må det være feil i selve routeren, 3Com routere og spessielt Har solgt mange eksemplarer av 3Com 3CRWE554G72T routeren som du har og ingen av kundene har hatt noen problemer med dem. 6395095[/snapback] 1. Selvsagt er firmwaren der, men lurer på om ikke de oppgraderingene jeg har gjort tidligere muligens har forsvunnet. Tror jeg har sett en liste over disse tidligere, men kunne ikke finne de nå. Når jeg skriver inn adressen til routeren nå så får jeg full tilgang (gjorde ikke det tidliger uten å ha i installasjons-CD'en) 2. Det har virket tidligere, så jeg tror heller ikke at feilen ligger på PC'en. Den stasjonære er for øyeblikket opptatt, så jeg får se på oppdateringer imorgen. Takker for all hjelp så langt I'll be back... Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Prøv å slå av Wireless Zero Configuration, to programmer som prøver å gjøre samme jobb ender som regel med problemer (windows zero configuration + programvare til nettverkskortet). Lenke til kommentar
ttorneby Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 Prøv å slå av Wireless Zero Configuration, to programmer som prøver å gjøre samme jobb ender som regel med problemer (windows zero configuration + programvare til nettverkskortet). 6395665[/snapback] Hva skulle man gjort uten Hardwareforum? Gjorde som beskrevet i linken og PC'en har nå vært koplet til konstant det siste døgnet Takker så mye! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå