Stylpe Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Vi skal kjøpe ny laptop til max 10k. Etter mye leting og sammenligning, står vi nå igjen med 2 alternativer: Acer AS5601AWLMi til 8795,- (specs: link), eller ASUS A6Km. Maskinen skal aller mest brukes til WoW og skolearbeid. Vi heller mest mot Aceren for øyeblikket, siden noen av delene i den er hakket over den andre. Det jeg lurer på er om Core Duoen som er i Aceren vil gi veldig mye mindre ytelse i WoW, den har jo tross alt en god del mindre MHz, og WoW bruker jo bare én kjerne. På den andre siden har den jo DDR2 mot ASUSens DDR, er det en veldig stor fordel eller er den ganske liten? Eller har dere kanskje noen andre gode forslag til maskin? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Mye RAM og kurant skjermkort tror jeg er viktigere i WoW enn prosessoren. De maskinene du har plukket ut har kanskje litt svakt skjermkort, så ikke regn med "full eyecandy". På litt lave innstillinger burde WoW funke greit på begge. Lenke til kommentar
Stylpe Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 UI Addons drar godt med CPU-kraft, og kan med et avansert oppsett fort dra mer kraft enn selve grafikken. Når det gjelder skjermkortene, så er disse vel mer eller mindre de beste du får i en maskin under 10k, med mindre man kutter veldig mye på andre komponenter. Jeg har ikke sjekket sammenligninger av disse kortene mot forrige generasjons high-end kort, men jeg tror at man uansett må opp i pris for å få tak i disse. Kan noen be/avkrefte dette? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Bruker ikke noe spesielt med UI addons selv, så det er godt mulig. Angående bedre grafikkort til under 10 lapper, så finnes det noe: https://prisguiden.no/product.php?productId=45682 Og her er GeForce go 7600 til under 10k, såvidt: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=35940 Og her får du X1600 for litt over 10 lapper: https://prisguiden.no/product.php?productId=41500 Og så har man jo Tundra 1032, med G.go6600. Men for all del, begge maskinene du linker til vil sikkert gjøre en kurant jobb. Av de to ville jeg selv valg Aceren, mye fordi jeg ikke har helt sansen for Sempron. Lenke til kommentar
Stylpe Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Tusen takk for forslag, klilleng! Forresten, er det noe vits i å sørge for å få en harddisk med minst 5400 rpm? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Tusen takk for forslag, klilleng! Forresten, er det noe vits i å sørge for å få en harddisk med minst 5400 rpm? 6395075[/snapback] Tja, fordelen er at det går raskere å loade enn en 4200rpm. Og i Wow så er det jo en del loading fra disk... Jeg byttet ut min 4200rpm med en 5400rpm og det er forskjell. Men harddisken er uansett noe av det letteste å bytte ut hvis man synes den blir en flaskehals, skjermkortet og prosessoren er det verre å gjøre noe med.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå