Neptun_ Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Har 4 blå leds fra en herpa andonisert 80mm vifte. Tenkte å sette to leds i to vifter. Vifter er fra MIST, av denne typen med viftestyring. Har en annen med leds fra AC Ryan, der ser jeg at ledsene har en egen 3-pins kabel (som kan kobles på hovedkabelen, altså til selve vifta). Det er en svart og en rød ledning til den. Gule er vel til telling av rpm hvis jeg ei husker feil. Dette gir meg en antakelse på at dette vil gå bra og funke hvis jeg stripper de rød og blå ledningene for litt isolasjon på mist-viftene for så å lodde på LEDsene. Må ha en bekreftelse på at dette vil funke, hva tror dere? Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) nei, det vil ikke funke så veldig lenge, du må nok ha en motstand i serie med dioden. eller så vil dioden brenne opp ganske fort. Endret 27. juni 2006 av just-_-me Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Huff, det var kjipt. MAO får jeg ikke brukt LEDsene til noe som helst nesten? Lenke til kommentar
icy_T Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 om du kobler alle 4 diodene i serie skal det gå.. skal du koble på en og en, må du sette inn en motstand. hvis du ikke vet hvor stor motstand du trenger, kan du gå inn på linken under. http://led.linear1.org/1led.wiz Mvh Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå