acj3no Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Hei, jeg kjører et A7N8X-E-Deluxe hovedkort og har 3 512 MB ddr pc3200 brikker. Problemet mitt er gjerne at pcen kun kjører stabilt når en brikke er installert. Det er noe dual tull på dette hovedkortet, men det skulle vel ikke ha noe å si? Jeg får stadige minnedumps og blåskjermer når jeg putter inn flere minnebrikker.. Noen som har en liten anelse om hva det kan være? Lenke til kommentar
SnurreK Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Har du testet om alle minnebrikkene er i orden. memtest86 er et bra verktøy, men jeg vil tru at det ikke er defekt minne siden det skjer når du hiver inn mere enn en minnebrikke. oppdater bios og kanskje gjør noen instillinger i BIOS som kan vere med på å løse problemet. Les i manualen om bruk av minne til ditt hovedkort. jeg har hatt et problem med minne, men jeg løste dette ved å senke hastigheten på minnet kraftig, da fikk jeg ingen errors ii memtest86. Litt dårlig svar men . Når det gjelder DualChannel så aktiverer bare dette ved bruk av 2 eller 4 minnebrikker, så om du bruker 3 minnebrikker så skal dualchannel være av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå