Gå til innhold

Hva er det første dere gjør etter install av XP?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer også på en ting her. Jeg ser at iallefall en av dere her. Sier at dere installerer Windows også laster ned å installerer drivere? Hæ? Det er no ganske så risikabelt å gjøre det uten å ha Antivirus og Brannmur på?

Jaja, riktignok skal det sies at jeg hadde Windows 2000 på jobbmaskina mi før sommer`n her nå (eller den har det enda), men jeg formaterte den pga oppgradering. Uannsett. Den stod ca. 2 månder den uten antivirus og brannmur og uten antispyware. Vet ikke helt hvordan jeg fikk det til men jeg hadde faktisk glemt å installere det. Når jeg så installerte PC-Cillin 2006 og Ad-aware 1.06 Pro fant den hverken spyware eller virus. Åja, jeg oppdaterte begge. Vanligvis er jeg ikke så tøff at jeg hverken kjører Antivirus/Brannmur og Antispyware, men på jobb maskina hadde jeg glemt å legge det inn :blush:

6409326[/snapback]

Kommer helt ann på hva man driver med på nettet. Det lengste jeg gikk var 3 måneder uten virus uten antivirusprogram. Men med en gang en kompis låner pcen, er det fult av spyware, virus og hele pakka. Jeg har egentlig lite behov for antivirus slik jeg bruker pcen, og virusene lager ikke kaos før jeg allerede har reinstallert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alt annet er unødvendig, ettersom jeg formatere annenhver måned.

6409314[/snapback]

Hvorfor har du behov for å legge inn Windows såpass ofte? Jeg formaterte nylig disken min og la inn Windows på nytt nå for første gang siden jeg kjøpte maskinen min for et par år siden, og det var på grunn av problemer med systemdisken og ikke fordi Windows var merkbart tregere enn i starten.

Lenke til kommentar
Alt annet er unødvendig, ettersom jeg formatere annenhver måned.

6409314[/snapback]

Hvorfor har du behov for å legge inn Windows såpass ofte? Jeg formaterte nylig disken min og la inn Windows på nytt nå for første gang siden jeg kjøpte maskinen min for et par år siden, og det var på grunn av problemer med systemdisken og ikke fordi Windows var merkbart tregere enn i starten.

6409373[/snapback]

Fordi jeg liker det :p Det er da spyware og virus begynner å sive inn i maskinen, og jeg liker nyinstallerte Windowser.

Lenke til kommentar
Jeg ser det er flere her som justerer mappevisningen i Explorer. Hver gang jeg justerer det til slik jeg ønsker å ha det, forandrer det seg tilbake hver gang jeg åpner en ny mappe. Er det noen som vet hvordan jeg kan få det til å se slik ut hele tiden:

6409177[/snapback]

I utforsker -> Verktøy -> Mappealternativer -> Vis -> Bruk på alle mapper -> OK

Lenke til kommentar
Fordi jeg liker det :p Det er da spyware og virus begynner å sive inn i maskinen, og jeg liker nyinstallerte Windowser.

6409415[/snapback]

Spyware og virus kommer ikke inn med mindre du legger opp til det :roll:

Jeg har ikke hatt virus siden jeg fikk anti virus som faktisk virket. Det forrige jeg brukte var til 98 og fikk virus selv :!:

Lenke til kommentar

1.Fikser Windows aktiveringen. :innocent:

2.Kjører Windows Update

3.Instalerer Anti-Virus program.

4.Laster ned alt jeg trenger av drivere.

5.Skaffer Windows Live Messenger. :)

6.Instalerer alle programmer og spill mens jeg sitter på MSN. ;)

Endret av surlest
Lenke til kommentar

1. Instalere Windows Xp

2. instalere Drivere til Hovedkort og Skjermkort

3. fjerner windows messenger

4. instalerer nødvendige programmer

5. oppdaterer windows å instalerer Sp2

6. instalerer få spill

7. så bruker jeg maskinen!

Lenke til kommentar

Etter en totalnuking av harddisk (som forøvrig er oh' så behagelig) står følgende på tapetet:

Først og fremst: Classic View, Win Classic Theme!!

Drivere til hovedkort, hastig etterfulgt av drivere til skjermkort. Resolution bankes opp i 1600x1200 i 85hz. Sånn... nå går det an å se på. Deretter kommer vår gode venn Norton en tur på besøk og spikrer opp gjerder for meg. Postmann Patmå jo også ha sin daglige runde, så Postkontor Outlook Express er neste post (no pun intended) på programmet. Importere adressebok og meldinger som jeg alltid i siste liten huska på å ta backup av. :p

Så begynner vi å rydde opp i alt mikkmakket jeg ikke orker å ha. Fjerner win messenger, slår av systemgjenoppretting og litt andre småjusteringer her og der.

Når alt er gjort, fyller vi opp kaffekoppen, tenner en sigg og nyter det behagelige synet av en desktop uten 100 ikoner jeg ikke har brukt siden oktober!!

Lenke til kommentar

Nå sitter jeg her å lurer på hvor dere får all spywaren fra og virusene fra.

Har aldri hatt no værre spyware enn Cookies på noen av mine maskiner og det gjør ikke noe skade, men det er greit å fjerne det allikevel. Virus fårekommer ikke på mine maskiner. Riktignok bruker jeg Opera med Popup Blokker.

Ble sjokkert her om dagen når jeg holdt på med en maskin med Internet Explorer. Den fikk popup med en gang man begynte å surfe faktisk. Æ`kke vant til popup jeg :p

Det med å formatere maskina ofte er egentlig bare tull. Hvis du er så glad i å se en nyinstallert Windows tar du et Image av maskina når du har nyinstallert Windowsen, så hvis du føler for det tar du bare å gjenoppretter image og du får se en flunkende ny Windows installasjon :p Bare å husk på å partisjoner disken før du gjør det. Det er litt kjedelig å miste viktige ting som man trenger når man har formatert.

Føler at jeg får kløe selv når jeg får inn maskiner på jobb. Der maskinene har krasja. Og det blir gitt beskjed om at det ska formateres. Får da bittelitt kløe når jeg ser at det eksisterer bare en C: partisjon på harddisken.

Lenke til kommentar
<snip>

Ble sjokkert her om dagen når jeg holdt på med en maskin med Internet Explorer. Den fikk popup med en gang man begynte å surfe faktisk. Æ`kke vant til popup jeg :p

<snip>

6411911[/snapback]

Det må ha vert en gammel IE. Den har hatt popup stopper en stund.

Lenke til kommentar

hmmm skjønner at det er mange som ikke bruker nlite her, da kan du gjøre det meste av disse innstillingene på forhånd, dessuten slipper du å laste ned oppdateringer og innstallere drivere, det eneste som mangler når windows er ferdig innstallert hos meg er programmene egentlig og de ligger klar på en egen cd. Men pleier bare å innstallere windows fra grunnen av en gang i året eller hvis jeg skifter ut deler, resten av tiden bruker jeg backup.

Lenke til kommentar
Jeg ser det er flere her som justerer mappevisningen i Explorer. Hver gang jeg justerer det til slik jeg ønsker å ha det, forandrer det seg tilbake hver gang jeg åpner en ny mappe. Er det noen som vet hvordan jeg kan få det til å se slik ut hele tiden:

6409177[/snapback]

I utforsker -> Verktøy -> Mappealternativer -> Vis -> Bruk på alle mapper -> OK

6410201[/snapback]

Jaggu. Danke!

Er det noen måte å få mappetreet på siden til og alltid være valgt? Slik det er nå må jeg trykke på "Mapper" for å få den opp hver gang jeg åpner et nytt vindu.

Vanligvis bruker jeg Directory Opus i stedet for Explorer. Selv om det er en fantastisk og vanvittig funksjonell erstatning for Explorer, har det et par irritasjonsmomenter. Jeg tenkte derfor å gi Explorer en ny sjanse.

Lenke til kommentar
Er det noen måte å få mappetreet på siden til og alltid være valgt? Slik det er nå må jeg trykke på "Mapper" for å få den opp hver gang jeg åpner et nytt vindu.

Systemegenskaper -> Avansert -> "Instillinger" under "Ytelse" -> Fjern haken ved: "Bruk vanlige oppgaver i mapper"

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...