Gå til innhold

Hva er det første dere gjør etter install av XP?

Anbefalte innlegg

Hørte at Lordi skulle lage den nye installasjonsmusikken til Vista..

6396423[/snapback]

Robert Fripp, gitaristen i King Crimson tror jeg er mer sannsynlig. Venter bare på at det kommer en Vista versjon med de nye lydene :dribble:

XP installasjon gjør jeg bare omtrent annenhvert år på maskinen, så jeg har ingen rutine på hva jeg skal gjøre annet enn å flytte My Documents og installere de programmene jeg har bruk for.

Vista derimot installerer jeg omtrent en gang i måneden...

Endret av Mythos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

*riste på hodet*

OS-navn: Microsoft Windows XP Professional

OS-versjon: 5.1.2600 Service Pack 1 versjon 2600

Opprinnelig installasjonsdato: 03.12.2004, 19:13:51

Lenke til kommentar
*riste på hodet*
OS-navn: Microsoft Windows XP Professional

OS-versjon: 5.1.2600 Service Pack 1 versjon 2600

Opprinnelig installasjonsdato: 03.12.2004, 19:13:51

6397106[/snapback]

Slår deg med 2 måneder på den ene maskinen min :w00t: okt -04. Den andre maskinen har bare vært hos meg et halvt års tid.

Men ellers enig :)

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg nesten aldri å formatere maskinene mine mer. Jeg gjenoppretter bare Image. Har for øyeblikket 3 Image av hver installasjon på den stasjonære maskina mi. Egentlig er det 4, men jeg fjerna Image der jeg har installert Sikkerehetspakken.

Laptopen min har også Image. Den har vel 3 den også tror jeg, men sist måtte den formateres og lages nye Image av, så i og forseg så blir det ikke så mye formatering av maskinene mine fortia. Heldigvis. Tar meg rundt 5-8 minutt å gjenopprette et Image, der jeg har alt liggende, også tar det 1-3 timer å formatere, installere og oppdatere systemet. Hva ville man valgt sier jeg bare. Hehe. Jeg foretrekker Gjenoppretting av tidligere image jeg ja. Hehe.

Lenke til kommentar
Hei; veldig godt innlegg dette. Min xp pro låste seg helt i dag, så da måtte jeg installere på nytt.

Kunne noen forklare meg hvordan jeg;

1. Fjerner System Restore; den trenger jeg ikke.

2. Slår av disse (vanvittig irriterende) info boblene fra xp.

3. Setter Utforsker til å starte i "C:" og ikke i "Mine Dokumenter". Jeg forstod ikke hvordan man gjorde det ut fra beskrivelsen ovenfor.

6401230[/snapback]

2. Er ikke sikker, men det kan sikkert gjøres via gpedit.msc. Start den ved å skriv navnet inn under start -> kjør. Hvor den ligger vet jeg ikke..

3. Se vedlagt bilde!

post-7242-1151526534_thumb.jpg

Lenke til kommentar

det jeg gjør er:

1. instalere windows

2. fikse nødvendige drivere

3. slå av systemgjenoppretting, da dette tar unødvendig plass

4. kopierer backup fra CD/ExHDD

5. msn messenger er ikke så viktig, siden jeg nesten aldri bruker det

6. musikkprogrammer, cubase, native instruments etc'

7. instalering av antivirus å firewall

8. masse småplukking: organsiering av mapper osv

er ikke så flink med å vedlikeholde marskinen btw :tease: , er veldig slapp når det gjelder defragmentering, virusskanning osv

her om dagen brukte jeg ccleaner, slettet 1,3 GB med unødvendig data ;)

Lenke til kommentar

Jeg ser det er flere her som justerer mappevisningen i Explorer. Hver gang jeg justerer det til slik jeg ønsker å ha det, forandrer det seg tilbake hver gang jeg åpner en ny mappe. Er det noen som vet hvordan jeg kan få det til å se slik ut hele tiden:

post-26550-1151618910_thumb.png

Lenke til kommentar

1. Installer Windows

2. Installere nyeste skjermdriver

3. Installere spill

4. Begynner å spille

Alt annet er unødvendig, ettersom jeg formatere annenhver måned. Orker ikke styre med antivirus, brannmur, ytelsesforbedring og alt annet sånn vissvass.

Etter en stund kanskje jeg installere VLC, ffdshow og iTunes. Bruker stort sett Linux til film og musikk uansett.

Lenke til kommentar

Jeg lurer også på en ting her. Jeg ser at iallefall en av dere her. Sier at dere installerer Windows også laster ned å installerer drivere? Hæ? Det er no ganske så risikabelt å gjøre det uten å ha Antivirus og Brannmur på?

Jaja, riktignok skal det sies at jeg hadde Windows 2000 på jobbmaskina mi før sommer`n her nå (eller den har det enda), men jeg formaterte den pga oppgradering. Uannsett. Den stod ca. 2 månder den uten antivirus og brannmur og uten antispyware. Vet ikke helt hvordan jeg fikk det til men jeg hadde faktisk glemt å installere det. Når jeg så installerte PC-Cillin 2006 og Ad-aware 1.06 Pro fant den hverken spyware eller virus. Åja, jeg oppdaterte begge. Vanligvis er jeg ikke så tøff at jeg hverken kjører Antivirus/Brannmur og Antispyware, men på jobb maskina hadde jeg glemt å legge det inn :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...