Nuffern Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Tenkte jeg skulle lage et tråd der folk kunne fortelle litt om hva de gjør rett etter at de har installert Windows XP. Tenker da på tweaks osv. Det første jeg alltid gjør, etter å kjørt Windows Update selvfølgelig, er: 1. Fjerne MSN Messenger - Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Start -> Kjør -> RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove 2. Setter Utforsker til å starte i "C:" og ikke i "Mine Dokumenter" - Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Legg til denne switchen etter pathen til Utforsker: /n,/e,c:\ eks. C:\windows\explorer.exe /n,/e,c:\ 3. Raskere menyskifte i startmenyen - Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Søk i regedit etter MenyShowDelay, og sett verdien til null. 4. Skru av sending av feilrapport - Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): System -> Avansert -> Feilrapportering -> Deaktiver feilrapportering (behold krysset under) 5. Deaktiver autokjør - Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Kjør -> GPEDIT.MSC -> Datamaskinkonfigurasjon -> Administrative maler -> System -> Deaktiver Autokjør -> Aktiver 6. Fjerne visuelle effekter for økt ytelse - Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): System -> Avansert -> Tilpass best ytelse -> Behold gjerne: Skygge under mus, kantutjevning på skermskrifter, bruk visuelle stiler på vinduer og knapper. 7. Varsling om automatiske oppdateringer - Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Kontrollpanel -> Sikkerhetssenter -> Instillinger for automatiske oppdateringer -> Huk av for "varsling" 8. Aktivere ClearType - Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Egenskaper for skjerm -> Utseende -> Effekter -> Brukfølgende metode for kantutjevning av skjermskrifter: ClearType Hadde vært morsomt å se hva andre brukere der ute pleier å gjøre. Vil tippe at det er de færreste som kjører på standardinstillinger. EDIT: Pleier også å forandre visning i mapper og kontrollpanel. EDIT2: Første program som installeres: OPERA ! Endret 27. juni 2006 av Nuffern Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Hei. Det første jeg bruker å gjøre når jeg installerer Win2k eller XP er dette: 1. Installerer Windows så klart 2. Fjærner alt mulig dilldall (Hvis det er XP det handler om) I Win2k ser det greit ut rett etter installasjon. 4. Legger inn msconfig.exe (Hvis Windows 2000) 5. Fjerner programmer/tjenester under oppstarten 6. Installerer Drivere til maskinvaren min 7. Installerer AutoPatcher 8. Installerer Sikkerhetspakken 9. Oppdaterer System og Sikkerehetspakke 10. Installerer annen programvare og oppdaterer om det trengs Jeg bruker å slippe å installerer Sp2 for det har jeg integrert, Windows Messenger slipper jeg også å fjerne for den er fjerna fra cd`en fra før. Når det installeres Windows 2000 (Som jeg da vanligvis bruker på maskina) så er det ikke så mye dilldall som ligger der. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Min rekkefølge: 1. Installere fra CD - og skru på brannmuren i XP 2. Installere antivirus 3. Windows Update 4. Installere tredjeparts brannmur / skru av brannmuren i XP 5. Drivere, nettleser, tweaks osv osv. Det er viktig å legge inn beskyttelsen med en gang! Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Min: Installerer windows fra cd Aktiverer windows, renser msconfig Installerer firefox Windows update, henter ned SP2 og resten av sullamitten Laster ned og installerer NOD32, og div anti spy/malware programmer Laster ned og installerer drivere Henter ut musikken fra iPoden! Endret 27. juni 2006 av Yaricks Lenke til kommentar
Danny Boy Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) 1. Eg liker best Klassisk Visning på mapper! Så derfor skifter eg til det. 2. På kontrollpanel liker eg Klassisk Visning òg. 3. Tar vekk visuelle unødvendige effekter. 4. Tar vekk oppstarts, avslutt, logg av og logg på lyder. 5. Finner den mest behageligste Pekerhastighet (har laser mus). 6. Installerer driverer, så Trend Micro PC-Cillin Norton Internet Security 2006 og diverse andre. 8. Åpner Winamp og lager en spilleliste og hører på den før eg fortsetter. 7. Så installerer eg spill. 8. Så er eg ferdig, mangler bare diverse options i noen programmer. Eg installerer alt med en Maxtor Ekstern Harddisk, og driverene på CD Endret 18. juli 2006 av MacGyver007 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Etter diverse virusangrep (blaster og sånt) installerer jeg ALLTID en form for antivirus+brannmur før jeg kobler på nett første gangen. Helt utrolig hvor kjapt jeg fikk Blaster en gang, rett etter formattering/ny install av windows. Man trenger ikke gå på noen "lugubre" sider eller noenting, det kan komme fra hvor som helst. Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Hvis man ikke kobler maskina på nett så har det ikke noe å si. Jeg bruker ikke å koble maskina på nett før jeg har installert Sikkerhetspakke og kjørt Autopatcher. Da først kobler jeg meg på nett. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Tar det for gitt å skru på brannmur før man kobler til nettet, og at man selvfølgelig installerer antivirus program og oppdaterer dette. Burde ha skrevet det opp på listen min, men jeg tenkte litt mer konkret hva dere gjør etter at dette har blitt gjort. Hva fjerner dere i Windows? Hva legger dere til? Hva irriterer mest? Hva må inn med en gang? Vedrørende Blaster, så holder det bare å koble til nettverkskablen dersom maskinen ikke har brannmur aktivert. Ligger gjerne på serverene til ISPene og søker etter maskiner. Endret 27. juni 2006 av Nuffern Lenke til kommentar
miCro Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 1. Skrur av alle former for lyder Windows lager! Resten er stort sett nevnt. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 1. Skrur av alle former for lyder Windows lager! Resten er stort sett nevnt. 6395309[/snapback] Den glemte jeg også å ta med. Hater disse plingplong-lydene. Gir meg en dårlig følelse av at jeg er med i en Hollywood-film. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 I tillegg til det som er nevnt over: Slå av System Restore. Slå av Personalized Menus. Slå av Desktop Cleanup. Slå av Hide Inactive Icons. Slå av "Hide known filetypes". Forandre IE Temporary Internet Files fra xxx MB til 20 MB Forandre Recycle bin størrelse fra 10% til 1%. Når alt er klart tar man et Ghost image. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) 1. Installerer 2. Installerer drivere til skjermkortet. 3. Så nettverkskortet. 3.5. Sette opp hjemmenettverk med deling av filer, musikk ++ 4. Hente ned TuneUp, mest geniale programmet noensinne. 5. Installerer Firefox!! *must* Med webdevloper toolbar og dotCOMplete. 6. Laster ned EasyPHP, Textpad ++ for å kunne kode litt PHP. 7. Oppgraderer WMP til 10 (11 nå). 8. Installerer brennerprogramvare (CDBurnerXP Pro her). 9. Laste ned klient til MSN. 10. Importere alle gamle dokumenter, musikk ++ 11. Kjøre TuneUP jevnlig. 12. Installere spillene jeg har spilt i det siste. Ikke alt annet jeg ikke bruker. 13. Sette systemgjenoppretningspunkt Slik at jeg når som helst kan gå tiulbake til dette Endret 27. juni 2006 av matsemann1 Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Hva er positivt med å slå av "System Restore"? Bare lurer.. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Jeg pleier også å flytte "Mine Dokumenter" og mail til d: i tilfelle windows tryner.. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Slå av Hide Inactive Icons.Slå av "Hide known filetypes". Forandre IE Temporary Internet Files fra xxx MB til 20 MB Forandre Recycle bin størrelse fra 10% til 1%. 6395402[/snapback] Enig i de Men systemgjenoppretning er jo ikke noe farlig, så lenge man har nok diskplass. Har reddet mangt et rot fra diverse programmer som WindowsBlinds, Norton ++ Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Fjerner alt mulig vakre farger, så jeg får den stygge standard looken Fjerner Windows Messenger Legger inn drivere Legger inn Norton Kjører windows update Legger inn programmer som trengs. Gjør sikkert mye mer også, som bare skjer automatisk, uten at jeg tenker over det. edit: noe jeg gjør er så klart visning i liste i mapper/explorer, og vis system filer og alt det tullet der inne. Endret 27. juni 2006 av zeltex Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) 13. Sette systemgjenoppretningspunk Dét er en type musikk jeg blir nysgjerrig på. Ja! Hvor kan man laste ned?? EDIT: Må ha det, bare må ha det Endret 27. juni 2006 av zjulik Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) 4. Legger inn msconfig.exe (Hvis Windows 2000) 6394652[/snapback] Hvor har du fått tak i den?Jeg må bruke WinPatrol. Edit: en kopi av msconfig.exe fra WinXP fungerer flott. Endret 28. juni 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 13. Sette systemgjenoppretningspunk Dét er en type musikk jeg blir nysgjerrig på. Ja! Hvor kan man laste ned?? 6395499[/snapback] Haha, ja, får vel endre den da. :!: Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Hørte at Lordi skulle lage den nye installasjonsmusikken til Vista.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå