Laserlasse Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Vet ikke hvor langt dere er kommet med planlegging av webhotell og lignende, men hvorfor ikke bruke NordicHosting og deres Nordic Start eller Nordic Standard abo? (http://nordichosting.no/hosting.php). Det er snakk om mellom 600 og 900 kroner i året, full støtte for PHP, 1 (eller 2) MySql databaser 3(20)gb trafikk og 500mb (1gb) lagringsplass. Burde være rikelig for de fleste formål. En kronerulling blant de som er interessert burde vel lett klare å hoste opp en såpass liten sum i året? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Vi har sett litt på Media Temple. Virker som et bra tilbud, og har fått mye bra kritikk. Ser man på hvem som har web-hotell hos dem virker det hele svært lovende. Er heller ikke sinnsvakt dyrt, set iforhold til hva man får. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Ok, hvordan må man betale MediaTemple, siden jeg har penger for tiden og penger er til for å brukes, kan jeg vel alltids betale for hele opplegget selv, så vi får kommet skikkelig i gang. Og hvor mye kostet det i norske igjen for et år? strateginorge kom seirende ut av det, vær så snill å godta det, ellers kommer vi ingen vei. Jeg klarer ikke mer enn jeg har gjort hva gjelder mitt design og jeg trenger hjelp med resten. Lenke til kommentar
Laserlasse Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Så vidt jeg kan se koster MediaTemple rundt 1440 pr år, må betales via Visa/Mastercard eller andre kredittkort. Hvis du med den norske tenker på NordicHosting, så koster den rundt 600,- eller 900,- for et år, inklusiv MVA. Her kan man få tilsendt giro og betale på den måten. (Nei - har ingen interesser i NordicHosting, er bare svært fornøyd med dem selv ) Men hvis dere velger MediaTemple, så er det vel ikke mulig å få et .no domene? Og hadde ikke det vært å foretrekke? Edit: Hvis det er et problem med å få registrert et .no domene i forhold til firma etc, så kan jeg gjerne være behjelpelig med akkurat dette. (Hvis dere stoler på at jeg ikke stikker av med domenet, da ) Endret 3. januar 2007 av cetram Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Anbefaler proisp.no. # MB Lagringsplass - 2000 MB# Trafikk - fri # Domener - 20 # Subdomener - 50 # Databaser - Ja # PHP4/5 - MySQL - Ja # Gratis support 99,- pr. mnd (119,- for et .no-domene) Videre koster det 12,- pr. 100MB ekstra lagringsplass. Edit: Bomma på quote. Endret 3. januar 2007 av frostbitten Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Jeg tror vi har bestemt oss ganske bra på å bruke Media Temple. Jeg lurer på om det ikke var Nordoelum som benyttet seg av denne web-hosten, og var godt fornøyd. Man får enomrt med lagringsplass, det virker som om man også får en god del systemkraft til bruk. Det eneste man kan trekke på er at serverene såkalrt ligger i USA og at ping-tidene kan bli litt høye. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Jeg tror vi har bestemt oss ganske bra på å bruke Media Temple. Jeg lurer på om det ikke var Nordoelum som benyttet seg av denne web-hosten, og var godt fornøyd. Man får enomrt med lagringsplass, det virker som om man også får en god del systemkraft til bruk. Det eneste man kan trekke på er at serverene såkalrt ligger i USA og at ping-tidene kan bli litt høye. 7641035[/snapback] 200-210 ms i ping er da ikke så altfor dårlig eller? Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Jeg kjørte en ping-test på 10 loops og fikk gjennomsnittlig 150 i ping.. Det fungerer da greit det.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Jeg kjørte en ping-test på 10 loops og fikk gjennomsnittlig 150 i ping.. Det fungerer da greit det.. 7649832[/snapback] På hjemmesiden til MediaTemple eller på Nordeolums hjemmeside? Lenke til kommentar
Rage_Hunter Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 (endret) Trenger mer hjelp så er det bare si i fra. Koder XHTML/PHP/CSS + skriver gjerne en artikkel/anmeldelse om strategispill Hørtes ut som et morsomt prosjekt å ta del i Endret 5. januar 2007 av Rage_Hunter Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Trenger mer hjelp så er det bare si i fra. Koder XHTML/PHP/CSS + skriver gjerne en artikkel/anmeldelse om strategispill Hørtes ut som et morsomt prosjekt å ta del i 7651747[/snapback] Hvis du har lyst til å være med er det mer enn bra nok. Vi mangler litt motivasjon, mye på grunn av at vår "web-designer" sliter med å få web-siden til å fungere ordentlig. Om du greier å hjelpe ham med det kan vi får siden opp fortere. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Jeg melder meg herved ut av prosjektet. Det er flere grunner til dette. En av dem er at jeg er oppe i kanskje mitt viktigste semester hittil på videregående og må fokusere mer på lekser og prøver. Samtidig har jeg svært dårlig råd for tiden. Dette betyr at jeg ikke på noen måte kan støtte prosjektet økonomisk, og det ville da være urettferdig om de andre skulle måtte betale mer fordi jeg ikke kan. Ellers er jo prosjektet mer eller mindre dødt. Vi har hatt heller laber aktivitet og arbeidsinnsats, noe som gjelder oss alle inkludert meg såklart. Ser derfor ingen grunn til å fortsette med dette. Dere andre får såklart fortsette om dere vil, men jeg har ingen tro på prosjektet lenger. Jeg kommer til å holde meg til Wii-Fan.net framover som er et lovende spillside-prosjekt som allerede har fått opp side og hamstret mange brukere. Det er viktig for meg å kunne bidra ordentlig til å gjøre den siden til en leserverdig side. Så da var det sagt. Snorre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå